KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is trouwens wel opvallend. Toen vorig jaar rond deze tijd het desbetreffende artikel in de Telegraaf kwam was de minimale ervaringseis een full ATPL. Deze in ondertussen met stappen van 800 naar 500 en nu 300u Turboprop gezakt.... Dat wel, maar NLS/KLS laten vallen, nee. Dat zou de kwaliteit niet ten goede komen.
 
Denim: mensen blijven weggaan, en dus ook komen.
KLM: heeft nog altijd opleidingscapaciteit problemen. Willen wel, maar kunnen niet meer opleiden.
Transavia: nieuwe opleidingen?...iemand anders zei het ook al, maar daar heb ik nog niks officieels over gehoord.
 
Geldt dat van Transavia ook voor lowcost cariers als Easy en Ryanair? of leidt Ryanair zowiezo op met al die nieuwe kisten?
 
Transavia: selectie/recruitment voor 78 co's medio oktober en 25 captains posities moeten worden ingevuld (goed nieuws)! :-)
Nu nog kappen met dat belachelijke PICAMAS. Denim is hier al mee gestopt halleluja!
 
Van een ander forum gepikt.

Van een ander forum gepikt.

flyboy.nl zei:
Met tussen de regels door nog een eevolle vermelding voor de pensioengolf! Speaking of which: volgens een doorgaans betrouwbare bron bereikt YdH inderdaad binnenkort de pensioengerechtigde leeftijd als vlieger en zou hij daarmee ook zijn bureaustoel aan de wilgen moeten hangen. Nou wil het geval dat zijn functie-omschrijving onlangs is aangepast, zodat hij als niet-vlieger nog een paar jaar op die stoel mag blijven zitten.

Erik.


De EVPFO blijft na 10-10 gewoon in functie in afwachting op doorstroming naar de functie van COO.
De EVPFO kan ook blijven doorvliegen als gezagvoerder B744. Een andere gezagvoerder B744 krijgt in dat geval een schaduwindeling.
 
He PitchDisconnect....waarom zou het de kwaliteit niet ten goede komen als ze de eis KLS / NLS zouden laten vallen? Suggereer jij dat die jongens beter kunnen vliegen dan de gasten die van bijv Oxford in engeland komen? Wat een onzin. Alsof ik nog iets zou weten van mijn basisopleiding 7 jaar geleden.
 
Ok, op het gevaar af volledig te worden afgefakkeld probeer ik aan te geven waarom de klm misschien aan die eis vasthoudt. Let op!: Dit is NIET een persoonlijke mening maar een mogelijke manier van denken van de KLM. Probeer dus aub constructief te blijven en niet onderstaande af te branden.

KLM is altijd een nederlandse maatschappij geweest. Nederlands is de voertaal en nederlandse piloten verdienen over het algemeen o.a. hierom de voorkeur. De mensen met echt goede kwaliteiten komen door de selecties heen van de nederlandse opleidingen (in dit geval KLS/NLS) en deze hebben dan ook vaak het meeste potentieel.

Diegenen die via een andere weg hun opleiding volgen verdienen een compliment voor hun doorzettingsvermogen maar hadden blijkbaar initieel niet de kwaliteiten in huis die nodig waren om piloot bij de KLM (of in nederland uberhaupt) te mogen worden. Financien hoeven niet een reden zijn om ergens anders de opleiding te volgen want vaak zijn de totale kosten bijna hetzelfde en het loon bij de KLM is zodanig dat een lening zonder problemen binnen een x aantal jaar afgelost kan worden.

Nou mogen anderen uiteindelijk ook met goede cijfers geslaagd zijn zonder de opleiding bij de kls te hebben gevolgd, in geval van nood kunnen ze misschien sneller het overzicht verliezen. De aanleg tot piloot heb je nou eenmaal wel of niet. Training kan daar niks aan veranderen. Bij de kls selectie bleek toen blijkbaar dat je die capaciteiten niet had. Daarnaast ben je bij een andere opleiding ook niet volgens klm normen en waarden opgegroeid tot piloot, wat de kwaliteit volgens de klm ook negatief kan beinvloeden.

Wanneer nu de uren eis wordt gedropt, kan de klm meer mensen krijgen die toch aan de initiele selectie eisen hebben voldaan voordat ze aan hun opleiding begonnen. Wanneer de klm nu de kls/nls/leger eis dropt, kan er getwijfeld worden aan de capaciteiten van de vliegers ondanks dat ze de officiele papiertjes hebben. Vandaar dat de klm dit misschien weigert te doen.


NOTE: Nogmaals, dit is hypothetisch en niet bedoeld om mensen tegen het verkeerde been aan te schoppen! (gebeurt waarschijnlijk toch wel) Het zou voor sommigen misschien wel kunnen helpen met het begrijpen van de denkrichting van de KLM. Ook al ben je het er niet mee eens!!
 
Djanello zei:
Ok, op het gevaar af volledig te worden afgefakkeld probeer ik aan te geven waarom de klm misschien aan ...........................blah blah et cetera .....QUOTE]

Punt 1, je zit duidelijk op de KLS, gefeliciteerd!

Punt 2, de mensen die afgewezen zijn op de KLS voldeden op DAT MOMENT niet aan de eisen, wat niet inhoud dat ze niet geschikt waren. Weet je wel, de markt van vraag en aanbod geld ook daar.

Punt 3, heb vele malen bij de KLM meegereisd op de jumpseat en mag zeggen dat alles net zo ging als dat ik op een andere vliegschool geleerd heb.

Punt 4, vlieg zowel met mensen die de KLS hebben gedaan als met mensen die het op een andere manier gedaan hebben en zie in die club mensen zowel goede als minder goede vliegers.

Punt 5, heb liever te maken met mensen die het goed 'met hun hoofd kunnen' dan met mensen die het alleen maar met hun handen kunnen. Vliegen kunnen we allemaal.

Punt 6, het 'met je hoofd kunnen' is een kwestie van levenservaring, iets wat je vooral tegenkomt bij mensen die hun opleiding op de wat minder traditionele manier gedaan hebben.

Punt 7, laten we voor eens en voor altijd het feit dat KLS'ers de superieuren van de vliegwereld zijn uit de weg helpen.

Punt 8, als je als leerling nu al een houding hebt dat je superieur bent aan anderen, dan kun je dat maar beter gauw veranderen. Wie weet zijn er mensen op dit board die straks gaan beslissen over jouw aanname. En die mensen inclusief mijzelf zitten beslist niet te wachten op arrogantie

Punt 9, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

GF.
 
Op z'n puntjes dan maar;

1 - nee, ik ben geen kls'er. Heeft er ook niks mee te maken, ik geef aan hoe de klm denkt. niet ik.

2 - aanleg voor het vliegen veranderd niet. (is de theorie)

3 - Het gaat waarschijnlijk vaak om de hectische momenten. gewoon vliegen zal iedereen met een papiertje kunnen.

4 - tuurlijk, niet iedereen heeft even goed gepresteerd. Overal zitten betere en mindere vliegers. KLM probeert zo echter wel de mindere vliegers te beperken.

5 - snap ff niet waarover dit gaat.

6 - 'met het hoofd kunnen' - ik snap niet wat dit betekend. zie punt 5.

7 - Jij wil die mening graag de wereld uithelpen. Anderen ook. De KLM niet, en die mening telt. Ik kan het blijkbaar niet vaak genoeg herhalen; dit is waarschijnlijk de mening van de KLM. niet van mij.

8 - zie punt 7

9 - idem.

Jammer dat het in puntjes moest, en jammer dat er niet gelezen wordt dat dit niet mijn eigen mening is. Hoop dat je dat nu wel door hebt.
 
Djanello zei:
Diegenen die via een andere weg hun opleiding volgen verdienen een compliment voor hun doorzettingsvermogen maar hadden blijkbaar initieel niet de kwaliteiten in huis die nodig waren om piloot bij de KLM (of in nederland uberhaupt) te mogen worden. QUOTE]

mijn avondeten zit op mijn beeldscherm... :stapelge: :stapelge:
wat een misselijkmakende tekst! Ik zal me voor de rest inhouden.

:kiss:
 
Djanello!

Wake up! Grow up!
Ik hoop wanneer je dit over 10 jaar nog een keer leest je het schaamrood op je kaken hebt staan. Wat een onzin

Enige reden waarom KLM groep aan de KLS dochter vasthoud is omdat de aandeelhouders goede resultaten willen zien m.a.w. GELD!
Als KLM de KLS laat vallen als leverancier van piloten, komt er geen mens(student) meer naar de KLS daarvoor is deze school te duur
 
Ik zal heus naief zijn, maar waarom zou de KLM niet zo kunnen denken?

Op deze manier verzekert de KLM zich volgens henzelf van de beste piloten uit heel Nederland. Dit vertaalt zich uiteindelijk ook weer terug in betere vliegresultaten.

Dat ze aandeelhouder zijn is natuurlijk leuk, maar oorspronkelijk doel was en is goede piloten bij hun eigen maatschappij te krijgen. Dat het winstgevend is is een leuke bijzaak maar die winst valt toch in het niet bij die van air france- klm zelf?

p.s; als het puur om het resultaat zou gaan, en de KLM is nu enige aandeelhouder, kan de KLM de KLS toch altijd zonder problemen in de uitverkoop gooien? Dan hoeft er ook niks meegenomen te worden in het resultaat van de KLM.
 
Djanello zei:
Op deze manier verzekert de KLM zich volgens henzelf van de beste piloten uit heel Nederland. Dit vertaalt zich uiteindelijk ook weer terug in betere vliegresultaten.
QUOTE]

Mijn beeldscherm wordt steeds viezer, mijn toetje zit er ook op!!

D. je komt hem maar schoonmaken!!! :boring:
 
Mening van de KLM, niet de jouwe of de mijne. :rolleyes: (en ik ben je sloofje niet :grijns: )

En het was allang duidelijk dat je't daar niet mee eens bent. Daarvoor heb ik het bovengaande ook niet gepost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan