KLCuk onenigheid - stakingsdreiging

KLCuk onenigheid - stakingsdreiging

  • Ik ben nog student, maar zou een tewerkstelling bij KLM accepteren, of er nou een recruitment ban is

    Stemmen: 16 32,0%
  • Ik ben nog student, maar zou een tewerkstelling bij KLM NIET accepteren, als er een recruitment ban

    Stemmen: 1 2,0%
  • Ik ben verkeersvlieger, maar zou een tewerkstelling bij KLM accepteren, of er nou een recruitment ba

    Stemmen: 18 36,0%
  • Ik ben verkeersvlieger, maar zou een tewerkstelling bij KLM NIET accepteren, als er een recruitment

    Stemmen: 15 30,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50
Flying Dutchman zei:
cousin -

Taal gebruik indd een beetje tevergaan als je het aan mij vraagd. Vergeet niet de het grootste gedeelte van het vliegerskorp van de KLM achter de UK mannen staat. En verder is het mgmt die ze naait, niet de KLM vliegers.

FD
Ok ok ok, a little language problem, sorry, maar hoe komt iedereen erbij dat de KLM mannen achter de KLMuk mannen staan?

Ik heb hier in de UK met een aantal KLMuk mannen gepraat en die kunnen de VNV en hun KLM ´collega´s´ wel uitkotsen!

Zoals ik al eerder schreef, KLMuk is op een schandalige manier behandeld d.m.v. een ´een-tweetje´ (om maar alvast in voetbaltermen te spreken) tussen KLM en de VNV en nu gaan ze het recht in eigen hand nemen d.m.v een staking.

Geen wonder dat de VNV zich ineens poeslief gaat gedragen, maar dat is dus wel aan de late kant, nadat KLMuk mensen zijn genaaid qua seniority en carriere.

Ach, what comes around goes around. De KLM/VNV krijgt nog wel eens een koekje van eigen deeg als ze te maken krijgen met de Franse vakbonden. :grijns:
 
nbairlines zei:
dit zegt meer over jou dan over de essentie van dit topic.....
jammer.
Blijkbaar heb jij de essentie van de stakingsdreiging nog niet helemaal begrepen... :rolleyes:

Het draai namelijk allemaal om discriminering. Lees maar de eerste post van de PPRuNe topic:
I have been told that today the British KLM pilots have formally informed KLM of the intention to ballot for industrial action. This is after many talks with the company to remove the discrimination that has been suffered by the British pilots since they were merged into KLM cityhopper three years ago.

De KLM en VNV vinden zichzelf blijkbaar zo ontzettend übermenschlich goed dat ze het nodig vinden om iedereen die geen KLS/NLS gedaan heeft (Britse KLM uk piloten en Nederlandse self improvers) eruit te bonjouren c.q. buiten de deur te houden!

Dat is de treurige essentie! :(
 
Laatst bewerkt:
Gonna zei:
Misschien moet je je mening pas vormen als je weet wat er echt speelt...

mee eens !!

Cousin, wat is jouw frustratie ? Deze mogelijke staking of het feit dat KLM momenteel NLS / KLS aanneemt ?
 
@ FD

Ik geef je volledig gelijk dat in een eventuele andere situatie waarbij er een recruitment ban zou zijn, dat het inderdaad ook echt anders zou gaan. En dat je dan situaties krijgt zoals je beschrijft. Maar zoals Eikie zei, het gaat hier om een veel te kleine groep binnen het vliegercorps die het niet eens is met de gang van zaken. En velen zullen echt deze jongens graag een goede deal gunnen. Maar er zijn er ook zat (helaas) die deze britse jongens na jaren gekut met de integratie liever kwijt dan rijk zijn. In deze situatie zullen dus scabs hier simpelweg niet weggepest worden. Zeker omdat in deze situatie een recruitment ban erg ongepast is. Nogmaals, dat is alleen in deze situatie. Pas als het hele vliegercorps in hun holletje is genaaid (zoals spuit elf cousin avi zei ;) ) dan is het oorlog en zou je de beschreven situatie hebben. Nu niet. Hard voor de KLMuk-ers, maar gelukkig voor onze toekomstige collega's die al hun spaarcentjes kwijt zijn aan de belachelijk dure KLS. Ik kan in ieder geval voor mezelf spreken dat ze in mijn cockpit welkom zijn. Maar dat geldt ook voor mijn britse collega's!

De KLMuk-ers kunnen het trouwens denk ik wel vergeten dat ze ergens in de senioriteitslijst worden tussengevoegd naar date of joining. Behoudt en groei van salaris en pensioen zoals ze nu een contract hebben, totdat ze worden ingehaald door de klm-pay, en onderop de lijst geplaatst worden is denk ik wel wat ze mogen verwachten en voor mogen vechten. Willen ze meer, dan zullen ze zich echt niet geliefd maken bij de nederlandse KLM-ers/KLC-ers.

-edit voor typfout, nederlands is moeilijk...
 
Bounty 53 zei:
mee eens !!

Cousin, wat is jouw frustratie ? Deze mogelijke staking of het feit dat KLM momenteel NLS / KLS aanneemt ?
Nee, het probleem is dat de KLM dus blijkbaar consequent discrimineerd, zowel tegen de KLMuk-ers als tegen mensen die geen KLS/NLS hebben! Vrezen voor een staking is slechts symptoombestrijding.

Gelukkig hebben de KLMuk-ers de koe bij de horens gevat en dreigen ze met een staking terwijl de VNV (na jaren van vrolijk fluitend de andere kant opkijken) nu ineens aan crisismanagement/brandblussen begint te doen. Pathetic!

Ik denk dat een hoop PBB-ers hiervoor bewust hun kop in het zand steken. Hear no evil, see no evil, lekker verder slapen en maar hopen dat er door de weggepeste KLMuk-ers een plekje vrij komt bij de KLeM . :rolleyes: (zie resultaten poll!)
 
Vete neef, mag ik jou vragen naar jouw achtergrond?
Ben jij vlieger of student, of geen van beide?
Waarom die vnv en klm haat?
 
Wie ik ben doet er niet toe. Wat er toe doet is dat vele ´echte´ piloten (en KLS wannabees) op dit PBB blijkbaar niet weten wat de achtergrond van dit conflict is.

Feit 1) De VNV en KLM hebben d.m.v. een smerig een-tweetje de KLMuk piloten 3 jaar geleden gigantisch in hun holletje genaaid.

Feit 2) De meeste ´piloten´ op dit forum zouden zonder blikken of blozen een baan bij KLM accepteren terwijl er een recruitment ban heerst.

Haat tegen de VNV en KLM? Ik word gwoon een beetje moe van die hypocriete steunbetuigingen en die "wir haben es nicht gewüsst" reacties, terwijl het blijkbaar niemand een ruk kan schelen wat er met de rechten van (´slechts´ 140 volgens Eikie) KLMuk vliegers gebeurd. Sterker nog, ze denken dat de VNV een soort heilige is die zich keihard inzet voor de KLMuk piloten, terwijl men het blauwe hoofdje nog wat verder in het zand steekt.

Bah! :(
 
Laatst bewerkt:
Jbravo -

Gelijk heb je dude! en zoals ik al zei, hoop niet dat het zover komt, en zie dit ook eigenlijk niet gebeuren! zou diep en diep triest zijn voor met name jullie, maar zou me om de redenen die je zelf al aangaf niet al te druk maken! :)

succes!
 
JO,

allereerst: ik weet niet waar dit conflict over gaat!!

maar wat dingen over vakbonden en lid hiervan zijn.
lid worden is vrijblijvend, maar ben je lid ga je voor solidariteit..
-georganiseerd zijn, maakt een vuist naar managment.
dat is de "vijand"
-over dat ab initios geleuter: een vakbond is er om de condities te BEWAKEN voor iedereen, dus ook voor ongeboren of mn zoon van 2.5,mocht hij willen vliegen dat is je plicht als vakbond, het beste voor iedereen. en niet stiekum lid zijn, en als je je vette job hebt, snel effe de new joiners in hun ballen schoppen. en hun salaris drukken

op het moment heeft KA, mijn baas zeik met ons... willen -400 introduceren voor 75% van het normale salaris. rot effe op...
wil zelf niet op de -400, maar het gaat om het principe, vandaag de -400, morgen mijn condities op de -200/300..

opzouten!!!

daarom is er nu een hiring ban, allleen op de -400, en deze ban wordt gesteund door ifalpa.

edit:

er zullen altijd mensen zijn die tijdens een hiring ban joinen..
hun dagje komt vanzelf, zeker in het verre oosten, heb scabs van 1989 zien huilen dat ze nu gevangen zitten in australie, en niet naar de grote clubs ...

k,.
 
Tsja, snap ook niet dat mensen niet optie 4 zouden kiezen maargoed.....


Kliko -

Tsjek je PM !!!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat iedereen wel voor optie 4 kiest, MITS een reqruitment ban/acties door alle partijen (VNV, BALPA, IFALPA) wordt ondersteund. Conform de vraagstelling zou BALPA oproepen tot acties, wat andere partijen (VNV/KLM vliegers) ervan denken wordt in het midden gelaten. Als er dus uberhaupt ooit een reqruitment ban komt die eenzijdig door BALPA/ 140 KLMUK wordt afgekondigd, denk ik ten eerste dat de situatie alleen maar verder escaleert en ten tweede zullen volgens mij dan weinig NL vliegers hier iets van aantrekken.

Wat zijn dus de voorwaarden om een reqruitment ban te mogen uitvaardigen?. Wie/Welke vakbonden moeten het hiermee eens zijn. Kan BALPA bijvoorbeeld eenzijdig acties aankondigen, terwijl VNV tegen is.

Uiteindelijk kosten stakingen en acties alleen maar geld en zorgen voor onnodige stress. In tegenstelling tot een gefrustreerd heethoofd hier die graag even 2300 KLM vliegers over een kam scheert, hoop ik dus dat acties voorkomen kunnen worden en dat een oplossing kan worden gevonden waar iedereen bij gebaat is. Beter laat dan nooit !
 
Cousin Avi zei:
Wie ik ben doet er niet toe. Wat er toe doet is dat vele ´echte´ piloten (en KLS wannabees) op dit PBB blijkbaar niet weten wat de achtergrond van dit conflict is.

Feit 1) De VNV en KLM hebben d.m.v. een smerig een-tweetje de KLMuk piloten 3 jaar geleden gigantisch in hun holletje genaaid.

Feit 2) De meeste ´piloten´ op dit forum zouden zonder blikken of blozen een baan bij KLM accepteren terwijl er een recruitment ban heerst.

Haat tegen de VNV en KLM? Ik word gwoon een beetje moe van die hypocriete steunbetuigingen en die "wir haben es nicht gewüsst" reacties, terwijl het blijkbaar niemand een ruk kan schelen wat er met de rechten van (´slechts´ 140 volgens Eikie) KLMuk vliegers gebeurd. Sterker nog, ze denken dat de VNV een soort heilige is die zich keihard inzet voor de KLMuk piloten, terwijl men het blauwe hoofdje nog wat verder in het zand steekt.

Bah! :(

Waar twee vechten, zijn twee schuld. Dat zal hier niet veel anders zijn.

Ik neem optie 3, anders ben ik dadelijk werkloos!! (zal wel door mijn 5 jaar Duitse werkervaring komen, Cousin Avi)
 
Cousin Avi zei:
(´slechts´ 140 volgens Eikie) KLMuk vliegers
Ja, slecht 140 man. Vergeleken met 2300 KLM vliegers is dat een klein groepje.

Betekent dat de meeste KLM vliegers geen "medelijden" heeft met dat kleine groepje? Of dat ze ze niet het beste wensen?

Nee.

Wat het wel betekent is dat er maar 140 man eventuele scabs (blijft een vaag woord) kan wegpesten. De 2300 zullen een recruitment ban niet ondersteunen, en een eventuele scab zal dus ook niet als zodanig aangemerkt worden, mogelijk alleen door die 140 man, waarvan je de helft niet eens ziet, aangezien deze op de "andere" vloot zitten.
 
Eikie wrote;
De 2300 zullen een recruitment ban niet ondersteunen

2300 min 1 dan...

Zover komt 't volgens mij echter niet. Onze UK collega's hebben een slechte deal gekregen en dat moet gecompenseerd worden. Ik verwacht niet dat er iets aan de senioriteit gedaan zal worden maar je zou toch op z'n minst gelijke kansen en rechten voor ALLE vliegers binnen de KLM moeten kunnen afdwingen. 't argument van "slechts 140" is geen argument. Al was 't er maar 1, dan nog verdient hij/zij compensatie.

De enige die bij dit conflict garen spint is 't management...
 
De Meester zei:
Eikie wrote;


2300 min 1 dan...

Zover komt 't volgens mij echter niet. Onze UK collega's hebben een slechte deal gekregen en dat moet gecompenseerd worden. Ik verwacht niet dat er iets aan de senioriteit gedaan zal worden maar je zou toch op z'n minst gelijke kansen en rechten voor ALLE vliegers binnen de KLM moeten kunnen afdwingen. 't argument van "slechts 140" is geen argument. Al was 't er maar 1, dan nog verdient hij/zij compensatie.

De enige die bij dit conflict garen spint is 't management...

Nogmaals, 140 man betekent niet dat ik, en met mij vele anderen, niet vind dat die 140 een eerlijke deal moeten krijgen. Integendeel, ik zie ook dat ze vaak negatief behandeld worden door het management. En ik wens ze ook een eerlijke oplossing toe.

Echter de gevolgen voor een (ab initio) nieuwe collega die een eventuele ban negeert, lijken mij erg overdreven. Mij lijkt het stug dat 2300-1 man die ene collega werkelijk gaan behandelen als SCAB vanwege een kwestie die hun zelf, als grootste groep, niet persoonlijk treft, een kwestie die hun vakbond waarschijnlijk niet ondersteunt. Daar lijkt mij de groep (140 man) simpelweg te klein voor.
 
At the risk of getting flamed:

Ik ken geen andere maatschappij waar het zo gewoon is dat collega's op andere collega's neerkijken als KLM. Ik zeg lang niet dat iedereen zo is, godzijdank, maar je zult niet lang hoeven te zoeken om dergelijke attitudes tegen te komen. Dit uit zich in:

- Op het VNV forum zonder schroom laten blijken dat het lot van je collega's je niks interesseert, je er niet eens in hebt verdiept, maar toch een negatieve mening spuit

- Een KLC uk'er die me vertelt dat hij sinds hij bij KLC NL werkt voelt dat KLC'ers als tweederangs KLM'ers worden behandeld, en dat KLC uk'ers als tweederangs KLC'ers worden behandeld

- Een deel van de KLM'ers die de 100% dochtercollega's bij HV absoluut niets gunnen, terwijl sinds jaar en dag de winst van HV de KLM subsidieert en ze nog eens klappen opvangen om KLM Europa te beschermen tegen low cost carriers

- KLM recruitment die HV collega's met duizenden uren Boeing niet op selectie wil nemen alleen omdat ze geen KLS of NLS hebben gedaan, ook al vliegen ze nu soms op KLM kisten op KLM routes met KLM pax.

Dus als je denkt dat KLM echt geen plek is waar een wrok tegen jongens die een recruitment ban breken wordt gehouden, puhlease! Misschien nu niet als KLC uk gaat staken (opportunisme), maar als KLM problemen krijgt, bijvoorbeeld later met Air France, dan reken maar!

Dat er jongens zullen zijn die uit eigenbelang de recruitment ban naast zich neerleggen, daar twijfel ik niet aan. Dat dit een ongelofelijk stomme keuze is, dat is weer heel wat anders. Het is geen zaak van leven of dood als je even wacht: Zo'n recruitment ban duurt vaak niet langer dan een paar weken tot maanden.
 
Terug
Bovenaan