KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eikie zei:
Persoonlijk gaat het er mij niet om om de charme van een prop te behouden, maar ik vraag me af waarom er altijd zo negatief over de F50 gedaan wordt, elke keer als de KLM in het nieuws komt..

Blijkbaar is het voor veel/sommige mensen een enorme schande om op de F50 te komen, en dat snap ik niet (afgezien van de bijbehorende salarisindicatie)

Omdat het voor de omgeving natuurlijk veel interesanter klinkt als je op een jet vliegt...

Jij: Ik vlieg op een Airbus :cool:
vage kennis: Who, cool! Is dat zo eentje met straalmotoren?!
Jij: Ja :cool:
vage kennis: Dan moet je wel heel goed zijn om daar op te mogen vliegen toch?

Als je op een fokker 50 vliegt:

Jij: Ik vlieg op een fokker 50 :cool:
vage Kennis: Een fokker? oh, zo'n kleine propellortoestel, zo'n friendship?
Jij: Nee :wegkwijt: , hij is iets groter!
vage kennis: En wanneer mag je nou door naar zo'n groot vliegtuig toe?
Jij: :passed:


Maar daar doen we het allemaal niet voor natuurlijk :D
 
stukje nieuwsgierigheid, heb het volgens mij al eens ergens gezien:

Wat zijn de salaris indicaties voor de verschillende vliegtuigtypes? Een klein overzichtje van salarissen zou informatief zijn.
 
Eikie zei:
Persoonlijk gaat het er mij niet om om de charme van een prop te behouden, maar ik vraag me af waarom er altijd zo negatief over de F50 gedaan wordt, elke keer als de KLM in het nieuws komt..

Blijkbaar is het voor veel/sommige mensen een enorme schande om op de F50 te komen, en dat snap ik niet (afgezien van de bijbehorende salarisindicatie)



PROPS ARE FORE BOATS!
 
Vergeet niet dat Fokker de F50 heeft gemarket als PropJet!
Het is in ieder geval een van de weinige (zoniet de enige) turboprops waarvan de cockpit lijkt op de van een airliner (ok, met uitzondering van de DV windows).

Het ding waarop ik nu vlieg oogt voor de meesten een stuk sexier, maar intussen... designed by lawyers to be flown by idiots! Maar goed, het is verder een prima stuk gereedschap voor dit werk.

Erik.
 
Ik zou 10x liever op de F50 vliegen ipv op de JS zitten. Ben piloot geworden om te sturen. Niet om te kijken hoe een ander het doet.

Een van die andere vragen die je af en toe krijgt... "oh, dus je bent co-piloot?" wanneer mag je dan de echte piloot worden ?" argggg

FD
 
Arghh FD..

Daar gaat die roze wolk, ik dacht ff tussen neus en lippen door een ATPL papiertje te halen zodat ik piloot zou worden... niet co-piloot.. -zucht :radar:
 
Flying Dutchman zei:
Een van die andere vragen die je af en toe krijgt... "oh, dus je bent co-piloot?" wanneer mag je dan de echte piloot worden ?" argggg
FD

Of, "wanneer mag je dan zelf gaan vliegen", "co-piloten doen toch alleen het landingsgestel" :eek!:
 
Addy zei:
allemaal leuk en aardig dat stukkie in de telegraaf, krijg weer lekker tientallen mensen die weer onbegrijpend zitten van 'waarom heb je geen baan, de klm zoekt honderden piloten' erg fijn maargoed. ondertussen zie ik nergens op de klm site een vacature staan..hoe dan ook, die brief is er weer uit (en ligt ongetwijfeld binnen een week weer ongelezen bij mij in de brievenbus omdat ik niet over de juiste opleiding beschik)
QUOTE]

helemaal mee eens Addy, ik had zowel bij Cityhopper als mainline gesolliciteerd. Dat tekort dat ze schijnen te hebben grote B.S. als je het mij vraagt. De afwijzingen lagen al weer in de bus, reden geen KLS/NLS.

Hoorde van een aantal Nederlanders die in Duitsland vliegen inmiddels 3000+ jet uren ook afgewezen, hadden martinair vliegschool achtergrond. Dus als je het mij vraagt grote onzin dat tekort.

Transavia gewoon proberen, online inschrijven, kost helaas wel wat maar dat is weer een andere discussie. Begint weer in augustus volgens geruchten. Zolang je onder de 28 bent gewoon proberen. Succes, hoe is het met Cityjet afgelopen, zag je posts, al iets gehoord?

groeten

Jester

p.s. Cityline al geprobeert en Air Berlin, momenteel ook bezig met selecties, suces.
 
De afwijzingen lagen al weer in de bus, reden geen KLS/NLS.

Ook Denim F50 captains met RvdS die KLC F50 co-piloten opleiden hebben hun afwijzing weer in de bus gekregen. Reden: geen KLS/NLS.
En A.I. NLS'ers kregen/krijgen ook afwijzing. Reden: geen idee.
Waar blijven die 15 man dan?(....ik dacht 15, ik heb geen zin om terug te lezen)


Transavia gewoon proberen, online inschrijven, kost helaas wel wat maar dat is weer een andere discussie. Begint weer in augustus volgens geruchten. Zolang je onder de 28 bent gewoon proberen.

Deze geruchten ken ik niet. Volgens mij zitten er nog mensen in de opleiding en dat ze in aug. al weer nieuwe kandidaten zoeken is mij onbekend.


Succes allen.
 
Zou het misschien kunnen dat de KLM berichten dat ze een tekort hebben de wereld in helpt om zo honderden mensen de schoolbanken van de KLS in te krijgen en zo hun huidige aanname beleid (KLS/NLS) ook in de toekomst in stand kunnen houden?

Ik bedoel, als ze echt zo'n tekort hebben waarom dan een artikel in de Telegraaf? Ze hoeven ze maar even de vrije markt af te speuren om het tekort op te lossen.
 
Battery zei:
Zou het misschien kunnen dat de KLM berichten dat ze een tekort hebben de wereld in helpt om zo honderden mensen de schoolbanken van de KLS in te krijgen en zo hun huidige aanname beleid (KLS/NLS) ook in de toekomst in stand kunnen houden?

Ik bedoel, als ze echt zo'n tekort hebben waarom dan een artikel in de Telegraaf? Ze hoeven ze maar even de vrije markt af te speuren om het tekort op te lossen.

Dat is het precies, daarom om grote B.S. dat bericht in de "telegraaf" Gelukkig zijn er nog een aantal andere maatschappijen momenteel aan het verwen zonder deze eisen zoals Lufthansa Cityline bijvoorbeeld..
 
Op het gebied van wat te vliegen... ik ben van F50 naar 737 naar 747 en wat me opgevallen is; hoe groter het vliegtuig, hoe kleiner de cockpit, (ja ik weet dat er ook grote kisten zijn met grote Cockpits) maar goed, het is allemaal niet veel verschillend, F50 semi Efis, 737 300 en 800 dus efis genoeg, en nu op de 747-200 Rawdata gallore... en heel veel handvliegen, dus het kan op ieder toestel.

Wat betreft aannames, ik zit sinds een paar maanden bij CX en die hebben echt veel mensen nodig. Dus heb je echt ervaring (niet van die "klm eis" ervaring) dan is dat zeker een optie, zijn nog niet zo veel nederlanders hier.

Groeten uit Hong Kong

Pointer :-D
 
CX selectie

CX selectie

Eergisteren hebben er aardig wat nederlanders selectie gedaan
op Triport (Schiphol). Eens kijken hoeveel er die kant opkomen.
 
Dudes,

Laat alle mensen die de KLM bedanken voor de F50 mij maar ff een mailtje sturen. 'k zal me dan wel opofferen, wat ik overigens graag doe.

Zal er absoluut geen probleem mee hebben om van links naar rechts te gaan en een beter leven te hebben.

Wat wide bodies betreft, heb bedankt voor Air Atlanta en heb nu wel een soortement van leven.

't Is maar net wat je wilt hè.


GF.
 
Branson zei:
En A.I. NLS'ers kregen/krijgen ook afwijzing. Reden: geen idee.

Hoe kom je aan deze info Branson? A.I. NLS-ers die afgewezen worden aan de hand van brief en C.V ? Wat stond er dan in hun afwijzingsbrief?

Groeten,

RTO
 
Exacte inhoud van afwijzing ken ik niet. Het gaat om de laatste ronde, naar aanleiding van de advertentie in de Telegraaf. (2 maanden terug, toch?)
Bron: KLM P&O medewerker, die het overigens zelf ook allemaal anders zou willen zien maar persoonlijk niks te zeggen heeft over het aannamebeleid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan