ojjo29
New member
Your turn.
Je krijgt een herkansing! Zet 'm op. :yeehaa: :biertje:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Your turn.
1000% luchtvaartgerelateerd, om niet te zeggen heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vliegtuigen (hint, hint, hint) .....
Donders! wat nu te beginnen? De raadplaten lopen goed, da's mooi. Maar regels zijn regels. Hier gaat het niet om vliegtuigherkenning. En ook niet om het herkennen van ouwe radio's, printplaten en dergelijke troep. Luchtvaartgerelateerd, dat moet het zijn. Met vragen over waar, wanneer, waarom etcetera. Nu ik dit wederrechtelijk heb vastgesteld wil ik nog wel een keer door de vingers zien dat er met de laatste raadplaten tegen de regels wordt ingedruist maar ik ben er nou eenmaal om de orde te handhaven.
1000% luchtvaartgerelateerd, om niet te zeggen heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vliegtuigen (hint, hint, hint) .....
Parbleu... eh... Dutch M. Ge begrijpt de clou van deze bezigheid toch niet geheel. Dit plaat topic is er toch een met historische achtergronden, vergeten weetjes, moeilijk te googlen achtergronden waar zelfs Airworkers als Arthorizon en Ojjo 29 steeds weer iets van kunnen leren. Fi donc! Een plaat met wat oude vliegtuigmeuk, zonder verder ook maar een vraag te stellen waar het achtergronden betreft, gaat echt de verkeerde kant op!
Die was lastig :1855:
Hmm, de foto is inderdaad van Henri, maar die was weer geen vorkschrijver. Tom Poes, verzin een list!Met alle respect, maar ik denk toch dat hier een foutje ingeslopen is.
Het juiste antwoord op de voorlaatste vraag is niet Ernest Archdeacon, maar Henri de la Vaulx!
Hmm, de foto is inderdaad van Henri, maar die was weer geen vorkschrijver. Tom Poes, verzin een list!
Duizend potvissen in een vingerhoed! Die bolle jumbo had de bolleglazenbril natuurlijk weer eens niet op! En dan kan zoiets zo maar gebeuren. Dat geeft gedonder in de cockpit!
Dit is een aanfluiting der aeronautica. Dit is gans onverantwoordbaar!!
Lol! TD is te-rug! En ja, die jumbo, hihi, die had twee plaatjes verwisseld. Die bedoelde deze meneer en die lijkt er ook best op, vind ik, en ik heb geen kijkglaasjes nodig om helder te kunnen denken, hihi!
Dit ga ik heel fijn opschrijven. Wat is de naam? Eh...Boeing 747? Nou, die staat wel mooi te kijk zo op een publiekelijk forum. Maar ik houd mijn wapen toch liever gereed!
Ik hef het glas erop, al is dit voor Jumbo natuurlijk toch wat zuur. Mmmm, een voortreffelijk boeket. Fruitig, met een ruimschalige afdronk. Wangetje! Ik kan deze aanbevelen.
Hm. Mijn list: lekker doorgaan met de raadplaat van Roger Wilco.
1. Wiens postzegel is dit?
2. Hij heeft een aantal 'firsts' op zijn naam staan. Noem er 2.
3. Hij wordt op een aantal plaatsen geëerd. Noem er 3.
RW, het achterhalen van het antwoord op vraag 1 wordt erg lastig. Denk niet dat er iemand weet wie deze postzegel in bezit heeft :grijns:. Mag ik aannemen dat de vraag herformuleerd wordt naar: Wie is er op de postzegel te zien?