KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, waar ik het over had was een jaar of 4 terug, nu zit t weer bij de prijs in, maar wij hadden na die 12000 eurie nog steeds geen baangarantie ook, beetje zelfde situatie als de nls-ers nu eigenlijk.
 
Branson zei:
Hmm...dus nr. 41 van jullie lijst passeert even een groot aantal mensen.
Leuk voor hem. Leuk voor een kennis van me, maar minder leuk voor een ander maatje van me.
Is toch wel vreemd. Deze "eigen selectie".
Op de KLS doen ze het ook niet zo.
Mijn bron vertelt me dat KLM dit niet zo gevraagd heeft.
Ik denk, ook van wat ik hoor, dat CAE/NLS een mogelijkheid ziet om gedurende een langere periode studenten op selectie weet te krijgen bij KLM. En daarom maar even een eigen lijstje samenstelt.

Hier heb ik vandaag met wat mensen over gesproken.
Deze oneerlijke gang van zaken stuit ook een groot aantal oud-NLS'ers tegen de borst.:mad:
De management en organisatie praktijken van de NLS directie schieten ook na zoveel jaar in het verkeerde keelgat.

Maarrr!....het is natuurlijk fantastisch dat er weer mensen op selectie mogen bij KLM, ook van andere scholen. De stuatie laat het kennelijk nu toe.
Hopen dat de boel bij Israel en Libanon niet escaleert.
 
Aan de ene kant is het erg lullig als je op de wachtlijst staat en iemand op een plaats achter jou eerder een baan wordt aangeboden. Aan de andere kant kan ik er wel inkomen dat de NLS met de eerste groep studenten natuurlijk wel een goede indruk wil maken, en daarom het liefst de beste kandidaten van de lijst stuurt, wat later gunstig kan zijn voor andere NLSers.
 
Fish zei:
Aan de ene kant is het erg lullig als je op de wachtlijst staat en iemand op een plaats achter jou eerder een baan wordt aangeboden. Aan de andere kant kan ik er wel inkomen dat de NLS met de eerste groep studenten natuurlijk wel een goede indruk wil maken, en daarom het liefst de beste kandidaten van de lijst stuurt, wat later gunstig kan zijn voor andere NLSers.

Ok. Deels mee eens. Wat je zegt; 1 x een goede indruk achterlaten.

Maar!...de directie schendt de gemaakte afspraken!
Bij een nieuwe airline mag er eenmaal van de lijst afgeweken worden.
KLM is geen nieuwe airline!
NLS heeft een lange geschiedenis met KLM.
Het wordt gebracht alsof KLM het zo gewild zou hebben...onzin natuurlijk!
Easyjet zelfde verhaal. Er was al een NLS'er naar Easyjet, vervolgens presteren ze het toch om van de lijst af te wijken. Het wordt ook nog eens allemaal voorgelogen door de directie.
Dutchbird zelfde verhaal, oud, maar nog vers in het geheugen.
Het gebeurt helaas vaker.
Keer op keer, luchtvaartmaatschapij op luchtvaartmaatschapij.
Het kwam vandaag allemaal weer ten sprake.
 
Hoi Djanello,

Mag ik vragen wat je precies doet in de luchtvaart en waar je
al jouw wijsheid vandaan haalt. (niet sarcastisch bedoelt,gewoon benieuwd)

Greets Henk.
 
gewoon zelf een baan regelen boys. Niet thuis naast de telefoon gaan zitten wachten op een belletje van je oude school, met een pizza naast je en de tv klem op sbs 6 op een grijze dinsdag middag. Aint gonna work ya know.

Als ik net klaar was met de NLS/KLS nu zou ik de KLM/EJ/FR plat bellen en stalken.

succes allemaal.
FD
 
Flying Dutchman zei:
gewoon zelf een baan regelen boys. Niet thuis naast de telefoon gaan zitten wachten op een belletje van je oude school, met een pizza naast je en de tv klem op sbs 6 op een grijze dinsdag middag. Aint gonna work ya know.

Als ik net klaar was met de NLS/KLS nu zou ik de KLM/EJ/FR plat bellen en stalken.

succes allemaal.
FD

Een beetje naief van FD.
Wat denk je nou?...
Ik weet van genoeg mensen in mijn omgeving die nog niet de juiste job hebben weten te bemachtigen. Jij hebt het over "even zelf regelen".
Helaas zit het hier soms anders in elkaar.
Ik ben ervan overtuigd dat de werkloze mensen uit mijn omgeving hard achter het zoeken van een baan zitten. Contacten onderhouden, email, telefonisch, etc.
Ook dan kan het zijn dat het niet lukt.
Verschillende redenen: financieel niet haalbaar, afgewezen op taalbarriere, selecties zijn momentopnames, etc....
En dan kan het voorkomen dat je al een tijd afgestudeerd bent maar nog niet vliegt.
Dat jij en ik wel ok zitten is nog geen reden om deze groep respectloos te behandelen. Want er zit meer achter.
Ik denk dat jij in bovenstaande post doelt op NLS'ers die wachten op een job.
De NLS'ers die ik ken doen dat niet.
Daarbij is het grootste punt dat de directie kennelijk de eerder overeengekomen afspraken aan zijn laars lapt. Oneerlijk. Men wordt herhaaldelijk gepasseerd.
Nu is de tijd. Economisch gaat het beter. De markt trekt aan. Dus nu hopen de mensen aan de bak te komen. Er zijn/komen mogelijkheden.
Wat je ziet is dat vliegers die al lang klaar zijn, moeite hebben met het krijgen van uitnodigingen voor selecties. Als dan hun school ook nog eens een eigen selectie beleid erop na gaat houden (na hun opleiding) dan verliezen ze ook die mogelijkheid.
Zelf lukt het ze bijna niet meer, dus dan ook maar een beetje hopen op wat de NLS ze kan brengen. Met CAE als moederbedrijf zou zo'n lijst moeten werken.
Ik vind het uiterst sneu dat mensen wat anders gaan doen omdat ze hun felbegeerde job niet kunnen vinden. Erg vervelend voor ze.
Mijn advies: houd vol!
Gelukkig wordt deze groep kleiner.

Voor diegene: Succes!...jullie weten wel wie ik bedoel.
 
aangaande de discussie over het passeren van NLSers die langer op de wachtlijst staan dan hen die zijn opgeroepen voor mogelijke KLM selectie..,
Een aantal mensen schijnt over het hoofd te zien dat een behoorlijk aantal nls-ers het afgelopen jaar al is afgewezen bij PICAMAS in maarssen toen zij voor andere airlines (lees tans) het selectietraject volgden.. en aangezien deze ook wordt gehanteerd door de KLM kan dit wellicht een verklaring zijn....
 
Henkj zei:
Hoi Djanello,

Mag ik vragen wat je precies doet in de luchtvaart en waar je
al jouw wijsheid vandaan haalt. (niet sarcastisch bedoelt,gewoon benieuwd)

Greets Henk.

Djanello koning reageer eens op deze heerlijke vent van een Henk.
 
Branson zei:
Een beetje naief van FD.
Wat denk je nou?...
Dat jij en ik wel ok zitten is nog geen reden om deze groep respectloos te behandelen. Want er zit meer achter.
.


Dude, WTF ??? ik probeer de werkelozen onder ons juist te motiveren, en ze een hart on de riem te steken. chill down buddy, deze keer was fd lief niet stout.

FD
 
Flying Dutchman zei:
Dude, WTF ??? ik probeer de werkelozen onder ons juist te motiveren, en ze een hart on de riem te steken. chill down buddy, deze keer was fd lief niet stout.

FD

WTF ja.
Dan zitten we op 1 lijn.
Wel kan het zijn dat sommige posts verkeerd ontvangen worden. Het is in sommige gevallen een uiterst gevoelige, pijnlijke kwestie, om geconfronteerd te worden met het nog niet hebben van een job.
Laten we inderdaad deze groep vliegers in spe motiveren om vol te blijven houden. Niet opgeven. Kwestie van tijd voor velen denk ik.

Allen succes.
 
Weet iemand de exacte reden waarom de KLEM niet aan KLu helikopter vliegers wil beginnen (ook al hebben deze een stoot ervaring)??
 
Heb van een Schreiner vlieger gehoord dat hij was afgewezen omdat hij te weinig fixed wing ervaring had...
 
Ik heb ook een behoorlijke FW ervaring maar dat ik KLu Rotary ben opgeleid is toch een doorn in het ook voor de mensen van KLM. En de reden geven ze niet echt 100%.
 
spank, ik begrijp je frustratie. Hier in de VS is er een organisatie van army helo vliegers die proberen de transitie naar de airlines te maken. Zij hebben ook een website. Het is soms ongelooflijk wat voor obstakels er in de weg gelegd worden. Een beperkt aantal bedrijven dat goede ervaringen heeft met low FW time helovliegers haalt graag deze mensen binnen en zijn er zeer blij mee. Dit is vooral het resultaat van netwerken in de army helovliegers corps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan