En daar gaan we weer !

  • Onderwerp starter Onderwerp starter peut
  • Startdatum Startdatum
Smoke is zelf een VM'er... Beetje blauwe bril gekregen verder.

Smoke -

- Zit bij jullie een yank als captain op de 777 die nog nooit een JAA/B1/B3 examen heeft hoeven doen in zn leven. Was 1 van die 40 (yanks) die destijds overkwamen begin jaren 90. (aangezien jij het zo graag wil hebben over superduper 777 potentiele bazen binnen de KLM)

- Australiers, Canadezen idem

- Op de 73 bij jou zitten nederlanders (gebruik ff search) die op basis van hun FAA papieren zijn aangenomen en nooit ook maar 1 B1/B3 examen hebben hoeven maken.

- Moet ik het aantal VM'ers in managment, COVA, trainings apparaat en in de OR voor je uitspellen of kun je ze zelf vinden op de lijst?

Zijn dat ook mindere vliegers??

Terug naar de KLS dan maar...

- 3 jaar geleden kreeg goeie maat van me (200% amerikaan) mailtje van de KLS of hij voor ze wilde werken als instructeur 6 jaar lang, voor goed geld en daarna mocht ie doorstromen naar de KLM. Gelijkstelling kreeg ie via die KLS/IVW, werkvergunning via de KLM......

Daar hij niet in NL wil wonen bedankte hij hiervoor. (lets see New York, NY of Eelde, Groningen... mmmm zie zn punt)

- Jullie Fokker 50 opleidingen worden deels gedaan door instructeurs die vervolgens niet zelf bij de KLM mogen solliciteren !!!!!

- Jullie productie word deels gevlogen door Transavia. Ook deze vliegende boerenlummels mogen niet bij jullie solliciteren.

Moet ik het voor je uitspellen of zie je mn punt?


Verder sluit ik me bij IZ aan, weet niet waar hij het zegt, maar na een paar jaar Tprop/Jet ben je indd niet meer het produkt van een school, maar ben je gewoon beroepsvlieger. Na 5 sol gesprekken in de de afgelopen 5 jaar is me maar 1 keer gevraagd waar ik heb leren vliegen.

Cheers.
FD
 
Laatst bewerkt:
Koning lucht
Dit bewijst dat je jezelf tegenspreekt. Je vindt aan de ene kant dat het 'echte airlinewerk' belangrijk is, maar aan de andere kant dat iemand met het ECHTE airlinewerk niet goed genoeg is voor de KLM.
Touché

AWOL
Een nieuw iemand kun je wel helemaal kneden, maar met een ervaren vlieger met de juiste instelling kan dit ook en deze is veel breder inzetbaar. En selecties zijn er toch om die mensen juist te vinden?
De spijker op z'n kop

@smoke
Hydraulisch vraagje zal ik 's opzoeken in m'n FCOM
Auw auw dit doet zeer!! Mijn welgemeende excuses als ik op dit late tijdstip het niet allemaal goed meer zie, maar je zegt dat je KLM-er bent, VM-er en dat je een B737 rating hebt.
Als je het antwoord op deze vraag moet OPZOEKEN bewijst dat het gelijk van de KLM, dat mensen van de kls beter zijn dan VM-ers. Laten we eerlijk zijn een ieder met een B737 rating weet het antwoord toch op deze vraag en hoeft dit niet op te zoeken!!!.

Ik kom dus tot de conclusie dat deze VM-er:
Óf een selectie foutje is, en dús moet de selectie procedure binnen de klm (voor VM-ers) dringend herzien worden. Óf de KLM heeft helemaal gelijk en moeten we tot de conclusie komen dat VM-ers niet voldoen aan het "hoge" kwaliteits niveau van de kls.
Dit laatste waag ik te betwijfelen, maar dat was denk ik al wel duidelijk.

Ik denk dat je óf een "wannabee" óf een net begonnen student aan de opleiding tot verkeersvlieger bent, die graag zijn mening wil ventileren.
Prima, maar wat mij betreft ben je door de mand gevallen.
 
mensen,

laat m lekker,
zodra er vluchten gecancelled worden met als reden geen crew, zou ik als directie toch streng naar mn hoofd operation optreden.
Y de H. zn baan is die machines in de lucht houden en voor voldoende crew zorgen, met dit beleid schijnt het niet echt te werken.

vliegtuigen op de grond zonder crew zijn bij elke maatschappij een zeer grote nagel in de kist voor diegene die verantwoordelijk is en het beleid uit zet.

bv onze verantwoordelijke is al op het matje geroepen dat er niet genoeg crew zijn, als het niet wordt opgelost kan die vertrekken.

Managen is niet alleen lullen en lunchen, ook je verantwoordelijkheid nemen en beleid aanpassen als dit nodig is:biertje:

k.
 
KLIKO zei:
..zodra er vluchten gecancelled worden met als reden geen crew, zou ik als directie toch streng naar mn hoofd operation optreden.

Maar Kliko toch, volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen:

..een bedrijf maakt zelf wel uit wie ze willen aannemen. Ook in tijdens van schaarste.

Zoals deze KLM'er zegt: Het bedrijf maakt dat zelf wel uit! Ze gaan toch verdeurie geen inferieure piloten aannemen alleen omdat een paar paxen staan te janken dat hun vlucht niet doorgaat?

"Sorry dames en heren, maar uw vlucht is geannuleerd. Tja, helaas zijn er niet genoeg goede piloten die zich aan het hoogst haalbare in de luchtvaart kunnen meten. Als u hier een probleem mee heeft, gaat u maar met gevaar voor eigen leven met onze concurrent vliegen. Die piloten daar zijn echt levensgevaarlijk."
 
* Relax haalt de bank boven en biedt iedereen een biertje aan die naast hem komt zitten :D *

Cpt. R., wil je volgende keer wel effe schriftelijk toestemming vragen voordat je mijn bank naar buiten trekt? :D

Verder sluit ik me bij IZ aan, weet niet waar hij het zegt, maar na een paar jaar Tprop/Jet ben je indd niet meer het produkt van een school, maar ben je gewoon beroepsvlieger. Na 5 sol gesprekken in de de afgelopen 5 jaar is me maar 1 keer gevraagd waar ik heb leren vliegen.

Hier valt niks meer aan toe te voegen volgens mij...
 
Elke keer als ik als gast hier op het forum lees, is er altijd sprake van deze discussie. Ik werk ook voor KLM en vind het een topbedrijf, maar het gras is altijd groener bij de buren, maargoed je moet accepteren met wat je hebt en je wordt toch geen piloot, omdat je zo graag bij KLM wil werken? Nee, tuurlijk niet, als piloot moet je een wereldlijke kijk hebben op de arbeidsmarkt en ik snap dus niet waarom deze discussie nog steeds loopt. Wie weet zal spoedig het tij keren ;) De luchtvaart is maar een raar wereldje hoor.......

Maar please Accepteer met wat je hebt en er zijn zat maatschappijen die WEL interesse hebben in non-KLS'ers.

Discussie gesloten ? :biertje:

*Wicked gaat gezellig naast Cpt. Relax zitten met zijn blauwe overhemd :biertje:
 
@ Wicked
Je word inderdaad geen piloot omdat je zo graag bij big blue wilt werken. Je wilt gewoon erg graag vliegen en als het even kan een mooi leven leiden. Als je daarvoor je heil moet zoeken in het buitenland dan zal ook dat geen belemmering vormen voor het gros de vliegers. Kijk maar eens naar het legioen NL'ers dat in dienst is bij LH, EasyJet, Ryanair, BA etc etc. Je vind vliegende cloggies in alle windstreken en continenten. En ik denk dat wij ZEKER een wereldlijke blik hebben.
Na een aantal jaar willen een hoop van ons in den vreemde echter graag weer terug naar NL; gezinsplannen, vrienden en familie regelmatig weer zien etc etc. Je word nu eenmaal een daggie ouder. Het is dan erg cru om te zien dat je dan ondanks al je waardevolle ervaring toch niet voor 'vol' word aangezien.

Vanachter een vaste aanstelling lekker in NL is het natuurlijk lekker makkelijk l*llen. Misscien een goed idee om zelf eens te zien hoe het is om huis en haard op te geven en je een aantal jaar staande te houden in een ander land/andere cultuur, en dan proberen terug te gaan naar NL.(En nee, ik heb het niet over je vliegopleidings traject in wherever, of je paar maandjes cursus spaans in Salamanca).
Hoef geen medelijden hoor, wil wel een eerlijke kans.

discussie is dus niet gesloten....
 
Begin me ook af te vragen of deze mr Smoke wel echt een 737 stuurt bij de KLem.
Weet je zeker dat je geen gefrustreerde KLS'er bent die gewoon mee wil praten ?

Sommige antwoorden zijn gewoon net iets te geslepen om uit de mond van een piloot te komen die meer dan 10K aan uur heeft. (dan ben je in iedergeval een stuk ouder dan mij).
Maar om dan nog zulke mooie PR zinnen als hieronder neer te zetten. Ik weet het niet hoor. Met 10K onder mijn riem zou ik me meer gaan bezighouden met een mooie boot of iets anders moois.
Maar niet met een discussies als deze.. Lijkt me.

Kromme dingen hou je altijd, maar bekijk het ook eens van deze kant; als ze je aannemen zien ze in jou een potentiele 777/747 gezagvoerder. Zien ze dat niet dan word je niet uitgekozen maar dat wil nog niet zeggen dat je niet veilig produktie voor ze kan vliegen.

Dingen als potentiele widebody captain. Dat zijn altijd dingen die ik van KLS studenten hoor. Die vertellen dat altijd vol trots.
Vond het daarom ook opmerkelijk dat jij er mee kwam.

Nouja over het technisch aspect van de 737 zal ik het maar niet hebben.
Volgens mij heb je het boekje van Bill Bulfer al besteld ;)

Gegroet..
:biertje:
 
Maar Red Baron, ik kan meer vrouwen in mn bed krijgen. En heb geen foto van mezelf nodig in mn avater om van klaar te komen. (op mijn avater kun je weer wel klaarkomen) Jij bent dat type persoontje dat in AH rondloopt in zn uniform 4 uur na duty niet?

Haha...ik ben inderdaad niet zo'n mooie man als jij...:kiss:

Maar ik kan dat gebrek inderdaad prima compenseren door altijd in uniform rond te lopen. Daardoor heb ik altijd genoeg female attention en bespaar ook nog op kleding kosten...ideaal!

ff verder off topic....

Ik ben idd niet een doorgewinterd forum bezoeker met fancy avatar. Opzich lijkt het me best leuk als iedereen gewoon zn eigen kop hier gebruikt als avatar, ben best benieuwd naar een aantal mensen. Aan posts van sommige mensen kan ik me best ergeren (dat zal natuurlijk wederzeids zijn...:) ), maar kan me zo voorstellen dat ik die zelfde mensen in "real life" gewoon aardige gasten zou vinden.



met name de wat oudere/senior vliegers binnen de KLM weten en vinden het huidige aanname beleid voor 98% van de gevallen de grootste onzin. jonge (kls'ers) vinden dat vaak niet. Verliest ondergetekende niet echt slaap over. Wijsheid komt met de jaren.

Natuurlijk zijn de meeningen verdeeld, maar 98%......mwwooeehhaa....is niet mijn ervaring.
 
FD,

Ik lees hier zo nu en dan mee en ik moet toch toegeven dat ik je een triest ventje vindt die het altijd beter weet. Je hebt op alles wel wat te zeggen maar echt on topic blijven kan je niet. Blijf vooral waar je nu bent en kom nooit deze kant op want het begint al te jeuken als ik je naam hoor.

On Topic:

Persoonlijk vind ik het een goede kwestie dat dit soort reclame wordt gemaakt. Blijkbaar kan de KLM niet genoeg geschikte piloten vinden. En dat hele verhaal over VM'ers, daar zakt me de broek vanaf. Je moet niet zeuren dat je niet bij de KLM kan werken omdat je geen KLS hebt gedaan. Was dan G*dv*rd*mme naar de KLS gegaan en niet naar een Stella of naar de USA. Ik weet wel bijna zeker dat degene die lopen te zeiken over de KLM-KLS dat deze allen meerdere malen zijn afgewezen bij de KLS, en dan zijn ze opeens niet goed genoeg meer.

De VM's kunnen prima vliegen alleen is mijn ervaring bij de blauwe dat deze mensen veel arroganter zijn dan KLS'ers!

Gegroet een waerdig oud KLS'er!
 
@Iz,

LOL, iemand is toch verantwoordelijk in Amstelveen of niet, of komen ze daar ook niet uit:biertje:

beste die ik hoorde van een collega, kreeg een bedank briefje van klm, geen goede ervaring :confused: , vliegt wel als captain 747 over de hele wereld. en heeft NLS gedaanj aren terug.

begrijpen we het nog:yeehaa:

k.
 
Mijn KERNVRAAG / STELLING voor diegene die VMs niet geschikt vinden voor KLM.....

Co 777, BA
Capt 320, Easyjet
Co CRJ, CLH
Co Md11, LH
Co 737, HV
Co 744, Martinair

Allen zo rond de 5000 uur ervaring, maar niet de juiste vliegopleiding 10+ jaar geleden. Zijn niet geschikt voor de KLM?

Vergeet de vergelijking of je ze liever hebt dan een KLSer.... Zijn deze gasten echt??? niet goed genoeg voor de KLM? omdat ze 10+ jaar geleden ergens anders hebben leren vliegen dan de KLS/NLS???

Persoonlijk vind ik dit (van de KLM) een "vrij" arrogante stelling.

Het wederargument van: "jaaa als he bij de KLM had willen werken had je maar KLS of NLS moeten doen" begrijp ik (of het verdedigbaar is is een 2e), als je het hebt over vliegers die net 165 uur hebben en net van een vliegopleiding afkomen... (Dit doen BA, LH, HV ook)

Maar om te zeggen dat KLM vliegers beter zijn (want dat doe je) dan BA, Easy, LH, HV, Mac vliegers, vind ik persoonlijk...... tsja arrogant...

Ben zelf exNLSer, dus slaat niet op mij, maar wat ik nog niet echt beantwoord heb gezien is de redenering van sommige KLMers op dit hierboven...
 
Het is eindexamentijd. Volgend jaar rond dit tijdstip zullen we weer een dergelijk topic tegenkomen.
 
rwy 36 -

gelukkig weet jij niet eens wie ik ben. Aan de andere kant, genoeg van je collega's bij de KLM zien mij maar als te graag die kant op komen.... Zelfs de "wij-hebben-het-voor-het-zeggen" Tsja in een korps van (wat zal het zijn?) 2000+ vliegers kun je niet vriendjes met iedereen zijn. En waar ga ik off topic in dit topic? lees al mn punten en probeer ze eens te ontkrachtigen.

Als ik op IAH of ATL en New York bier met de meeste van je collega's drink zijn de de meest aardige mensen op deze planeet (alles behalve 'arrogant'). En met name de bazen vinden het te ziek voor woorden vaak als je ze uitlegd wat je achtergrond is dat je niet bij de KLM welkom bent (op dit moment dat is).

Niet gevreesd, op dit moment moet ik er niet aan denken weer in Frogland te wonen op 10 hoog in Amstelveen.

Voor de rest laat jouwn mening me koud, en als je zo'n hekel aan me hebt lees/reageer dan niet en zoek een adere hobby.


Red Baron -

Terug lezend op mn eigen antwoord had ik ook een iets andere woorspeling/opbouw kunnen gebruiken mijn excuus. Alcohol en airwork gaan niet samen. Verbaasd me gewoon een beetje dat jij na 2 (?) jaar lijn vliegen niet inmiddels iets verder buiten je KLS wereldje kunt kijken.

No hard feelings.

Maar ik kan dat gebrek inderdaad prima compenseren door altijd in uniform rond te lopen. Daardoor heb ik altijd genoeg female attention en bespaar ook nog op kleding kosten...ideaal!

Mmmm moet ik allicht ook maar eens proberen dan :)

Voor de rest:

Kan wel in herhaling blijven treden. Wil je naar de KLM is je kans het grootst via de KLS. Dat wisten we allemaal. Heel simpel.

FD
 
Laatst bewerkt:
FD,

Ik lees hier zo nu en dan mee en ik moet toch toegeven dat ik je een triest ventje vindt die het altijd beter weet. Je hebt op alles wel wat te zeggen maar echt on topic blijven kan je niet. Blijf vooral waar je nu bent en kom nooit deze kant op want het begint al te jeuken als ik je naam hoor.

On Topic:

Persoonlijk vind ik het een goede kwestie dat dit soort reclame wordt gemaakt. Blijkbaar kan de KLM niet genoeg geschikte piloten vinden. En dat hele verhaal over VM'ers, daar zakt me de broek vanaf. Je moet niet zeuren dat je niet bij de KLM kan werken omdat je geen KLS hebt gedaan. Was dan G*dv*rd*mme naar de KLS gegaan en niet naar een Stella of naar de USA. Ik weet wel bijna zeker dat degene die lopen te zeiken over de KLM-KLS dat deze allen meerdere malen zijn afgewezen bij de KLS, en dan zijn ze opeens niet goed genoeg meer.

De VM's kunnen prima vliegen alleen is mijn ervaring bij de blauwe dat deze mensen veel arroganter zijn dan KLS'ers!

Gegroet een waerdig oud KLS'er!

Maar wat lees ik nou? ben je net met de KLS begonnen? en nu al 7500 uur ? ATPL ? en een 73 type?

Ja, het nivo bij de KLS gaat echt naar beneden... Jemig zeg dat ze zelfs mensen met jouwn fantasie nivo binnen laten. Nou snel je PPL boeken in en naast je vriendje voor die 747 poster gaan zitten (vergeet de stofzuiger niet op de achtergrond).

Dus beste RWY -

Jij mag mij een triest ventje vinden (ben ik opeens een meneer als je in de cockpit wilt komen kijken?) maar in dit geval, heel arrogant allicht, heb ik er in dit geval inderdaad meer verstand van als jij.

Diana, wachtwoord bitte !? (sorry art)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan