Ik denk dat hij bedoeld dat KLM per definitie alleen ab-initio´s hoeft aan te nemen als er genoeg opleidingscapaciteit is...
Ja, maar daarover klaagt de KLM nu net... ze hebben niet genoeg opleidingscapaciteit (KLS?)...Of miscchien toch wel en is het dus alleen reklame. :duh:
Er is op het ogenblik echter alleen nog geen tekort aan evaren vliegers die evt wel naar de KLM zouden willen.
Het ultieme punt is gewoon dat de KLM deze vliegers niet eens wil testen op capaciteit, daar waar bv: BA, Lufthansa, Cathay, Emirates, Trans, Mac, Easy, etc etc deze vliegers deze vliegers wel aanneemt.
Hebben deze maatschappijen het dan zo fout? Ze hebben een zelfde soort safety record. (alsniet beter)
verder heeft in de huidige vliegers loopbaan helemaal geen nut om met 1000-en uren bij de klm in dienst te komen.. je begint nou eenmaal als tweedetweede of co-klc tot dat je aan promotie toe bent op senioriteit.
Zelfde geldt dan voor alle bovengenoemde maatschappijen (misschien met uitzondering van Mac en Emirates).
Ik denk dat de frustratie meer stemt uit dat het een arrogant beleid is (als je ten minste zegt dat je niet genoeg gequalificeerde vliegers kan krijgen), dan dat iedereen staat te springen om naar de KLM te gaan.
Zoals ik al zei, het feit dat KLM als lowtimers alleen KLS, NLS (EPST, MVVL etc) wil aannemen is industry standard. Doen bijna alle maatschappijen. BA, LH, AF.
Het gaat puur en alleen om ervaren mensen....