KLCuk onenigheid - stakingsdreiging

KLCuk onenigheid - stakingsdreiging

  • Ik ben nog student, maar zou een tewerkstelling bij KLM accepteren, of er nou een recruitment ban is

    Stemmen: 16 32,0%
  • Ik ben nog student, maar zou een tewerkstelling bij KLM NIET accepteren, als er een recruitment ban

    Stemmen: 1 2,0%
  • Ik ben verkeersvlieger, maar zou een tewerkstelling bij KLM accepteren, of er nou een recruitment ba

    Stemmen: 18 36,0%
  • Ik ben verkeersvlieger, maar zou een tewerkstelling bij KLM NIET accepteren, als er een recruitment

    Stemmen: 15 30,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50
Buzzer zei:
Jij wilt wel lekker vliegen onder verslechterde condities... omdat het beter is dan wat je nu hebt... en als er nou iemand bereid is te betalen voor zn type.... ohhh wacht dat gebeurt al....

dat is vrije markt hé... niet echt meest ideale situatie, maar niets aan te doen.
 
Djanello en Q-nimbus.....

Ik denk dat het hele begrip "scab" niet helemaal duidelijk is bij jullie ! Al denken jullie zelf van wel....
 
digits zei:
hallo,

ergens in het begin van het topic wordt gezegd dat -als je niet solidair bent- je als "scab" (of wat was de term weer?) bestempeld wordt, en nergens nog een job zal vinden. nu vraag ik mij af waarom ? als je een recruitement ban negeert, dan ben je toch bezig in het voordeel van de maatschappijen, waarom zou dit dan in je nadeel spelen bij een andere airline ? ik had eigenlijk het omgekeerde verwacht: "die persoon doet niet mee met staking en dergelijke, dus daar kunnen we altijd op vertrouwen, dus laten we hem maar aannemen".

greetings,
digits

Nee, deze persoon kunnen we NIET vertrouwen !!! steekt zn collega's in de rug terwijl die werk neerleggen voor betere arbeidsvoorwaarden o.a. !! daarom vind je je naam dan terug op een mooie lijst. En geloof me, met name buiten NL is het behoorlijk hardcore als je je naam op die lijst weet te krijgen...

FYI: De 18 ATPL studenten in de poll laat ik wegkomen omdat die (met alle respect) niet beter weten.. Maar die 16 beroepsvliegers.... boy oh boy, hoop nooit komma nooit met jullie te vliegen. Schamen moet je je.

FD
 
dat jullie als beroepsvliegers die mensen niet vertrouwen, dat snap ik volledig. maar jullie hebben toch niets van inspraak bij het aannemen van andere vliegers ?

wie zou een airline het liefst hebben: een staker, of iemand die toch komt werken.
 
Jo D -

Een hele hoop !!! wie denk je dat er in de aanname com. werken ??? en, het is een klein klein wereldje!!! een belletje van persoon 1 bij maatschappij a is naar persoon 2 bij maatschappij b, is genoeg om een deal af te laten ketsen.

Probeer je puur te helpen, als je over een tijd een baan hebt wil je echt NIET je collega's in de rug steken... Maargoed, over een jaar of 2/3 ben je het met me eens :) geloof me.

Aan mijn beroeps potentiele scab vrienden :

thescab.jpg


Want to see how photogenic SCABS are?

This "Hall Of Shame" is dedicated to our fellow workers who watched us fight for increased "Quality of Life" for their families, while they crossed our picket lines through selfishness and disrespect of our families. They use their situations as an excuse to cross our line. SCABS try to legitimize crossing our picket line by telling us it is for the good of their families. BULL----! They use their families as "human shields" to hide their shame. Even SBC has guaranteed their families health by stating ALL of it's employees on strike will continue to have healthcare for the duration of the strike.

Strike Pay, food and groceries will be distributed by your union local. Most companies will delay collecting bills from you when you are on strike IF you ask them in advance. SCABS by nature help the company continue operating when we are trying to stop operations to win a good contract, therefore their selfishness prolongs a strike which is bad for both sides.

When you see a SCAB, take it's picture. It will be prominently posted here on the "Hall Of Shame" page for a long, long, long time.



WHAT IS A SCAB?

After God had finished the rattlesnake, the toad, and the vampire, he had some awful substance left which he made a scab. A scab is a two-legged animal with a corkscrew soul, a water-logged brain, and a combination backbone made of jelly and glue. Where others have hearts, he carries a tumor of rotten principles.

When a scab comes down the street, men turn their backs, and angels weep in heaven, and the devil shuts the gates of hell to keep him out. No man has a right to scab as long as there is a pool of water deep enough to drown his body in, or a rope long enough to hang his carcass with. Judas Iscariot was a gentleman compared with a scab for betraying his Master, he had character enough to hang himself. A scab hasn't!!

Esau sold his birthright for a mess of pottage. Judas Iscariot sold his savior for thirty pieces of silver. Benedict Arnold his Country for a promise of a commission in the British army. The modern strikebreaker sells his birthright, his Country, his wife, his children, and his fellowmen for an unfulfilled promise from his employer, trust or corporation.

Esau was a traitor to himself, Judas Iscariot was a traitor to his God, Benedict Arnold was a traitor to his Country.

A strikebreaker is a traitor to his God, his Country, his family, and his class!!
 
Nogmaals, ik zal het punt misschien missen.

Voorzover ik zie vertegenwoordigd bijv. FD een groep piloten die tegen vrije markt werking van vraag en aanbod is. Hierdoor proberen ze betere arbeidsomstandigheden te creeeren. Het probeem is dat niet iedereen hun mening deelt en waar mogelijk kansen grijpt om een baan te krijgen. Dit zint deze groep piloten niet en hangt dergelijke mensen publiekelijk aan de schandpaal.

Beide zo hun eigen mening, ik zie niet in waarom de een beter of slechter zou zijn dan de andere. Net als bij vrije meningsuiting moeten beide meningen door alle partijen wel gerespecteerd worden. Dat de een het ziet als vrije marktwerking en de ander als uitzuigerij geeft geen van beiden zomaar het recht om de ander publiekelijk zwart te maken. Dit lijkt me zelfs strafbaar.

edit: Ik kijk net ff uit interesse op de lijst en zie dat zelfs overleden personen hier op blijven staan. Ik vraag me echt af hoever de mensen heen zijn die deze lijst opstellen....?
 
Laatst bewerkt:
Flying Dutchman zei:
A strikebreaker is a traitor to his God, his Country, his family, and his class!!

Met alle respect FD, we zitten hier niet in het America van de jaren '30. Voor alle duidelijkheid, ik vind het breken van een staking ook beneden alle peil, alleen van bovenstaande zin (verhaal) krijg ik toch echt de lachstuipen :grijns: Ik vraag me tevens af of mensen die dit soort teksten verzinnen uberhaupt door een psychologische keuring horen te komen.

Vwb de bezorgheid over die 19 beroepsvliegers die al bijna als scab worden betiteld; de stelling was niet volledig en was gebasseerd op geruchten. Als de stelling was geweest:

Er is een recruitementban bij KLM die door alle bonden (nationaal en internationaal) wordt ondersteunt, wat zou je dan doen etc ect

Dan weet ik zeker dat die 19 beroepsvliegers die ban niet gaan breken..
 
Kan je 2 man noemen op deze pagina die het wel zouden breken.

So your telling me the civil war is over ? just kidding you my man. Lach ook dubbel tijdens het lezen.. heb het stukje gevonden op een truckers union site (denk teamsters).

Och, vraag kliko hoe ze er in het verre oosten mee omgaan.. Of, lees de gojet website hoe ze er aan deze kant vd plomp mee omgaan... lang verhaal kort: denk niet dat je op die lijsten wilt staan. Daarbovenop kan ik me ook gewoon echt niet voorstellen dat ik een collega in zn rug zou kunnen steken.

Djanello -

Lees het voorbeeld van kliko... Nu mijn vraag aan jou... Dragonair belt je morgen op en wilt je aannemen als een street captain op de 744 op het nieuwe contract. Neem je het ja of nee en waarom?
 
Droomoptie voor iemand die nog bezig is met opleiding :airforce:

Zodra ik van de opleiding af ben kan me't niet veel schelen hoe het contract er uitziet, zolang ik maar aan de slag kan! Als er nog meer aanbiedingen zijn, des te beter natuurlijk maar hoeveel heb je d'r op 't moment?

Nou ken ik de situatie rond dragonair verder niet en normaal gesproken zou ik me dan wel eerst goed in de perspectieven etc. verdiepen, maar straight captain 747? :cool:
 
:)

Jo buddy,

Snap dat je met je opleiding bezig bent.. was een "for arguments sake" vraagstelling...

Ok, laat ik het anders formuleren.. Je bent klaar met je opleiding, 10 jaar verder. 8000 uur TT waarvan 1000 als 74 captain in India.

KA (dragonair) belt je. Ze willen je hebben als DEC voor 175.000 per jaar op de 744. Collega's op de 743/2 proberen hun salaris voor de 744 te behouden (200K) en hebben een recruitment ban afgekondigd. Jij vangt 125K per jaar in India op het moment.

Pak je de baan? en je motivatie?
 
Djanello zei:
Droomoptie voor iemand die nog bezig is met opleiding :airforce:

Zodra ik van de opleiding af ben kan me't niet veel schelen hoe het contract er uitziet, zolang ik maar aan de slag kan! Als er nog meer aanbiedingen zijn, des te beter natuurlijk maar hoeveel heb je d'r op 't moment?

Nou ken ik de situatie rond dragonair verder niet en normaal gesproken zou ik me dan wel eerst goed in de perspectieven etc. verdiepen, maar straight captain 747? :cool:


Djanello zei:
Droomoptie voor iemand die nog bezig is met opleiding :airforce:

Zodra ik van de opleiding af ben kan me't niet veel schelen hoe het contract er uitziet, zolang ik maar aan de slag kan!

In hoeverre is dit haalbaar ?? bedoel, je moet (neem ik aan) toch ook rond de 125.000 Euro beginnen af te lossen?

Djanello zei:
maar hoeveel heb je d'r op 't moment?

3 regionals. En binnenkort 1 interview als DEC bij een regional die zover in de problemen zit qua tekorten dat ze links en rechts vluchten annuleren.

Voor de rest snap ik dat de 744 je 'cool' lijkt. Dit lijkt mij ook 'cool' puur omdat ik er nooit een gevlogen heb. Echter, kan ik je wel uit ervaring verzekeren dat ook de 744 puur een kist is, en dat het je om de arbeidsvoorwaarden gaat na een tijdje, niet de kist waar je op vliegt.
 
Heb er nu ff wat informatie bijgezocht :grijns:

Ik blijf bij Air India.

Reden:
- Route netwerk is vele malen uitgebreider bij air india, waardoor het vliegen zelf leuker blijft.
- Dragonair met recruitment ban? klinkt als een maatschappij in problemen die moeite heeft het hoofd boven water te houden zonder grote besparingen. Liever niet.
- Verschil is groot, maar ik zit dan al aardig goed. Heeft een dergelijke staking success, wil ik de 200k nog wel eens overwegen. Vraag me af hoe goed een dergelijke maatschappij echter staat met zulk gemotiveerd personeel.
- Klein beetje trouw aan de baas speelt ook mee; waarschijnlijk ben ik door air india dan zover gekomen. daar mag dan ook wel een beetje loyaliteit voor teruggegeven worden.
 
Djanello -

Je zit goed te denken ! :)

Je laatste punt kom je over een paar jaar op terug.. 2 vrouwen verder etc etc etc..

verder zeer goede punten! je ziet zelf al, jij zou NIET op die scab lijst finishen.. Denk (weet het niet maar gok) niet dat KA in de financiele problemen zit.. azie/china markt en cargo groeit als kool. Echter, denk ik dat ze dat geintje flikken om meer geld te kunnen generen...

Zelefde verhaal hier bij regionale maatschappijen.. Men wil 90 seat RJ's hebben voor de zelefde payscale als de 50 seaters... kiss my ass. 40 meer pax = is meer geld voor de baas= is grotere kist = beter salaris voor de crew.

Echter zijn er genoeg apen die voor de pay freeze stemmen, omdat ze het "cool" vinden om een CRJ heavy te vliegen de rest van hun leven. Sommingens van ons willen echter verder.

Zie, een simpel praktijk voorbeeldje is al genoeg om er achter te komen dat je niet als scab zou gaan werken. Good for you. keep it that way.

FD (zie ben af en toe best lief)
 
lol. Dank u voor 't complimentje! :kiss:

Nou we toch vriendelijk bezig zijn (laten we't zo houden!) even terug naar postje van mij hierboven: Het feit dat sommigen anders denken rechtvaardigt toch nog niet dat je ze de rest van hun leven (en erna!) zwart gaat maken? Zoals eerder al vermeld is zelfs een strafblad na verloop van tijd verjaard! Criminelen mag je ook niet publiekelijk te schande zetten, dat is zelfs wettelijk verboden.

Dat je veel mensen nodig hebt om je doel te bereiken betekent nog niet dat iedereen jouw mening moet delen.
 
Je kunt het luchtvaart wereldje niet vergelijken met Nederland. En de "normale" gang van zaken mbt normale baantjes in NL. Laat ik het daarop houden. Ik zie waar je vandaan komt. Maar geloof me, over een jaar of 3 zie je mn punt.

Of niet, dan hoor ik het tzt graag :)

Have a great day!! FD gaat kijken hoe Frankrijk eraan gaat !

FD
 
kweenie, zou Portugal niet als wereldkampioen willen; die gasten zijn lager bij de grond dan de gemiddelde scab :rolleyes:

Enjoy!
 
Wat ik meen te proeven in de opmerkingen van sommige mensen in opleiding hier is dat ze RECHT menen te hebben op die baan en dat de vliegers die daar al werken, daar niets van mogen zeggen.

Guess what: Je hebt geen enkel recht op welke baan dan ook!

Als de enige rechtvaardiging is dat jijzelf graag wil vliegen en/of brood op de plank wil hebben, dan schiet die rechtvaardiging ruimschoots tekort.

Jammer dan als je even niet bij één maatschappij in deze hele wereld vol potentiële werkgevers terecht kan. Als je zo graag bij die maatschappij wilt werken, solliciteer dan en laat ze weten dat je beschikbaar bent zodra de recruitment ban wordt opgeheven. Dat duurt nooit lang.

Als je denkt dat het breken van een ban mooi je loyaliteit toont naar het bedrijf en dat juist in je voordeel zou moeten werken, denk daar nog eens goed over na! Als vlieger zie je de kantoorbobo's nooit, en je collega-vliegers altijd! Fijn als al je captains zeggen dat ze vandaag beide sectoren zelf vliegen en je in de problemen komt met je landings-currency, maar het kan nog veel erger! Daarnaast ga ik over m'n nek van mensen die bij de bazen lopen te slijmen en/of geen ruggengraat hebben. En uiteindelijk zullen er ook bazen zijn die liever iemand hebben met integriteit die nee tegen ze zegt, dan een week persoon die altijd ja en amen zegt.

Het argument om niet te scabben moet ook niet zijn dat je niet op een lijst wilt komen, maar dat jezelf integer genoeg bent om als nieuweling de bestaande collega's niet in de rug te steken. Nogmaals, maatschappijen genoeg, en anders even een paar weken, hooguit maanden wachten als je per sé bij die maatschappij wilt vliegen.
 
Terug
Bovenaan