Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

OK, nog 1.

Wat is dit en waar zijn precies deze te vinden ?

watwaarklein.png

bullebas.jpg

Donders! wat nu te beginnen? De raadplaten lopen goed, da's mooi. Maar regels zijn regels. Hier gaat het niet om vliegtuigherkenning. En ook niet om het herkennen van ouwe radio's, printplaten en dergelijke troep. Luchtvaartgerelateerd, dat moet het zijn. Met vragen over waar, wanneer, waarom etcetera. Nu ik dit wederrechtelijk heb vastgesteld wil ik nog wel een keer door de vingers zien dat er met de laatste raadplaten tegen de regels wordt ingedruist maar ik ben er nou eenmaal om de orde te handhaven. ;)

bullebas.jpg

Donders! wat nu te beginnen? De raadplaten lopen goed, da's mooi. Maar regels zijn regels. Hier gaat het niet om vliegtuigherkenning. En ook niet om het herkennen van ouwe radio's, printplaten en dergelijke troep. Luchtvaartgerelateerd, dat moet het zijn. Met vragen over waar, wanneer, waarom etcetera. Nu ik dit wederrechtelijk heb vastgesteld wil ik nog wel een keer door de vingers zien dat er met de laatste raadplaten tegen de regels wordt ingedruist maar ik ben er nou eenmaal om de orde te handhaven. ;)
1000% luchtvaartgerelateerd, om niet te zeggen heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vliegtuigen (hint, hint, hint) .....

Davis Monthan Airforce Base... in die dingen wordt de peut opgeslagen.

Iemand mag de floor pakken aangezien ik komende dagen afwezig ben..

1000% luchtvaartgerelateerd, om niet te zeggen heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vliegtuigen (hint, hint, hint) .....

haantje.jpg

Parbleu... eh... Dutch M. Ge begrijpt de clou van deze bezigheid toch niet geheel. Dit plaat topic is er toch een met historische achtergronden, vergeten weetjes, moeilijk te googlen achtergronden waar zelfs Airworkers als Arthorizon en Ojjo 29 steeds weer iets van kunnen leren. Fi donc! Een plaat met wat oude vliegtuigmeuk, zonder verder ook maar een vraag te stellen waar het achtergronden betreft, gaat echt de verkeerde kant op!

PS @ Dutch M: als je nou nog enige vragen had gesteld betreffende specifieke wetenswaardigheden over Davis Monthan Airforce Base.... :biertje:

Laatst bewerkt:
Aangezien deze hanige opmerking van de markies terecht is en Tampi de vloer open heeft gegooid meteen maar een volgende raadplaat:

xvibsizps4imirkxxwurbb.png

1. Wie zien we hier?
2. Hij had geen luchtvaart gerelateerd beroep maar desondanks genoot hij in zijn dagen van leven veel bekendheid:
a. waarmee? (noem in ieder geval 2 dingen)
b. wat was zijn beroep?

Succes!:radar:

Tijd voor een tip :yeehaa:
Die betreft het beroep van deze man. Van mensen met deze professie wordt wel eens gezegd dat ze hun rekeningen schrijven met de vork. Lijkt me iets te bescheiden uitgedrukt. Ik zou zo zeggen dat ze het met de riek doen!

:radar:

Die was lastig :1855:

1. Ernest Archdeacon
2a. Medeoprichter van de Aéro-Club de France; de eerste vliegtuigpassagier in Europa
2b. Advocaat

Die was lastig :1855:

Daarom een des te grotere prestatie dat je 'm gevonden hebt! :biertje:

Ernest was ook medesponsor van de eerste luchtvaartprijs ter wereld. Ik zat me al suf te denken wat voor een tip ik in relatie daarmee weer zou kunnen verzinnen, maar dat hoeft nu dus niet meer :yeehaa:

Aan jou weer de eer Roger Wilco om met een nieuwe plaat te komen :)

1181zyh.jpg

1. Wiens postzegel is dit?
2. Hij heeft een aantal 'firsts' op zijn naam staan. Noem er 2.
3. Hij wordt op een aantal plaatsen geëerd. Noem er 3.

Hmm, de foto is inderdaad van Henri, maar die was weer geen vorkschrijver. Tom Poes, verzin een list!

De la Vaulx had geen beroep, althans; hij was Graaf de la Vaulx. Dat zou je ook een beroep kunnen noemen. Vorkschrijven was misschien ook bij de destijdse Franse adel populair :)

In elk geval was het juiste antwoord niet Ernest Archdeacon, maar toch een :biertje: voor je.

:o

kapitein.jpg

Duizend potvissen in een vingerhoed! Die bolle jumbo had de bolleglazenbril natuurlijk weer eens niet op! En dan kan zoiets zo maar gebeuren. Dat geeft gedonder in de cockpit!

professor.jpg

Dit is een aanfluiting der aeronautica. Dit is gans onverantwoordbaar!!

waggel.jpg

Lol! TD is te-rug! En ja, die jumbo, hihi, die had twee plaatjes verwisseld. Die bedoelde deze meneer en die lijkt er ook best op, vind ik, en ik heb geen kijkglaasjes nodig om helder te kunnen denken, hihi!

E%20Archdeacon.jpg

bullebas.jpg

Dit ga ik heel fijn opschrijven. Wat is de naam? Eh...Boeing 747? Nou, die staat wel mooi te kijk zo op een publiekelijk forum. Maar ik houd mijn wapen toch liever gereed!

dickerdack.gif

Ik hef het glas erop, al is dit voor Jumbo natuurlijk toch wat zuur. Mmmm, een voortreffelijk boeket. Fruitig, met een ruimschalige afdronk. Wangetje! Ik kan deze aanbevelen.

tompoes.jpg

Hm. Mijn list: lekker doorgaan met de raadplaat van Roger Wilco.

1. Wiens postzegel is dit?
2. Hij heeft een aantal 'firsts' op zijn naam staan. Noem er 2.
3. Hij wordt op een aantal plaatsen geëerd. Noem er 3.

RW, het achterhalen van het antwoord op vraag 1 wordt erg lastig. Denk niet dat er iemand weet wie deze postzegel in bezit heeft :grijns:. Mag ik aannemen dat de vraag herformuleerd wordt naar: Wie is er op de postzegel te zien?

RW, het achterhalen van het antwoord op vraag 1 wordt erg lastig. Denk niet dat er iemand weet wie deze postzegel in bezit heeft :grijns:. Mag ik aannemen dat de vraag herformuleerd wordt naar: Wie is er op de postzegel te zien?

Uit de Van Dale:
post·ze·gel de; m -s 1 zegeltje dat men op poststukken plakt om het bezorgen ervan te betalen
2 gezicht: wat een lelijke ~

De vraag is dus correct geformuleerd.

Terug
Bovenaan