Ik word zo moe van dat gezeik en die frustraties. Iedereen weet en wist, zeker na dit topic, dat KLM eerst KLSers uitnodigd, daarna MLD/KLu en NLSers en pas daarna VMers. Ga nu dus niet zielig lopen doen en de arme jongen uithangen dat de KLM je niet uitnodigd, get a life. Ik neem aan dat iedereen weet waar die aan begint op het moment dat die besluit om 60.000 - 100.000 EUR uit te geven aan een vliegopleiding. Ik ben ook in de slechte tijden uitgelachen dat ik zo dom was om 200.000 gulden uit te geven aan een NLS opleiding. De KLM zou toch nooooooiit meer gaan aannemen. Berouw komt altijd na de zonden. En ja, ik weet dat niet iedereen in staat is om een KLS/NLS opleiding te betalen en gelukkig is dat aan het veranderen
Ik zal nooit beweren dat een AI van KLS of NLS beter of slechter is dan iemand met een paar duizend uur. Het verbaast me overigens wel dat hoop VMers daar blijkbaar anders over denken. "Wij zijn goed omdat we een paar duizend uur hebben". Yeah Right Het draait maar nagenoeg om 1 ding bij KLM: OPLEIDBAARHEID !!!! Afgezien van de F50, duurt het namelijk toch 10 jaar voordat je Captain bent en je kunt enkel als S/O of op de F50/70 instromen. Ze geven dus geen ruk om die paar duizend uur. Heel wat anders dus dan bv BA waar je direct entry F/O B777 kan instromen. Bovendien had BA in het verleden de eis dat je VWO moet hebben, ik als mavo klant was dus niet goed genoeg. En EZY heeft jarenlang alleen maar van CTC aangenomen, NLSers of KLSers waren niet goed genoeg. En tsja, maatschappij x wil minimaal 4000 uur terwijl maatschappij y 2000 uur al genoeg vind. En nog maar niet te spreken van al die maatschappijen die turboprop ervaring niet zo zagen zitten, Jet uren waren enkel goed genoeg. Zijn Jet vliegers dus beter dan Turboprop vliegers? dacht het niet.
Alle gekheid op een stokje, iedere maatschappij bepaalt uiteiindelijk zelf wie ze op selectie willen hebben. Ze hebben zo hun redenen,terecht of onterecht. Ik hoop van harte dat de eisen bij KLM wederom omlaag gaan en dat iedereen een kans gaat krijgen. Hoe meer vliegers een baan krijgen, hoe beter. Tot die tijd: STOP MET HET LASTIGVALLEN VAN KLS/NLSers, ALS HET JE NIET ZINT: BEL OF SCHRIJF
KLM
VNV
BUREAU GELIJKE BEHANDELING
MELDPUNT DISCRIMINATIE
EUROPESE HOF VOOR DE MENSENRECHTEN
ETC ETC.
Ben trouwens benieuwd hoeveel VMers (blijft een idiote benaming) hun principes zullen laten varen en netjes hun briefje opnieuw zullen inleveren bij KLM P/O en zich schaapachtig zullen voordoen bij de COVA.