KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou respect voor de co-co!! Ik heb 2 x 7 dagen op de jumpseat van de G550 moeten zitten omdat mijn lijntraining weer niet door ging omdat iemand anders nog ff afgetekend moest worden. Maar ik werd gek op die jump of ff op FL410 halverwege de plas met wat knopjes spelen. Heb toen ook vriendelijk gevraagd als het nogmaals voorkomt of ze me dan misschien stby thuis kunnen zetten. Dus als je dit werk (waar ik al gestoord van werd na 1 vlucht) 2 jaar of meer gedaan hebt, mag je van mij na deze ontbering meteen captain B747 worden.

Grtz Mike5
:biertje:
 
Oorspronkelijk gepost door Boss du Manche
Ja, maar dan eerst 6 maanden naar rechts en natuurlij k voldoen aan de ATPL-eisen.

Met alle respect voor de Second Officers ...... so no hard feelings ...

Maar daar krijg ik toch eerlijk gezegd niet zo'n heel erg warm gevoel van .... :confused:
 
Tnx voor de info...

Boer: Heb je zelf nog controle over je rooster, of krijg je er gewoon een?

Met 5 dagen vliegen, zijn dat dan meestal 3/4 sectoren?

Tnx

Edit: Bounty, ik wist niet dat een baan bij KLC een contract bij KLM betekent. Vandaar mijn vraag.
 
Oorspronkelijk gepost door RTO
Helemaal correct! En dat is het jammere eraan. Mensen die op al 4 jaar op de wachtlijst staan worden hierdoor gepasseerd . Is gebeurd bij Trans en EZY en ik verwacht dat het niet anders zal zijn bij de KLM.


Wat betreft Trans zit je er flink naast, iedereen heeft via de internet procedure gelijke kansen gekregen...

Wat betreft EZY en KLM, je hebt absoluut gelijk dat er niet voor niets een wachtlijst is, maar als er een proefproject gaat draaien, waarbij na goede afloop (opleidings resultaten (TQ), in dienst treding en functionering in dienst) verdere instroom van NLS'ers kan plaatsvinden... lijkt het me logisch de meest current personen te kiezen, nog afgezien van studieresultaten tijdens de theorie en de praktijk!
 
Oorspronkelijk gepost door Marshall
Wat betreft Trans zit je er flink naast, iedereen heeft via de internet procedure gelijke kansen gekregen...

Wat betreft EZY en KLM, je hebt absoluut gelijk dat er niet voor niets een wachtlijst is, maar als er een proefproject gaat draaien, waarbij na goede afloop (opleidings resultaten (TQ), in dienst treding en functionering in dienst) verdere instroom van NLS'ers kan plaatsvinden... lijkt het me logisch de meest current personen te kiezen, nog afgezien van studieresultaten tijdens de theorie en de praktijk!


Ik heb net nog even gebeld, en wat blijkt.....

Transavia is inderdaad niet vanuit de NLS gekomen.

Maar bij EZY en KLM zit het toch echt anders in elkaar. De
oud-NLS'er met wie ik vrijwel dagelijks te doen heb is al lang klaar maar toch current! Is voor hem/haar dan ook vrij lullig dat hij/zij voor de zoveelste keer niet benaderd wordt voor zo'n project. En met hem/haar nog vele anderen...aldus de persoon in kwestie.
Bij een NLS project (is blijkbaar EZY) mag de NLS 1X van de lijst afwijken om vervolgens toch weer de volgorde op te pakken.
Maar ik ben het met eens dat er ook NLS'ers zijn die al lang klaar zijn en niet meer current zijn. Maar dat geldt kennelijk niet voor iedereen.
Wat KLM betreft zou het helemaal niet om zo'n project gaan.
En dus dachten de afgestudeerde vliegers uit Limburg dat het volgens de lijst zou gaan. Ook hier dacht het management anders over. Wederom onterecht.
Na een belletje blijkt dat er veel gerommeld wordt daar in het zuiden.
Bij mij op de opleiding was dat ook zo, alleen moet ik zeggen dat er bij ons niet van die duidelijke afspraken waren gemaakt die er kennelijk wel zijn gemaakt tussen NLS/CAE management
en oud-studenten.
Als dat schooltje in Limburg nog gaat verhuizen naar de randstad
mogen ze (als al mijn info klopt) de begeleiding daar in het zuiden laten.

Uiteraard gun ik het alle NLS'ers om een vliegende baan te bemachtigen, maar als de school bemiddeld, dan wel op een eerlijke manier.

De groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door Marshall
Wat betreft Trans zit je er flink naast, iedereen heeft via de internet procedure gelijke kansen gekregen...

Wat betreft EZY en KLM, je hebt absoluut gelijk dat er niet voor niets een wachtlijst is, maar als er een proefproject gaat draaien, waarbij na goede afloop (opleidings resultaten (TQ), in dienst treding en functionering in dienst) verdere instroom van NLS'ers kan plaatsvinden... lijkt het me logisch de meest current personen te kiezen, nog afgezien van studieresultaten tijdens de theorie en de praktijk!

We hebben het hier over het naleven van de NLS wachtlijst, bij Trans heeft de NLS zelf als eis gesteld dat mensen die langer dan een jaar klaar waren NIET VIA DE NLS in aanmerking konden komen bij trans. Dat er mensen die bovenaan de wachtlijst OP EIGEN INITIATIEF, buiten de NLS om bij Trans zijn terecht gekomen is een heel ander verhaal.

Nee het lijkt me niet logisch om ''de meest current'' personen te kiezen. Het is erg krom om er meteen vanuit te gaan dat iemand die 2 weken klaar is beter vliegt dan iemand die langer klaar is, maar ondertussen wel nog heeft rondgevlogen. Current zijn we allemaal zo lang we maar onze jaarlijks profcheck doen. Op zo'n manier is het dus de omgedraaide wereld en heb je juist de minste kans als je bovenaan de wachtlijst staat. De NLS zou zelf een grading kunnen doen op die verrotte seneca sim om te kijken welke mensen ze afvaardigen, lijkt me fair.

Als ik jouw verhaal goed lees heeft iemand die met veel problemen 2 jaar met veel herexamens net 2 weken afgestudeerd is voorang op iemand die 2 jaar geleden met cum laude is afgestudeerd? Maar voor iemand die net een maand klaar was en zonder selectie bij EZY is aangenomen begrijp ik deze redenatie wel ;)
 
Oorspronkelijk gepost door Marshall
het me logisch de meest current personen te kiezen, nog afgezien van studieresultaten tijdens de theorie en de praktijk!

Zoals ik al zei lijkt het me logisch als ze iemand nemen die current is (over het algemeen heeft iemand die net van de opleiding komt en zijn VFR-IFR-ME-MCC fases achter de rug heeft meer proficiency, dan iemand die al enige tijd klaar is en slechts een enkel uurtje vliegt, laten we wel wezen). Daarbij moet uiteraard worden gekeken naar studieresultaten. En iemand die meerdere herexamens heeft moeten doen (theorie en/of praktijk) maakt dan dus minder kans dan iemand die alles in 1 keer met vlag en wimpel heeft gehaald.
Daar selecteerd de opleiding dus naar voor een proefproject, zodat de kans van succes zo groot mogelijk is en er dus toekomstige vaste afname kan ontstaan.

Inderdaad heeft de een meer geluk dan ander, of dit nu is omdat die z'n dag heeft tijdens een grading (voor een opleiding of baan), of er even door paps en mams een ton op tafel kan worden gelegd voor een opleiding, of (door z'n prestaties) tot de gelukkigen behoort van een proefproject...

Wat betreft Trans en de NLS, allemaal miscommunicatie!!! Uiteindelijk heeft Trans z'n 72+6 en in het najaar nog eens 30-40 gewoon van de vrije markt gehaald en niemand direct via de NLS.

En wat mijzelf betreft, ik ben al iets langer dan een maand klaar...
 
Door deze zogenaamde 'proefprojecten' laat de directie van CAE NLS zien weinig vertrouwen hebben in sommige leerlingen, ondanks dat deze allemaal hun opleiding met succes hebben afgerond. Ik gun het de 18 mensen die zo naar easyjet kunnen, echter vind ik het schandalig dat er op deze manier studenten zijn gepasseerd waarvan er al enkelen meer dan 4 jaar klaar zijn. Dit allemaal onder het mom van een project, laat me niet lachen.

Er is geen enkele controle meer vanuit de leerlingen hoe/waarop deze mensen geselecteerd worden. Blijkbaar heeft het te maken met datum diploma, want mensen bovenaan de wachtlijst worden continu gepasseerd. Het idee dat deze studenten minder goed zouden presteren is natuurlijk een lachertje. Toen 4 jaar geleden de eerste groep van 30 naar RYR ging (overigens volledig volgens de wachtlijst) zaten daar ook personen bij die lang klaar waren of eerder bij een maatschappij waren afgetest. Iedereen van die groep was succesvol en ook iedereen die daarna naar RYR of naar andere maatschappijen zijn gegaan hebben naar behoren gepresteerd. Ongeacht of deze nu kort of lang klaar waren met de opleiding.

Vroeger was het een pre om bovenaan de wachtlijst te staan, want dan had je snel een baan. Tegenwoordig moet je je blijkbaar schamen, want volgens de NLS ben je niet goed genoeg meer. Als ik bovendien enkele voorgaande reacties lees hebben zelfs mede-leerlingen het vertrouwen in deze groep verloren:mad: Het is naar mijn mening de maatschappij die moet bepalen of iemand goed genoeg is, niet de opleiding zelf. Daar hebben ze nl. al alle kans voor gehad voordat die leerlingen een 100.000 euro trainingsovereenkomst tekenden.
 
Laatst bewerkt:
Mvvl heeft ook een proefpoject gedaan met de KLM. Twee leerlingen mochten selectie doen bij de klm, en als dat succesvol verliep moesten ze kls'er worden (Op de baron vliegen en een mcc cursus van de kls: 26.500euro). Als dat klaar is kunnen ze gewoon bij KLM beginnen. Ze hebben de baron zo goed gedaan dat ze gevraagt zijn om instructeur te worden, en het schijnt dat mvvl een contract heeft met KLM om dit vaker te doen. Elke leerling mag selectie doen, eenmaal daardoorheen, kls'er worden, en dan gegarandeerd bij KLM beginnen 26500 euro lichter.
 
Inmiddels heb ik begrepen dat het zogenaamde proefproject bij EasyJet is uitgebreid tot 19 man/vrouw. Vraag me af in hoevere we nog uberhaupt kunnen spreken van een proefproject...
 
Ben toch nieuwsgierig of deze NLS mensen wel eerst selectie doen bij easyjet zoals iedereen moest doen, of dat ze gewoon na training worden binnengewandeld..ga daar toch eens ff over bellen met recruitment..
 
MVVL >> had je dus beter naar de kls kunnen gaan!!!


eerst 100K dokken voor je CPL daarna 26 K voor een supduper MCC klas
 
Het proefproject tussen CAE/NLS en EZY is me inmiddels duidelijk.
Eenmalig van de wachtlijst afwijken om vervolgens toch de juiste volgorde aan te houden. Alleen begrijp ik nr. 19 niet helemaal???(iets wat 180backtrack had begrepen).
Maar dat KLM verhaal (KLM ZOEKT ERVAREN VLIEGERS), is gewoon compleet bij elkaar verzonnen door de NLS begeleiding.
KLS levert al jaren aan de KLM, onder het mom van.....hofleverancier.
Nu heeft de KLM de NLS benaderd zonder eisen (net als op KLS) en de NLS directie gaat hier even zelf een lijstje van kandidaten van maken?!
Die oud-studenten van de NLS moeten toch echt hier tegen in opstand komen. Die vriendjespolitiek in het zuiden vind ik uiterst merkwaardig.
Ik heb namelijk begrepen dat de NLS directie heeft gezegd dat KLM eisen op tafel heeft gelegd,....complete onzin! Dat heeft de KLM helemaal niet gedaan.
Wat mij opvalt is dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt, met betrekking tot bemiddeling van het vinden van een baan,
tussen de studenten en de directie van de NLS. Ik heb zelfs begrepen dat een en ander zwart op wit staat!
Die regels worden kennelijk niet nageleefd!
Ik vind het grofweg schandalig dat er inmiddels 19 man zomaar aan de top van de lijst hun neus voorbij gaat.
En nu ook nog 15 man KLM zeker?!

De NLS'ers die ik laatst sprak maakten de grap;
www.stichtingslachtoffernls.nl
Nu begrijp ik steeds beter hoe het eraan toe gaat daar in het zuiden.

Voor wat betreft die jongens die na Mvvl het KLS traject instroomden: veel succes!
Maar het is wederom het afhandig maken van grote sommen geld nadat er al grote inversteringen zijn gemaakt.
Zou me niks verbazen als vdH (KLS) dit op poten heeft gezet.

Allen veel succes.
 
Oorspronkelijk gepost door MD11man
Boer: Heb je zelf nog controle over je rooster, of krijg je er gewoon een?

Je krijgt er gewoon een. Gaat over 5 weken en iedere week krijg je dus een nieuwe. Verder heb je eigenlijk geen invloed anders dan dat je verzoeken in kunt dienen.

Verder hebben wij op de 50 geen 5-daagse. Maximum is 4 dagen weg en dat is dan inderdaad 3 a 4 sectoren per dag en meestal heb je er dan nog een losse dag van 2 of 4 sectoren erachter. Of je hebt een 3 en 2 daagse achter elkaar.

Ave
 
180BT, helemaal mee eens. Je bent NLSer of je bent het niet.
De selektiefase was voltoid vòòr aanvang van de opleiding..
 
moesten ze kls'er worden (Op de baron vliegen en een mcc cursus van de kls: 26.500euro). Als dat klaar is kunnen ze gewoon bij KLM beginnen.

Dit is toch arrogantie ten top!!!
Eerst kls'er worden, waar zijn we mee bezig???
 
Een beetje moe van al dat kls bashen wordt ik intussen wel!!

KLS is preferred supplier en overlegt daarom met de KLS over de opleidingseisen. Wanneer er non-KLS'ers overwogen worden, kan het zijn dat de KLM graag wil dat ze wel aan de KLS standaard voldoen. Daar kunnen kleine andere eisen liggen dan die die standaard aan piloten worden gesteld. Het is dan een duur grapje voor een MCC, maar als je daarmee bij de KLM binnen kunt komen gewoon een keuze die je moet maken.

Dat NLS nu vervolgens een aantal mensen overslaat om zo de beste studenten af te kunnen leveren bij een eerste proef van de KLM om weer af te nemen van de NLS, lijkt me alleen maar logisch. Als dat namelijk goed gaat, dan worden er weer meer mensen van de NLS aangenomen. Deze kansen worden groter wanneer je daar dus 'goede' studenten voor gebruikt, en dat vergroot ook de loopbaan kansen voor eventuele latere NLS studenten.

Dit mag zuur zijn voor de mensen die hier slachtoffer van worden, maar vanuit NLS oogpunt is het alleen maar een vorm van lijfsbehoud en vanuit KLM oogpunt wil men gewoon zeker zijn dat men kwaliteit binnen haalt. (En ja, ze hebben daar geen hoge pet op van zogenaamde vrije markters. Dat is hun goed recht, ook al vinden sommigen van niet. Dat noem je vrijheid van meningsuiting.).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan