KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Iedereen,

Ik heb 2 dingen begrepen,

1. De wachtlijst van de NLS is al aardig aan het leegraken.
2. Dat de KLM helemaal niet meer zo extreem veel mensen nodig heeft, tenminste in de zin van dat de KLS niet aan de eis kan voldoen.

Groeten,
Bowstring
 
Tussen al deze enorme hoeveelheden bullshit door, is er ook nog iemand die nuttige info over deze vacature heeft?

Ik bedoel is t nu F50 of ook F70/F100?
Hoe zien de roosters eruit?
Wat is de doorstroming naar big momma?

Thanks voor de info.
 
Er is geen doorstroming, als je bij KLC gaat vliegen kom je meteen bij KLM in dienst, en word je gedetacheerd bij KLC.
 
Er is geen doorstroming, als je bij KLC gaat vliegen kom je meteen bij KLM in dienst, en word je gedetacheerd bij KLC.


Maar lever je niet de helft van je KLC jaren in wat betreft senioriteit als je dan eindelijk naar mainline mag??
 
Oorspronkelijk gepost door Bowstring
Hallo Iedereen,

Ik heb 2 dingen begrepen,

1. De wachtlijst van de NLS is al aardig aan het leegraken.
2. Dat de KLM helemaal niet meer zo extreem veel mensen nodig heeft, tenminste in de zin van dat de KLS niet aan de eis kan voldoen.

Groeten,
Bowstring


1. Er staan nog steeds aardig wat man op die lijst. Ik heb hem afgelopen weekend weer mogen bewonderen. Echter is het wel zo dat afgelopen maanden er heel wat NLS'ers een job hebben gevonden. CAE zou hebben bemiddeld voor Easyjet. Volgens geruchten worden het er nog meer.
2. Ik heb anders gehoord. Op oost wisten ze me te vertellen dat er nog steeds heel veel vliegers nodig zijn. Northwest zou wat lijnen gaan overnemen o.a. door crewtekort bij KLM.
Vergeet alleen niet dat er veel vliegers al aangenomen zijn maar nog niet zijn begonnen. Is dus altijd moeilijk inschatten van de buitenkant.


Verder heb ik afgelopen weekend begrepen dat die 15 man van de NLS door de NLS directie worden uitgekozen.
Dus als je als NLS'er gedurende je opleiding goed hebt ingelikt kom je in aanmerking.
Vriendjespolitiek?
KLM zou om 15 man vanuit Limburg hebben gevraagd zonder aanvullende eisen.

Veel succes allen!
Ik mag deze week weer flink op pad!

De groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door Gonna
Er is geen doorstroming, als je bij KLC gaat vliegen kom je meteen bij KLM in dienst, en word je gedetacheerd bij KLC.

Sorry .... maar ik begrijp deze opmerking niet zo goed. Je komt in dienst bij KLM .... en wordt PERMANENT gedetacheerd bij KLC? Wat zijn de mogelijkheden in toekomst dan?
 
Gonna zegt toch helemaal nergens PERMANENT? Het is heel simpel: er is één KLM senioriteitslijst; of je kunt doorstromen hangt af van je plekje op de lijst versus de beschikbare vacatures.
 
Oorspronkelijk gepost door xetrov
Gonna zegt toch helemaal nergens PERMANENT? Het is heel simpel: er is één KLM senioriteitslijst; of je kunt doorstromen hangt af van je plekje op de lijst versus de beschikbare vacatures.

Nee .... maar gonna zegt dat er GEEN doorstroming is. Vandaar mijn vraag. Dank voor je antwoord. Het is mij nu duidelijk.
 
Je kunt ook doorstromen van KLM naar KLC (co 737 naar capt F70/100 bv).....(bijna) alles is mogelijk werkelijk!
 
Oorspronkelijk gepost door Branson
Dus als je als NLS'er gedurende je opleiding goed hebt ingelikt kom je in aanmerking.
Vriendjespolitiek?
KLM zou om 15 man vanuit Limburg hebben gevraagd zonder aanvullende eisen.

Helemaal correct! En dat is het jammere eraan. Mensen die op al 4 jaar op de wachtlijst staan worden hierdoor gepasseerd . Is gebeurd bij Trans en EZY en ik verwacht dat het niet anders zal zijn bij de KLM.

Ik kan je wel zeggen dat de mensen die bovenaan de wachtlijst staan behoorlijk pissig zijn dat de gemaakte afspraken die zwart op wit staan keer op keer geschonden worden.

Goede vraag van MD11man; Hoe zien de roosters er eigenlijk uit voor een F/O F50? Hoeveel overnights heb je per maand? Hoeveel dagen mag je vrij requesten? Hoeveel dagen heb je meestal aan één stuk vrij etc.
 
Oorspronkelijk gepost door RTO
Ik kan je wel zeggen dat de mensen die bovenaan de wachtlijst staan behoorlijk pissig zijn dat de gemaakte afspraken die zwart op wit staan keer op keer geschonden worden.

Wat ik laatst van een NLSer hoorde zijn dit juist de mensen die niet zo goed hebben gescoord op hun ATPL theorie en wat meer examenmogelijkheden nodig hadden tijdens hun praktijktraining.

Dan zou ik als NLS directie gewoon mijn 15 beste mannen/vrouwen sturen die de grootste kans van slagen hebben en daarmee een stok tussen de deur creëren voor NLSers in de toekomst.

PS. Als er wat zwart op wit staat zoals je aangeeft, dan valt er juridisch wel een mouw aan te passen. Waarom slikken die wachtlijsters het dan keer op keer?
 
Oorspronkelijk gepost door RTO
Goede vraag van MD11man; Hoe zien de roosters er eigenlijk uit voor een F/O F50? Hoeveel overnights heb je per maand? Hoeveel dagen mag je vrij requesten? Hoeveel dagen heb je meestal aan één stuk vrij etc.

5 dagen vliegen dan 2 a 3 vrij. Ik had op mijn laatste rooster iets van 10 overnights.
 
Oorspronkelijk gepost door PET
(1)Wat ik laatst van een NLSer hoorde zijn dit juist de mensen die niet zo goed hebben gescoord op hun ATPL theorie en wat meer examenmogelijkheden nodig hadden tijdens hun praktijktraining.

PS. Als er wat zwart op wit staat zoals je aangeeft, dan valt er juridisch wel een mouw aan te passen. Waarom slikken die wachtlijsters het dan keer op keer?


1. Zo brengt de NLS directie dit naar buiten, blijkt in praktijk niet helemaal te kloppen. Mensen die de NLS opleiding goed doorstaan hebben maar in een verkeerde tijd klaar waren zodat ze moeite hebben/hadden met het vinden van een baan worden keihard overgeslagen. Ze staan dan ook al iets langer op de wachtlijst. Onterecht!!!....aldus het merendeel van oud-NLS'ers.

PS. Ze slikken het niet meer. Ik weet uit betrouwbare bron dat er momenteel gezocht wordt naar juridische mogelijkheden. Deze bron vertelt me wel dat men hier uiterst voorzichtig mee is aangezien ze natuurlijk niet hun eigen glazen willen ingooien.
En dat begrijp ik dan ook wel weer.
Ik zit regelmatig bij CAE en hoor daar wel vaker dat er vieze spelletjes worden gespeeld ten koste van jonge vliegers.
Met name financieel!

Het staat mij bij dat een grote groep wachtlijst KLS'ers in het
verleden met succes een rechtszaak hadden aangespannen tegen de KLS (KLM?).
 
Hieronder zie je de doorstroommogelijkheden:

rvl.gif


Erik.
 
kan iemand met 2 jaar jumpseat ervaring op een widebody na 2 jaar gezagvoerder fokker 50 worden? Of lees ik het verkeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan