Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Vraag 2 is alvast goed door Boeing 767-300ER beantwoord :biertje:

Wat betreft die planten: de soort (die Ojjo al noemde) en vooral de stoffen die deze plantensoort bevat, doen er in deze geschiedenis toe.
En de werkgever (de luchtvaartmaatschappij) had er part noch deel aan maar haalde als gevolg van deze zaak toch de krant.

:radar:
 
Laatst bewerkt:
Heineken was toch in 83? Die link probeerde ik ook al te leggen, maar kon 1981 niet plaatsen in dat rijtje. Ik zal me wel vergissen.
 
En dat is helemaal goed, Windstalker :yeehaa:

Onder de linkjes http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Voedingsschandalen/olvarit1.html en http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieu...1772287/2003/08/23/Afpersing-loont-niet.dhtml berichten resp. NRC-Handelsblad en Trouw:

Heineken is tweemaal gechanteerd. In 1981 probeerden drie piloten van Transavia het concern voor 750.000 gulden af te persen. Ze dreigden in supermarkten in Engeland en het toenmalige West-Duitsland vergiftigd bier in omloop te brengen. Bij deze twee pogingen is het volgens Heineken gebleven. “We krijgen wel eens brieven”, zegt een woordvoerder, “maar die hoeven we niet serieus te nemen.”

1981 Drie Transavia-piloten eisen 750000 euro met als dreigement het vergiftigen van Heineken-bier in supermarkten in Engeland en Duitsland met digitoxine, een medicijn voor hartpatiënten.

Ik citeer bewust ook Trouw, want hier wordt weliswaar een onjuiste melding gedaan wat betreft het bedrag waarmee de drie Transavia-vliegers Heineken chanteerden, maar de naam digitoxine wordt hier genoemd en dit medicijn voor hartpatiënten wordt gewonnen uit de tweedejaarsbladeren van het vingerhoedskruid, zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vingerhoedskruid_(geslacht)

En het was dus echt 1981, B767-300ER, dus... ere wie ere toekomt en aan jou nu de vloer, Windstalker :biertje:

De link met het potje babyvoeding: ook Nutricia is doelwit geweest van pogingen tot afpersing, zij het niet door vliegers.
 
Waar gaat deze foto over en wanneer was deze gebeurtenis???

Geen idee hoe dat moet met iPad, ben op vakantie en digibeet
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hoe dat moet met iPad, ben op vakantie en digibeet
Onvoorstelbaar. Je kunt een complex vliegtuig besturen, maar een plaatje online zetten is te moeilijk. :1855:

Ik ben ook met vakantie, maar ik ben de kwaadste niet. Dit was het plaatje van Windstalker:

oauf0h.jpg
 
:confused:Waar is Transavia nu weer bezig ????

Mission of "Transavia"

To build reliable partner relations with those who appreciates time and quality of service, giving stable service top-level.
During the existence "Transavia" became the true friend for many clients. Today the corporate sector of "Transavia" is more than 500 companies.
In "Transavia" the professional command and the approach to business works bases on principles:
1. The contribution to a society
2. Justice and honesty
3. Cooperation and a collectivism
4. Efforts to self-improvement
5. politeness and modesty
6. adaptation to the market
7. Gratitude
"Transavia" is the agency of IATA (international air transport association
 
Ik kwam deze tekst tegen in een land waar ik het niet verwachte, mijn vraag is welk land.

@ Roger Wilco, ik neem aan dat jouw opmerkingen niet sarcastisch bedoeld zijn, maar het komt wel zo over. Voor jouw informatie: geen enkel probleem met de FMC.
 
In de duinen van Oostvoorne heeft vroeger een heus vliegveld gelegen. Het idee om een vliegveld aan te leggen ontstond in 1928 en werd aangewakkerd door de gebruikers van het toenmalige 18 holes golfterrein in Oostvoorne. (zie ook Gammo's "De oude golfbaan" GCVYZ2). Deze gebruikers beschikten veelal over sportvliegtuigjes en maakte al regelmatig gebruik van het strand als landingsbaan.
In deze tijd lijkt het een beetje overdreven om voor de Rotterdamse golfers een vliegveld aan te leggen bij Oostvoorne, maar de reistijd Rotterdam > Oostvoorne bedroeg in die tijd ruim 2 uur.
 
In de duinen van Oostvoorne heeft vroeger een heus vliegveld gelegen. Het idee om een vliegveld aan te leggen ontstond in 1928 en werd aangewakkerd door de gebruikers van het toenmalige 18 holes golfterrein in Oostvoorne. (zie ook Gammo's "De oude golfbaan" GCVYZ2). Deze gebruikers beschikten veelal over sportvliegtuigjes en maakte al regelmatig gebruik van het strand als landingsbaan.
In deze tijd lijkt het een beetje overdreven om voor de Rotterdamse golfers een vliegveld aan te leggen bij Oostvoorne, maar de reistijd Rotterdam > Oostvoorne bedroeg in die tijd ruim 2 uur.
Inderdaad een mooi verhaal, maar helaas: Oostvoorne ligt niet in Rotterdam-Zuid.
 
Terug
Bovenaan