KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er worden nog steeds 'ervaren vliegers' uitgenodigd.
Ik heb nog niets gehoord over uitnodigingen voor Ab Initio's, buiten de KLS'ers om.
Maar als ik het goed heb begrepen zouden er deze week
NLS A.I.'s benaderd worden. Of dat is gebeurd...? weet ik niet.
Wel hebben er afgelopen week volop selectie onderdelen plaatsgevonden (gesprekken, psycho's, etc.).

Weet iemand of ze bij Air France inderdaad ook zo hard aan het aannemen zijn? Geluiden zeggen van wel.
 
Als ik het goed lees (mijn frans is niet optimaal) dan zoeken ze piloten voor de base Roissy, maar max. leeftijd komt neer op 26 jaar:

- met ATPL: geboren tussen 01/01/1980 en 31/12/1988
- zonder ATPL: geboren tussen 01/01/1983 en 31/12/1988

Belangrijk is dat je erg goed thuis bent in de franse taal.

Er staat een adres bij vermeld:

AIR FRANCE
Unité de sélection pilote cadet
BP 64111
95975 ROISSY CDG CEDEX.

Succes!! Niet geschoten is altijd mis!
 
Mocht je het overwegen dan is solliciteren in een andere taal dan frans is niet verstandig (meestal geen antwoord). Niet zo vreemd want alles is bij AF in de franse taal; SOP's checklisten etc. Verder zijn er nog voldoende franse kandidaten die wachten tot de britair en regional 'pool' is opgedroogd (die komen met voorrang binnen).
 
IK heb in de wandelgangen gehoord dat KLM eind van het jaar de eis KLS/NLS gaat droppen....ik ben benieuwd.

IK heb ze ook eens gebeld waarom ik als gezagsvoerder op de A319 en met 4500 uur B737 en A319 niet kwalitatief goed genoeg ben. Kreeg net als Basic-T het standaard verhaaltje en had ook geen zin in een verdere discussie.

Heren...succes allemaal met deze discussie. Is er trouwens bekend waar die 12 NLS-ers gebased gaan worden?
 
re

re

alhoewel de uitwerking t zelfde is..
is de situatie nog steeds als volgt:
als de klm piloten nodig heeft eerst kls, dan nls en daarna vm.
wat volgens mij 'de wandelgangen' bedoelen is dat de kls/nls niet meer aan de vraag kunnen voldoen en dan zal dus de vm groep worden uitgenodigd.

(tenzij t aanname beleid op de schop is gegaan natuurlijk).
wat ik bedoel te verduidelijken.. is dat het beleid niet wordt veranderd, er wordt niets 'gedropt'.. maar er is te weinig aanbod uit de eerste groep
 
De tweede groep (NLS) heeft nog ongeveer 50 - 60 man op de lijst staan.
Dus die is nog steeds niet leeg, ik heb hem een aantal weken geleden zelf mogen bewonderen. Overigens zijn er nog geen A.I. NLS'ers onlangs op selectie geweest.
Dus misschien is toch het aannamebeleid op de schop gegaan.
 
De eerste groep (15 pax) wordt momenteel nog samengesteld vanuit de NLS wachtlijst. Ergens in de komende periode zullen deze bekend worden gemaakt en op selectie kunnen gaan.
Waarschijnlijk zal naar aanleiding van die selectie resultaten en de "demand" vanuit de KLM worden geevalueerd of er een vervolg (en of dit variabel of vast wordt) aan gegeven zal worden.
 
iedereen weet dat de klm zijn vliegers in eerste instantie afneemt van kls, nls enz. Dus als je aan een vliegopleiding gaat beginnen ben je daar al heel vroeg van op de hoogte. Als je om de een of andere reden tog naar een andere school gaat dan de kls weet je gewoon dat je bij de klm veel minder kans maakt. Je moet gewoon realistisch blijven en laat je niet verblinden door die roze bril ''dat je ff piloot wordt bij een of andere vliegschool'. En dan moet je niet gaan mekkeren dat de klm zo kieskeurig is!, want dat mogen ze gewoon.
 
nu terug de atpl boeken in, en haal die 747 poster een keer van je muur af.

Ben jij toevallig die KLS student die op pprune roept tegen KLM UK vliegers: "see you on the bottem of the list!"

Of is dat je kamergenootje?

FD
 
Laatst bewerkt:
beetje jammer LUK,

laat me raden je zit net op de KLS of moet je nog beginnen?
Want ja.. kls'ers zijn veel beter dan de rest van de vrije markt. Zeker zoals een aantal hier die al een paar duizend uur hebben en nog geen kans maken om bij de klm te mogen vliegen....
nee dan is een net van de opleiding kls'er veel beter.
 
@luk Dat is nu juist de discussie. Ik vind namelijk dat ze dat NIET mogen. Hoe kun je nu zeggen dat iemand met een x aantal duizend uur op een jet niet kan solliciteren op een functie bij de KLM met als enige reden dat hij 10 jaar geleden geen KLS instructeur had maar een ander instructeur?! Zelfs als die instructeur bij de KLS en een andere opleiding tegelijk instructie geeft, ben je bij die andere school toch minder waard ofzo? :-P

Waarom wordt het vooroordeel dat veel mensen over KLS-ers hebben toch iedere keer weer bevestigd door individuen die dit soort posten plaatsen?
 
je hoort mij niet zeggen dat vrijmarkters niet goed zijn of wat dan ook. Ik wil alleen maar zeggen de klm nou eenmaal eigen baas is over wie ze aannemen en daar doe je gewoon niks aan. En daar komt bij dat iedereen weet dat de markt vrij krap is, en als je je op verschillende scholen aan het oriënteren bent, moet je er gewoon rekening mee houden dat als je niet van de kls komt, de kans op een baan bij de klm niet zo groot is. Je moet dus voordat je aan de opleiding begint de afweging maken of je een dergelijk risico wilt nemen.
 
En dan moet je niet gaan mekkeren dat de klm zo kieskeurig is!, want dat mogen ze gewoon.

luk, ook de KLM heeft zich aan de wet te houden. Ik durf te beweren dat het geleuter van 'als je geen KLS hebt, kom je er niet in' op zijn minst een grijs gebied van de wet is.
 
Inmiddels beginnen er al mensen binnen KLM zich af te vragen waarom er toch zoveel (relatief) KLS'ers afvallen bij de selectie.
En het antwoord is dat ,ten eerste, de selectie minder streng is dan vroeger. Met moeite krijgt de KLS haar klassen vol. Ten tweede is de opleiding niet meer wat zij geweest is. Het Amerikaanse traject schijnt niet bepaald top te zijn.

Dit begint dus op te vallen bij instructeurs en andere gezagvoerders.




En nu niet mij hierop aanvallen. De bron is betrouwbaar!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan