KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk om als piloot te beginnen, maar uiteindelijk willen de meeste toch als manager aan de slag. Oftewel een prop is fantastisch, vooral voor in je vrijetijd, maar uiteindelijk is de jet toch de echte carriere en het "grote jongens werk, voor hen die zijn uitgespeeld"....

Helaas ben ik al wat meer "op leeftijd" en is een prop vliegen niet verstandig meer, aangezien ik hoop ooit (bij voorkeur voor mijn pesionering) nog eens een huis te kunnen gaan kopen!
 
KAn nooit lang meer duren..alsof ik nu nog in een Fokker 50 zou willen zitten trouwens

Ik geloof niet dat US airhost het zo bedoeld, je gaat doorgaans als je op een airbus of Boeing vliegt niet meer naar een turboprop, de betaling op een jet is doorgaans stukje beter dan op een turboprop. En als we het toch hebben over ¨echte vliegers¨ dat zijn volgens mij de SEP vliegers die VFR en het liefst zonder GPS door Europa crossen.
 
Kom op mensen, niet miepen, ff nadenken, ga idd niet F50 piloten zitten afzeiken, heb alleen persoonlijk geen zin om evt over 2-3jaar verwend vanuit de linkerstoel A319 terug te gaan naar rechterstoel F50, just a personal taste. Ben geen briljant piloot, weet ook wel dat een airbus geen echt vliegtuig is. Een FK50 piloot zal ongetwijfeld een stuk scherper zijn als ik, serieus gemeend, maar daarom zou ik nog niet uitkijken naar zo'n positie, denk dat heel veel mensen er zo over denken. Doe dan maar een B777 bij BA ofzo, fcuk de KLM, too late.

M.
 
Marshall zei:
Leuk om als piloot te beginnen, maar uiteindelijk willen de meeste toch als manager aan de slag. Oftewel een prop is fantastisch, vooral voor in je vrijetijd, maar uiteindelijk is de jet toch de echte carriere en het "grote jongens werk, voor hen die zijn uitgespeeld"....
Dus als ik het goed begrijp is een (turbo)prop simpelweg te veel werk voor de meesten en managed men liever een computer, dan dat men elke landing op de hand moet doen, zelf het descentprofile moet bepalen?

Persoonlijk maakt het mij geen r*k uit waar ik op vlieg, waar naar toe en met hoeveel mensen. Zolang het werk opzich maar leuk is, en er elke maand een salaris gestort wordt. AL kan ik me wel voorstellen dat de keuze jet/prop wel beïnvloed wordt door dat salaris. En dat je op 30 jarige leeftijd zegt dat de KLM geen optie meer is, carriere en salaris wise, ja dat kan ik ook snappen, maar zeggen dat je geen F50 wilt vliegen, omdat je een 777 gewend bent, nee dat snap ik niet.

En onthoudt , two screws is better then a blowjob anyday :grijns:
 
Nou ben nou ongeveer 2 jaar hendels aan het trekken op een prop (dash), zou best wel graag op een jet vliegen hoor.
Redenen: lawaai, minder modern, langere werkdagen, want door de korte legs zit je eerder aan je max duty dan aan je max flight hours.
 
peut zei:
Nou ben nou ongeveer 2 jaar hendels aan het trekken op een prop (dash), zou best wel graag op een jet vliegen hoor.
Redenen: lawaai, minder modern, langere werkdagen, want door de korte legs zit je eerder aan je max duty dan aan je max flight hours.

Tsja, gelukkig verschillen meningen en tot nu toe (na 3,5 jaar prop) ben ik het er nog niet mee eens.

Bij de KLM (is immers de enige toko waarover ik kan spreken) heb ik langere dagen als ik op een jet ga vliegen dan wanneer ik op de F50 blijf, al is dat inderdaad vast een uitzondering :)

En moderner? Ach, heb wel eens een 737 cockpit gezien, maar vergeleken met die F50 ziet dat er in mijn ogen maar rommelig uit :)

Maar goed, zo zie je maar weer, meningen verschillen en zijn geen reden om maar weer op de F50 vliegers af te geven als er weer eens een verhaal over KLM in de media verschijnt.
 
De Dash8 en de Fokker50 zijn geen vliegtuigen die je met elkaar kunt vergelijken. Voor de buitenwereld misschien.
50man, met van die prepellers erop en je kunt niet eens via de slurf.....
De Dash is een heel arbeidsintensief vliegtuig dit helemaal vergeleken met een fokker50. Het is toch zo lekker om climb/cruise power te zetten door simpelweg op een knopje te drukken in plaats van aan die power/conditionlevers beginnen te trekken. met al het lawaai dat er hierdoor extra bij komt.
 
PitchDisconnect zei:
De Dash8 en de Fokker50 zijn geen vliegtuigen die je met elkaar kunt vergelijken. Voor de buitenwereld misschien.
50man, met van die prepellers erop en je kunt niet eens via de slurf.....
De Dash is een heel arbeidsintensief vliegtuig dit helemaal vergeleken met een fokker50. Het is toch zo lekker om climb/cruise power te zetten door simpelweg op een knopje te drukken in plaats van aan die power/conditionlevers beginnen te trekken. met al het lawaai dat er hierdoor extra bij komt.


Kan je voor de (nog)-niet piloten :grijns: eens uitleggen wat een Dash8 en een F50 zo verschillend maakt?

In concrete dan?
 
Nee, dat zijn sportvliegers

Zijn sportvliegers geen echte vliegers dan?

dan dat men elke landing op de hand moet doen, zelf het descentprofile moet bepalen?

Ondanks dat ik 737 vlieg geef ik er de voorkeur aan om alles op het handje te doen, echter de meeste engelse collega´s vinden dat niet zo prettig, die krijgen het benauwd en trekken wit weg. Ben er nog steeds niet achter of ze niet weten dat je ook een 737 op het handje en " raw data " kunt vliegen of omdat ze weten dat ik niet kan vliegen! Zal het laatste wel zijn :grijns:
 
Cpt. Relax zei:
Kan je voor de (nog)-niet piloten :grijns: eens uitleggen wat een Dash8 en een F50 zo verschillend maakt? In concrete dan?

Een fokker50 is ontworpen als een commercieel vliegtuig. De Dash daarentegen is ontworpen als een militair vliegtuig. Dit betekent dat de uitgangspunten in de ontwerpfase al heel anders is.
Om je een paar voorbeelden te geven:

Redundancy is het key woord op de Dash
4 generatoren
2 hydraulische systemen
de mogelijkheid om de controlcollumns van elkaar te scheiden (bijvoorbeeld de roll, als je een roll-disconnect hendel trekt en draait scheidt je dit systeem. de ene controlcollumn stuurt nu door de spoilers te bedienen de andere de ailerons..)

Dit tegenover
2 generatoren
1 hydraulisch systeem
Dark cockpit filosify (hier heeft airbus het id vandaan)


Ik heb 2 jaar de dash gevlogen (dhc8-q315) en zit nu in de training voor de F50.
Qua prestaties zijn beide vliegtuigen zo goed als gelijk.
 
PitchDisconnect zei:
De mogelijkheid om de controlcollumns van elkaar te scheiden (bijvoorbeeld de roll, als je een roll-disconnect hendel trekt en draait scheidt je dit systeem. de ene controlcollumn stuurt nu door de spoilers te bedienen de andere de ailerons..)

Deze mogelijkheid is er met als achterliggende gedachte dat wanneer een gedeelte van de vleugel niet meer functioneert (bijvoorbeeld door kogels) en gejamt komt te zitten. Dat je altijd nog een mogelijkheid hebt om het vliegtuig bestuurbaar te maken/houden.
 
PitchDisconnect zei:
in plaats van aan die power/conditionlevers beginnen te trekken. met al het lawaai dat er hierdoor extra bij komt.
Tot je te ver trekt dan..........heb je helemaal geen geluid meer.:passed: :eek!:
 
allemaal leuk en aardig dat stukkie in de telegraaf, krijg weer lekker tientallen mensen die weer onbegrijpend zitten van 'waarom heb je geen baan, de klm zoekt honderden piloten' erg fijn maargoed. ondertussen zie ik nergens op de klm site een vacature staan..hoe dan ook, die brief is er weer uit (en ligt ongetwijfeld binnen een week weer ongelezen bij mij in de brievenbus omdat ik niet over de juiste opleiding beschik)

by the way, wie moet ik bij transavia bereiken, en vooral hoe? inlog ding op die site werkt voor mij niet, maar ze schijnen nogal warm te lopen voor mensen met 'oxford' achter hun naam. nog al zoiets belachelijks maargoed misschien werkt het voor mij wel...
 
Als je dan toch iets groots wilt vliegen met de charme van een turboprop (op het handje landen, TOD berekenen enz) ga zoeken naar een baan met oudere wide bodies: DC8, DC10, 747-200, L-1011, A300B2 / B4. Denk daarbij aan Air Atlanta, MK Airlines enz.
 
metrodriver zei:
Als je dan toch iets groots wilt vliegen met de charme van een turboprop (op het handje landen, TOD berekenen enz) ga zoeken naar een baan met oudere wide bodies: DC8, DC10, 747-200, L-1011, A300B2 / B4. Denk daarbij aan Air Atlanta, MK Airlines enz.


Persoonlijk gaat het er mij niet om om de charme van een prop te behouden, maar ik vraag me af waarom er altijd zo negatief over de F50 gedaan wordt, elke keer als de KLM in het nieuws komt..

Blijkbaar is het voor veel/sommige mensen een enorme schande om op de F50 te komen, en dat snap ik niet (afgezien van de bijbehorende salarisindicatie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan