De uitdagingen van de Koninklijke....

Heel erg interessant. We gaan het zien. We weten allemaal hoe die spelletjes werken.
En over dat achtervoegsel. Boeing heeft altijd honderdtallen als achtervoegsel gehad.
Dat houden we er dus lekker in. Geen enkele reden dit ineens te wijzigen.
 
"KLM heeft orders voor zeven A350-900's en ontvangt die toestellen naar verwachting vanaf 2020 in dienst te nemen."

Blijft moeilijk om normale zinnen op te typen.
 
De franse bonden leggen AF nu niet 1, maar 2 dagen plat: 23 en 30 maart.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...s/bonden-plannen-extra-stakingsdag-air-france

Niet goed, PR-wise.


Positief: de eerste A332 met vernieuwd interieur is klaar:

https://nieuws.klm.com/klm-introduceert-nieuw-interieur-airbus-330-200/

Voor pax in eco nu zeker het meest comfortabele toestel om mee te reizen bij de Koninklijke. Blijf het jammer vinden dat de Bus altijd een ondergeschoven kindje is gebleven bij KL, onterecht m.i.
 
De geruchten worden nu gelukkig steeds sterker dat de A350 toch naar KLM komt. Ben benieuwd hoe deze draai dan intern ingekleed gaat worden, want er zijn een aantal topmanagers de afgelopen jaren nogal hard bezig geweest om uiteindelijk op een all-Boeing vloot uit te komen.

En hoewel ik zelf enthousiast ben over de A350, is dit wellicht ook weer een voorbeeld van armpje drukken tussen Parijs en Amstelveen.

Als de A350 inderdaad komt, is de drempel voor de A320 misschien ook wat lager. Want er moet zo langzamerhand wel nagedacht worden over de opvolger van de B737. Ik heb het hier al eens eerder opgebracht geloof ik, maar als Schiphol op slot blijft zitten, dan zijn grotere kisten voor KLM nog de enige manier om te groeien.
 
De geruchten worden nu gelukkig steeds sterker dat de A350 toch naar KLM komt. Ben benieuwd hoe deze draai dan intern ingekleed gaat worden, want er zijn een aantal topmanagers de afgelopen jaren nogal hard bezig geweest om uiteindelijk op een all-Boeing vloot uit te komen.

En hoewel ik zelf enthousiast ben over de A350, is dit wellicht ook weer een voorbeeld van armpje drukken tussen Parijs en Amstelveen.

Als de A350 inderdaad komt, is de drempel voor de A320 misschien ook wat lager. Want er moet zo langzamerhand wel nagedacht worden over de opvolger van de B737. Ik heb het hier al eens eerder opgebracht geloof ik, maar als Schiphol op slot blijft zitten, dan zijn grotere kisten voor KLM nog de enige manier om te groeien.

Zoals ik al schreef, heb ik ruim voldoende indicatie dat die A359 niet komt.
Dat de Janaillac het tegendeel beweerde, geeft alleen maar aan wat er echt aan de hand is in de top van AFKL.
 
Dat is afgelopen najaar ook al gebeurd, en ik heb dat toen ook hier gemeld, zei het enigszins cryptisch. Dat was en is om een reden die ik niet hier op een publiek forum ga zetten. En die uitdaging ligt er nog steeds. Vandaar misschien dat vanuit een bepaalde hoek nog steeds klinkt, alsof de 359 toch zal komen.
 
Het is een kleine vloot en een buitenbeentje binnen de enorme en bij de meeste vliegers geliefde Boeingvloot.

Klinkt meer als emotie dan als feitelijke argumenten. Wat je KL wel kwalijk kunt nemen is dat de Bus initiëel is gepositioneerd als A310/B767 vervanger waarmee zeker de A332 tekort wordt gedaan. Daar had vanaf dag 1 een goede rustgelegenheid in moeten zitten om er ook longhaul mee te kunnen vliegen. Had de populariteit onder het vliegend korps zeker positief beïnvloed. Want van driehoekjes Afrika/MO met ook nog eens weinig vrij worden de meeste vliegers vast niet al te vrolijk.

En wat de klant betreft, met het nieuwe interieur is de Bus (zeker in Eco) weer helemaal up to date. Stukken comfortabeler iig dan de haast claustrofobische 78/77. Dat de C 2-2-2 blijft is een beetje jammer maar zeker niet onoverkomelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat EK maar blijft vasthouden aan 2-3-2 in de T7-vloot.
Zijn de nieuwe Business stoelen trouwens ook echt nieuw of gerecyled uit gepensioneerde 747s?
 
Klinkt meer als emotie dan als feitelijke argumenten. Wat je KL wel kwalijk kunt nemen is dat de Bus initiëel is gepositioneerd als A310/B767 vervanger waarmee zeker de A332 tekort wordt gedaan. Daar had vanaf dag 1 een goede rustgelegenheid in moeten zitten om er ook longhaul mee te kunnen vliegen. Had de populariteit onder het vliegend korps zeker positief beïnvloed. Want van driehoekjes Afrika/MO met ook nog eens weinig vrij worden de meeste vliegers vast niet al te vrolijk.

En wat de klant betreft, met het nieuwe interieur is de Bus (zeker in Eco) weer helemaal up to date. Stukken comfortabeler iig dan de haast claustrofobische 78/77. Dat de C 2-2-2 blijft is een beetje jammer maar zeker niet onoverkomelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat EK maar blijft vasthouden aan 2-3-2 in de T7-vloot.
Zijn de nieuwe Business stoelen trouwens ook echt nieuw of gerecyled uit gepensioneerde 747s?

EK gaat 2-2-2 in J Class. De 777L worden nu al omgebouwd
 
https://www.telegraaf.nl/financieel/1804324/prioriteit-air-france-ligt-op-groei

Ben erg benieuwd hoe ver Janaillac het laat komen. Twee keer in een week de tent volledig plat is niet niks. Maar of hij de ballen heeft om AF over te kop te laten gaan.. Voor dat het zover komt zal de franse politiek ongetwijfeld ingrijpen. Een Swiss/Sabena scenario is in Frankrijk niet erg waarschijnlijk.

Dat denk ik ook. Zonder vooringenomen te willen zijn vermoed ik dat de Franse politiek, zodra het er echt op aankomt, zachte druk op de holding AF/KLM uit gaat oefenen. Zodoende kan men, vanuit het solidariteitsbeginsel "de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten", de kas bij KLM leegzuigen teneinde tekorten van de holding AF/KLM "aan te zuiveren". KLM is en blijft een dochteronderneming van een Frans concern waarin de Franse staat grootaandeelhouder is. Daar valt moeilijk tegenop te polderen.
 
Terug
Bovenaan