KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
inderdaad.. belachelijk!

De titel had moeten zijn:
"Bij de KLM dreigt een ernstig pilotentekort, omdat goede piloten nauwelijks zijn te krijgen"

:D
 
Inderdaad, hoe kun je nou zo naief zijn om zo'n stuk te schrijven
zonder eerst onderzoek te doen. Op deze manier ga ik bijna medelijden
hebben met de KLem. De KLem moet mij een goede reden geven, waarom men
niet iedereen die aan hun eis voldoet uitnodigt en op een frasca zet. Men schrijft mensen af zonder bewijs en dat is het hele probleem met dit bedrijf. Het zal de cultuur wel zijn, maar dan hoef je ook niet van die achterlijke stukken te laten schrijven.

Ps heeft ooit een werkgever zich al eens druk gemaakt over opleidingskosten?
 
Geen ervaren vliegers?????

Ik kan wel een paar LCC noemen (Easy en Ryan) die een stuk of 100 Nlers hebben met meer dan 3000 JET!
Oh nee stom die zijn natuurlijk niet goed genoeg.
 
737 zei:
Geen ervaren vliegers?????

Ik kan wel een paar LCC noemen (Easy en Ryan) die een stuk of 100 Nlers hebben met meer dan 3000 JET!
Oh nee stom die zijn natuurlijk niet goed genoeg.

Die hadden de kans om bij KLM selectie te gaan doen pas!
 
Als je NLS of KLS hebt ja ( die kunnen namelijk veeeeeeeelllll beter vliegen) maar anders toch niet.
ik snap die voorkeur niet hoor ! Het is toch wat een persoon er zelf van maakt of wa?
 
737 zei:
Als je NLS of KLS hebt ja ( die kunnen namelijk veeeeeeeelllll beter vliegen) maar anders toch niet.
ik snap die voorkeur niet hoor ! Het is toch wat een persoon er zelf van maakt of wa?

Oh, wacht. Ik las je bericht verkeerd.. Ik las NLS'ers ipv NL'ers...

My mistake...
 
...neemt niet weg dat het de limit is!...

Ik hoor alleen maar KLM vliegers het er mee eens zijn dat de eisen drastisch veranderd moeten worden, waarom is er dan 1 man aan het roer die dat tegenhoudt?!
 
Beste mensen, even verder kijken a.j.b.

Beste mensen, even verder kijken a.j.b.

Als je een béétje tussen de regels doorleest zie je dat dit Telegraafbericht over een vliegerstekort vooral een ander doel heeft: via een omweggetje alsnog toewerken naar een hogere pensioenleeftijd. De aannameproblematiek is gewoon een goede smoes om deze discussie weer te heropenen (als ie al gesloten was).
 
KLM personeel denkt er ook zo over.

KLM personeel denkt er ook zo over.

Quote: Bij de vliegmaatschappij dreigt een ernstig tekort, omdat ervaren piloten nauwelijks zijn te krijgen en de opleidingen te weinig afgestudeerde vliegers afleveren.

Ik val met name over deze zin. Ze zijn gek! Te weinig???....er zijn teveel scholen en teveel studenten en afgestudeerde vliegers zonder job. Mensen in mijn omgeving met "goede opleidingsachtergronden" die niet naar KLM kunnen of gaan zouden eigenlijk die Y. eens moeten benaderen. Ik krijg hem namelijk bijna nooit te pakken.
Laat staan wat voor schulden jonge vliegers over het algemeen hebben.
Succes.
 
Xetrov heeft helemaal gelijk.
Ben geen KLMer waar weet wel hoe de luchtvaart (en specefiek major airline management) in elkaar steekt!

Vrij l*llig, maar dit artikel gaat eigenlijk niet over een piloten tekort. Y de H wil gewoon graag dat de pensioen leeftijd omhoog gaat.... En als het een beetje meezit zonder toename van extra kosten! (concessies van de piloten omdat ze lekker langer mogen doorvliegen)..

Het is exact hetzelfde bij elke maatschappij.
 
't Verhogen van de pensioen leeftijd geeft alleen tijdelijk soelaas voor de problematiek. Y de H geeft dat ook toe. KLM loopt zoals altijd weer achter de feiten aan. Men had de tekorten in 't vliegerbestand al jaren geleden kunnen zien aan komen en nu huilen ze krokodillentranen. Eigen schuld, dikke bult. Dit jaar geen bonus voor Y!

Tijd voor aanvullende eisen bij de salaris onderhandelingen! :kerst:
 
[/QUOTE]De KLM vindt het onredelijk dat die beroepsopleiding niet onder de Nederlandse studiefinanciering valt.[/QUOTE]

Misschien is het wel onredelijk dat de KLM niet zelf meebetaald aan de opleiding. Als ze dan idd zo dringend mensen nodig hebben (er is geen tekort!, komt er ook niet) en graag 'kwaliteit' willen, laten ze dan maar wat meebetalen zou ik zo zeggen. Dit artikel is gewoon weer een stukje onvervalste reclame voor het winnen van nieuwe zieltjes voor de KLS. Eindexamens zijn tenslotte net weer geweest...
 
Met tussen de regels door nog een eevolle vermelding voor de pensioengolf! Speaking of which: volgens een doorgaans betrouwbare bron bereikt YdH inderdaad binnenkort de pensioengerechtigde leeftijd als vlieger en zou hij daarmee ook zijn bureaustoel aan de wilgen moeten hangen. Nou wil het geval dat zijn functie-omschrijving onlangs is aangepast, zodat hij als niet-vlieger nog een paar jaar op die stoel mag blijven zitten.

Erik.
 
Kan iemand me wakker maken als de KLM weer "echte" piloten gaat aannemen?

KAn nooit lang meer duren..alsof ik nu nog in een Fokker 50 zou willen zitten trouwens..
 
beetje respect aub voor de F50 vliegers...

Respect is weer ver zoek precies!

usairhost: uw manier van doen is gewoon lager dan laag, ge voelt u beter dan een F50 piloot ofzo?
 
Kan iemand me wakker maken als de KLM weer "echte" piloten gaat aannemen?

KAn nooit lang meer duren..alsof ik nu nog in een Fokker 50 zou willen zitten trouwens..

Ik denk dat Fokker 50 vliegers meer "echte" vliegers zijn dan vliegers die hun tijd op de 320 of 737NG zitten uit te zitten! En dan helemaal die airbussen waar alles vanzelf gaat!
Op de Fokker 50, daar zitten de echte mannen!
(nee, ik zit er zelf niet op!)

:kiss:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan