KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoor deze quote vaker vallen, ook bij collega's, dan vraag ik mij af wat er te zeuren valt als het een keer in de vijf jaar ofzo voorkomt dat een kls-er zijn typerating niet haalt en er voor de rest vrij weinig mensen met problemen zijn, tenminste voor zover ik weet.
Overigens wel grappig dat de klm zo ontevreden schijnt te zijn en ze bij lufthansa meer dan tevreden waren met de kls-ers die daar een paar jaar terug in dienst kwamen. En de bij klm afgewezen mensen blijken opeens wel goed genoeg te zijn voor 100% dochteronderneming transavia?????
Overigens is t ook logisch dat mensen van nu minder goed vliegen als ze van de opleiding afkomen dan vroeger, het aantal uren wordt iedere keer weer wat teruggeschroeft, met minder ervaring tot gevolg........Maar das bij iedere school zo en een gevolg van t aannemen van ab-initio's.
 
@Liftdumper
Inderdaad, in Amerika vallen meer mensen af dan voorheen. De KLS krijgt haar klassen wel vol, alleen er zitten zo nu en dan mensen tussen die niet capabel genoeg zijn om vlieger te worden. Althans, niet in het tijdsbestek dat de KLS voor ogen heeft.

@Djanello
Door IVW inspecteurs. Die draaien dan bijvoorbeeld een dag of een les theorie mee.
 
Liftdumper zei:
Ten tweede is de opleiding niet meer wat zij geweest is. Het Amerikaanse traject schijnt niet bepaald top te zijn.

Dit begint dus op te vallen bij instructeurs en andere gezagvoerders.

En nu niet mij hierop aanvallen. De bron is betrouwbaar!

Een deel verloopt nochtans op de SFA. Is dit niet kwalitatief hoogstaand of een van de beste opleidingen in belgie? Volgens mij ook de reden waarom de KLS een deel van haar studenten daar onderbrengt
 
precies, ook wordt/werd een gedeelte ergens in arizona gedaan waar oxford ook zit, net als bij fte te jerez, allemaal goed aangeschreven scholen. Denk persoonlijk alleen wel dat er steeds minder verschil in kwaliteit zit tussen de verschillende scholen en t allemaal een beetje op t zelfde neer komt.
 
Ik heb mijn opleiding in het buitenland gedaan. Bij terugkomst in NL word je natuurlijk wel effe duidelijk gemaakt dat je dan dus eigenlijk helemaal niet kan vliegen...:grijns:

Bovendien was vroeger alles beter. Toen had de RLS bijvoorbeeld nog haar Citation...
 
Ik ga zo hard lachen als binnenkort een andere school preferred supplier gaat worden van de KLM en de KLS(ers) het nakijken krijgen hahahaha

Dan zien we iig een paar airworkers niet meer terug hier geloof ik.
 
Er zullen ook kls'ers zijn die over die laatste opmerking hard moeten lachen. :dozey:

Na een halve eeuw supplier te zijn geweest en zelfs de naam te dragen gaat de klm echt niet bij 1 klein probleempje van preferred supplier wisselen.

Dromen mag, realistisch blijven is echter wel handig.
 
PH-JPC zei:
Ik ga zo hard lachen als binnenkort een andere school preferred supplier gaat worden van de KLM en de KLS(ers) het nakijken krijgen hahahaha

Dan zien we iig een paar airworkers niet meer terug hier geloof ik.

Dit is nou wat je noemt een volwassen reactie!

Top! Ga zo door!
 
Dat zelfs de ongelukken bij de KLS van afgelopen jaren geen reden zijn geweest voor de KLM om hun eisen te veranderen geeft aan wat de achtergrond van deze constructie is. Bij de KLS betaal je gewoon verkapt voor je typerating bij de KLM.
 
Niet janken maar bij de feiten blijven. Uit zogenaamd respect zwijgen over dingen en je kop in het zand steken en heeft nog nooit iemand verder gebracht.
 
Barberpole zei:
Dat zelfs de ongelukken bij de KLS van afgelopen jaren geen reden zijn geweest voor de KLM om hun eisen te veranderen geeft aan wat de achtergrond van deze constructie is. Bij de KLS betaal je gewoon verkapt voor je typerating bij de KLM.

Barberpole zei:
Niet janken maar bij de feiten blijven. Uit zogenaamd respect zwijgen over dingen en je kop in het zand steken en heeft nog nooit iemand verder gebracht.


Ben je wel goed bij je hoofd verder?
Dit vind ik wel heel erg onder de gordel om dit aan te halen om deze reden!
Tuurlijk moet je het over ongelukken kunnen hebben, hoe triest de oorzaak ook is! en TUURLIJK moet je je kop niet in het zand steken als het om ongelukken of veiligheid gaat! Maar dat je dat als argument gaat aanhalen dat de KLM maar niet meer van de KLS moet afnemen is gewoon te triest voor woorden en compleet uit z'n verband gerukt!
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk wil graag in de luchtvaartindustrie werken omdat (onder andere) het een industrie is die open haar eigen fouten onderzoekt en daarna probeert te verbeteren.

alle luchtvaart ongelukken zijn voor betrokkenen in-en-in-triest.

maar er is wel van geleerd.

->Als<- de klm de kls zou moeten verstoten om haar veiligheids-record ->zou<- de klm dan ook volgens die redenatie de klm zich zelf moeten hebben opgeheven na tenerife? Deze vraag, om aan te tonen hoe belachelijk deze redenatie is. Ik vind die redenering zo krom, er niet toe doend, en belachelijk..
Na tragische gebeurtenissen treur je en probeer je er wat van te leren, bij stil te staan, juist haar aanname eisen omtrend kls-ers/niet kls-ers bijstellen zou een vorm van kop-in-het-zand zijn.

Dat zelfs de ongelukken bij de KLS van afgelopen jaren geen reden zijn geweest voor de KLM om hun eisen te veranderen geeft aan wat de achtergrond van deze constructie is. Bij de KLS betaal je gewoon verkapt voor je typerating bij de KLM.

mag ik er daarnaast op wijzen dat na die ongelukken de KLM wel degelijk haar eisen heeft bijgesteld? De KLM heeft, mede op aandringen van de overheid, namelijk de eisen en controle op het gebied van veiligheid bij de KLS bij gesteld.

Over de KLS haar opleiding in Amerika: die zat 2 jaar geleden niet naar tevredenheid in Florida (de laatste studenten die daar hebben gezeten studeerden de laatste maanden af). en is daarna verhuist naar Pan Am Phoenix en Sabena Flight Academy. Op het moment wordt langzamerhand alle kls in arizona naar Sabena over geplaatst. Sabena is inderdaad dezelfde opleiding als waar Oxford tot voor kort zat: die zijn kortgeleden van school veranderd.
 
Ik heb nooit begrepen dat er een bepaalde opleidingsinstantie voorang krijgt!
Het is wat een persoon er zelf van maakt.
Ik zelf kreeg ook te horen met een paar duizend uur Jet dat ik niet welkom was.
Zal dit NOOIT begrijpen!
 
Barberpole,

" Bij de KLS betaal je gewoon verkapt voor je typerating bij de KLM".

Kun je dit staven?
 
Onzin. KLS is een losse BV, die moeite heeft de kop boven water te houden. Er blijft geen geld over om door te sluizen naar de moeder BV.

Dat de KLS preferred supplier is, is voor de KLM vooral makkelijk. Ze kennen de syllabus die de kandidaten hebben gevlogen, en hebben volledige inzage in de opleidingsresultaten. Hierdoor is de selectie goedkoper.
 
ik kan gonna niet anders dan gelijk geven! het is gewoon de eenvoud en de kostenbesparing waarop het aanname beleid van de KLM is berust. Daar valt voor de rest niks aan toe te voegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan