Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

1. Lockheed P3C-II Orion van de MLD
2. De allerlaatste vlucht van de Orion boven Valkenburg wegens aflevering aan Duitsland, en daarmee de sluiting van vliegkamp Valkenburg. Dat was op 22 juni 2006.
3. Nummertje was 312, wat overigens ook de laatst geleverde Orion aan de MLD was.

Trieste zaak hoe dat toen allemaal gelopen is.
 
Chaseplane: kinbandje los en petje af!

Triest ja :traantjes

De hele plaat ziet er zo uit:
Orion_laaaaaaaag.jpg


Zie voor meer mooie plaatjes http://www.oudvalkenburgzh.nl/pages/goodbyeorion.htm

Kom maar met een mooie !!
 
Oké dan! Vreemde foto, lijkt uit de tijdmachine te komen. Maar het klopt wel degelijk:

Watisdit36.jpg


De vraag is simpel: wie, wat, waar, wanneer, waarom?
 
Girl power:

rw58y8.jpg


1. Wie is dit?
2. Welke twee 'firsts' heeft ze op haar naam staan?
3. Hoe is ze aan haar eind gekomen?
4. Bonusvraag: welke kleur 'flight suits' droeg ze?
 
harriet.stamp.jpg


Harriet Quimby (May 1, 1875 – July 1, 1912) was an early American aviator and a movie screenwriter. In 1911 she was awarded a U.S. pilot's certificate by the Aero Club of America, becoming the first woman to gain a pilot's license in the United States. Less than a year later she became the first woman to fly across the English Channel. Although Quimby lived only to the age of thirty-seven, she had a major influence upon the role of women in aviation.

Bron; http://en.wikipedia.org/wiki/Harriet_Quimby
  • Eerste vrouw met een brevet
  • Eerste vrouw die het Engelse kanaal overvloog
  • Paarse flightsuit.
  • Uit het vliegtuig gevallen,

Harriet_quimby.jpg
 
Europe-American;246612 [LIST zei:
[*]Eerste vrouw met een brevet
[*]Eerste vrouw die het Engelse kanaal overvloog
[*]Paarse flightsuit.
[*]Uit het vliegtuig gevallen,
[/LIST]
Helemaal goed! Haar brevet haalde ze bijna 100 jaar geleden ( 1 augustus 1911), en het nieus over haar vlucht over het Kanaal sneeuwde onder door het nieuws over de Titanic.

Je hebt de vloer! :yeehaa:
 
Wat hebben de volgende auto's met elkaar gemeen:

1966-Chevrolet-El-Camino-black-sy.jpg


82_SSP-2.JPG


fc05.JPG


pontiac_gto_2005_photos_Coupe_Exterior_2005-Pontiac-GTO-ext-1-ucc.jpg


alternate.jpg



1. Waar zijn ze allemaal voor gebruikt of zelfs nog in gebruik?
2. Waarom?

Hint: rechter click voor properties en je vind het model auto.....kan je mee aan de slag.
 
bullebas.jpg


Europe-American, ik ga er maar van uit dat al deze bolides wel eens een luchthaven voorbij zijn gesjeest, al of niet met een piloot aan boord. Of met een stess en een piloot erin, kan natuurlijk ook nog. En allemaal veel te hard gereden natuurlijk: proberen een Airbus of Boeing in te halen... Ik zal dat allemaal eens even heel fijn opschrijven, make my day :biertje:
Cpt. Oveur: plaatje invoegen: voor je link
 
Laatst bewerkt:
Voor deze log ik nog eenmaal in en dan ben ik ook weg!

Deze auto's werden/worden gebruikt bij de landing van
Een U-2! Om de vlieger naar beneden te praten, dit vanwege
Onderstel en vluegeifeschappen U2

Diana delete ook mijn account maar
 
avatar12.gif


Spijtig, die leegloop van smaakmakers hier op het forum :traantjes
All the best, Kliko! :biertje:

kapitein.jpg


De enige beschaving die ik ken is op de zee en in de lucht, zo ver mogelijk van het land af. Vliegers naar beneden praten: het niveau moet toch hoog blijven bij die luchtrotten? :kerst:
Europe-American, aan jou het oordeel over de raadplaat. Ik stel voor dat Cpt. Oveur de vloer krijgt nu Kliko op alle fronten open vloer geeft.
 
Laatst bewerkt:
En het hele verhaal over een landende U2 en de auto's / mannetjes die het landingsgestel op zijn plek brengen, zie [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=hxFz6ImB8fI&feature=youtube_gdata_player[/YOUTUBE]
 
Terug
Bovenaan