De uitdagingen van de Koninklijke....

Af draaide -178 mio waarvan 75 toe wordt geschreven aan stakingskosten.. In q2 is er veel meer gestaakt? Dat zal een veelgrotere impact hebben (nu 225 mio?).

HV (-58), MP (?) en maintenance (27) zitten hier ergens doorheen. Geen idee hoe en waar deze worden toegerekend.

Kleine nuancering, de genoemde -58 is niet alleen HV, maar ook TO :biertje:.
De stijgingen die aan Transavia worden toegerekend (extra capaciteit etc) hebben ook met name in Frankrijk plaats gevonden.
 
Het lijkt er op dat KLM vanaf nu als een malle gaat aannemen en opleiden en dat de ‘productie’ van KLS voorlopig niet aan de behoefte van KLM kan voldoen. Er is nu bijna groen licht om maximaal gebruik te gaan maken van externe instructeurs.

Denk je dat er nog veel meer mensen nodig zijn dan?
Vanaf wanneer schat je dat dat gaat gebeuren?

Ik vloog laatst als pax met AF BES-CDG-DUS.
Zat toevallig naast een oudere Franse stewardes.
Beetje aan het praten geslagen over de werknemersstemming van Janaillac, dat was nog voor de uitslag.
Ik vroeg hoe het zo zat met de mentaliteit en het moraal van de mensen.
Zeer overtuigd en zonder enige relativering zei ze dat natuurlijk de overgrote meerderheid van de cabine en waarschijnlijk ook van de piloten tegen ging stemmen.
Hooguit het grond- en bureaupersoneel niet, daar had ze niet zoveel contact mee en wist de stemming dus niet zo goed.
Ik hoorde het aan met nogal grote verbazing.
 
Denk je dat er nog veel meer mensen nodig zijn dan?
Vanaf wanneer schat je dat dat gaat gebeuren?

De werkdrukverlichting die recent is afgesproken voor de nieuwe CAO kan door een tekort aan vliegers pas ingaan op ICA in mei 2019 en op Europa in november 2019. Tot die tijd wordt er maximaal opgeleid met maximaal 2/3 aan externe instructeurs.

Dan weet je het wel. KLS heeft door alle pieken en dalen in het verleden besloten dat hun max output 60 vliegers per jaar is. Dat is dus veel te weinig de komende tijd.
 
Dat zie je echt verkeerd.

Deze mensen hebben willen graag dat je eerst in de trein naar lelystad gaat om daar in je vakantiekist te stappen. Want als hij daar opstijgt/land is het wel goed voor het milieu.

Dat d66 en pvda zich hiervoor hebben laten lenen.
 
Sick and tired of Regressive Left idiots ramming their Self-loathing/hypocritical/victim mentality/PC BS down my throat!


Time to fight back imho.
 
Klus voor de VKV-advocaat:

https://www.pprune.org/rumours-news...y-alcohol-intake-night-stop.html#post10157812

Oeps. Als ik de commentaren zo lees ben je in Noorwegen al extreem snel de sjaak bij een controle. Mocht het actuele pro millage inderdaad heel laag blijken te zijn geweest zal het wel met een sisser aflopen, alleen even geen tripjes naar Noorwegen meer. Plus een OM-A amendering die het nuttigen van alcohol verbied in de week voor een vlucht die kant op. :biertje:

Nevertheless, sterkte voor de collega.


Intussen bereiden de bonden in Parijs zich voor op een partij armpje drukken met de nieuwe bazin:

https://www.upinthesky.nl/2018/05/26/vakbonden-air-france-dreigen-met-nieuwe-acties/
 
In Noorwegen geldt: Boven de limiet van 0,2 promille betekent strafrechtelijke vervolging wat, ingeval van alcohol achter de stuurknuppel, standaard in onvoorwaardelijke gevangenisstraf resulteert. Vandaar ook de voorlopige hechtenis en vooralsnog geen tijdelijke invrijheidstelling in afwachting van een proces (sowieso 14 dagen voorlopige hechtenis. Dat geeft en indicatie van de strafmaat waar de OvJ, bij veroordeling, op aanstuurt: Minimaal 21 dagen onvoorwaardelijk, in verband met uitzitten van 2/3 van de straf wat in Noorwegen gebruikelijk is).

De Telegraaf bericht er inmiddels ook over:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2087108/dronken-klm-piloot-vast-in-oslo

Een captain van SAS is in september 2017 tot 5 maanden onvoorwaardelijk veroordeeld in verband met een promillage van 0,64 (na nightstop in Oslo).

In 2015 werden 4 crewleden van een Air Baltic kist veroordeeld, na een nightstop in Oslo (promillage):

Captain: 10 maanden (0,54) F/O: 6 maanden (1,35), c/a 1 (0,91): 45 dagen en c/a 2: 60 dagen (0,55). Alle opgelegde straffen zijn onvoorwaardelijk.

De captain werd, ondanks een lager promillage dan de f/o, zwaarder gestraft dan de f/o vanwege de functie. De captain is eindverantwoordelijk en heeft een voorbeeldfunctie, aldus de rechtbank.

Alleen de captain ging tegen het vonnis in beroep maar het beroep werd afgewezen waardoor het vonnis van 10 maanden bleef staan.
 
Laatst bewerkt:
Wat moet je hier nu van denken? kneitergek

https://www.luchtvaartnieuws.nl/node/146705

Laat de waarheid een goed verhaal niet in de weg zitten. Het geeft aan dat de journalistiek van luchtvaartnieuws niet veel verder gaat dan van een populairistische krant als de telegraaf.

Als je het hele verhaal kent en weet wat voor steken het AirFrance KLM management team heeft laten vallen mbt tot de introductie (training) van de 787, ondanks dat er voldoende gewaarschuwd is vanuit de piloten groep, is het niet gek dat de piloten gezegd hebben genoeg is genoeg nu zij wel al lange tijd alle lasten dragen van die fouten.
 
Wat dat betreft zijn er wel paralellen mey KLM: De CEO heeft een goede langetermijnvisie en draagt dat ook goed uit. Op de werkvloer worden de schouders er continu onder gezet, vooral als het gaat om flexibiliteit en loyaliteit. Ook hier in het kader van de lange termijn.

Het middle management maakt vervolgens maximaal hebruik van deze twee aspecten om de eigen korte termijn targets op te krikken. Dat werkt een tijdje en dan moet er helaas op de rem worden getrapt.

Vervolgens is er grote verbazing bij de CEO, want die is natuurlijk niet op de hoogte gebracht door het middle management.
 
De Franse overheid overweegt om haar aandeel in AF/KL te verkopen aan Accor:

https://www.lesechos.fr/industrie-s...prendre-la-participation-de-letat-2180829.php

Dat gaat een schokgolf door met name AF jagen. Hoewel de vakbonden binnen AF dagelijks janken over teveel overheidsbemoeienis bij het bedrijf zijn ze eigenlijk wel blij dat de staatsparaplu er nog boven hangt... Als dat niet meer zo is zullen ze toch echt marktconform moeten gaan werken, een schrikbeeld voor het gemiddelde AF-personeelslid. Ook kan het bedrijf dan veel makkelijker een gecontroleerd faillissement in zonder dat de overheid daar een rol in speelt.

Intussen duurt het nog wel ff voordat er een nieuwe CEO is (vind maar eens iemand van buitenaf die zo'n berg poep wil scheppen tegen een salaris dat schril afsteekt tegen dat wat een airline-CEO buiten Nederland of Frankrijk verdient) en is het loonconflict verre van opgelost.

De SNPL trapt, bij gebrek aan een betere scapegoat, nog even lekker na richting Janaillac en gaat over tot de orde van de dag...:

http://www.snpl.com/bureaux_entreprise/air_france/tracts/lire/6502/
 
Volgens het beursnieuws heeft Elbers nu zelf bedankt . Weet niet of dat klopt, maar weet wel dat ik daar niet rouwig om zal zijn, omdat er binnen KLM geen geschikte opvolger is voor Elbers en een externe opvolger hebben we 1 keer geprobeerd en dat werd, zoals bekend, een drama.
 
Terug
Bovenaan