De stand van zaken [Deel 12]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oorspronkelijk gepost door Ears
Heb net toevallig gesproken met 1 van die mannen die de GVSS regelt.

Hij zei dat je je niet druk hoeft te maken over je leer curve als het blijkt dat je alles al redelijk goed kan. Gewoon je vluchten goed blijven doen en gebruik maken van het commentaar wat je krijgt.

*oef...ergens wel een opluchting om dat te horen! :)

dus mensen die al kunnen vliegen hebben dan een enorm voordeel?
 
ehhmmm...
dat is echt voor t eerst dat ik zoiets hoor...
alle zweefvliegers vallen ongeveer af (no offence)...
een helikopterpiloot met +400 uur viel af...
meer voorbeeldjes weet ik niet...
maar er zijn in mijn groep wel degelijk mensen afgevallen omdat hun curve er niet goed uitzag...
weet je misschien nog de naam van degene die dat tegen je zei?
 
waarschijnlijk de bie, die houd er wel van om mensen een beetje voor de gek te houden.... nee das flauw tis een goeie kerel en kan je veel lol mee hebben, die legt het ook allemaal duidelijk uit

zoals:
vergeet alles wat je bij het zweefvliegen geleerd hebt (ook de macht der gewoontes) en doe het volgens de luchtmacht manier, en idd een boel vliegers vallen er daar af omdat ze zich simpelweg niet goed kunnen aanpassen omdat er al een boel gewoontes zijn ingeslopen!
 
@ Ears

als je alles goed blijft doen heb je zeker weten wél een leercurve...de vluchten worden toch steeds moeilijker... dus vanzelfsprekend dat je dan "beter"wordt!!
 
Precies, doe gewoon je ding en doe het zo goed als je kan. Ik heb net twee dagen voor jan met de korte ... op het vliegveld gehangen en ben nu weer even thuis. Na school peer ik hem meteen weer zodat ik vanmiddag 4 kan vliegen en morgen misschien 5 & 6!

Laters

@Friction, Pilatus: vergeet niet om een rolletje sporttape te halen. Goed je voeten intapen kan een hoop blaren voorkomen. Volgens mijn broer dan en die heeft al drie keer de nijmeegse op zijn kistjes gelopen :p:
 
thnx swami, balen van het nogal slechte weer dude, succes met je practicum en zal voor je duimen dat het weer beter word,

btw hoe gaat het met de rest van de groep, en nog iets gehoord van uhh hoe heet ie ook weer die zijn pvs 5 en 6 zelf rot vond gaan
 
't is wel vaker hier teruggekomen ... je moet en zal een grote leercurve laten zien anders val je af. Nou, alles mooi en aardig .. maar zelfs met vliegervaring en de gemiddelde mentaliteit van een PPL instructeur vlieg jij nog niet strak 2000ft. Er is altijd iets te leren, en je kunt altijd laten zien hoe jij je fouten oplost. Het heeft volgens mij meer te maken met arrogantie van de vlieger dan met het wel of niet kunnen laten zien hoe je het voor elkaar krijgt toch strak het programma te kunnen vliegen.
 
Ik vond ook niet dat mijn zweefvliegervaring erg geholpen heeft op de sim. Het was meer een nadeel (kreeg ik later ook te horen van de instructeurs :p: ).

@ Singh

Gefeliciteerd, veel geluk met je gespek.

@ Pilatus

Gefeliciteerd zie je 6 feb :biertje:.
 
thnx sebas cya de 6e en idd het zweefvliegen heeft ook in mijn nadeel gewerkt,

volgens mij zit de halve feb. klas op dit forum, toeval? of helpen de goeie tips wel degelijk?
 
Oorspronkelijk gepost door Ears
Heb net toevallig gesproken met 1 van die mannen die de GVSS regelt.

Hij zei dat je je niet druk hoeft te maken over je leer curve als het blijkt dat je alles al redelijk goed kan. Gewoon je vluchten goed blijven doen en gebruik maken van het commentaar wat je krijgt.

*oef...ergens wel een opluchting om dat te horen! :)

Wie zichzelf hoog plaatst kan hard vallen, tenzij je natuurlijk een blauw pak draagt met en grote rode S ;).
Doe gewoon je ding en wees niet te snel tevreden, dan komt de opluchting wel na de GVSS. Succes iig!!

@pilatus gefeliceerd met je plaatsing, velen zullen jaloers zijn op de snelheid waarmee jij door de selectie bent gevlogen:rt: !!

@de geplaatsen voor februari, gefeliciteerd en succes op de KMA!!
 
Ahoj,

Ik weet dat minimaal één persoon niet op Airwork zit. Hij deed met mij de PVS en ik heb hem hier nog nooit gezien. (wel aangeraden uiteraard)

Ik ga trouwens 5 feb al naar Breda toe, het is praktisch onmogelijk om tussen 8 en 9 in Breda te zijn met de trein uit Groningen. Ik zoek alvast het beste matras uit ;)


Tot 6-2-6,

GJ
 
Hey februari maten!

Wie van jullie (behalve smooth die de 30e gaat) is nog meer niet naar het kleedpunt in Utrecht geweest?
En zo niet, weet je al wanneer wel?

Out.:airforce:
 
Oorspronkelijk gepost door Geert-Jan

Ik zoek alvast het beste matras uit ;)

GJ


Je mag de mijne hebben, die komt per 02-02-'06 vrij. A 109 legendarische kamer!! Hoop voor je dat je die krijgt. you will soon find out why...;) :grijns:
En alvast succes haha Noorderlingen doen het altijd goed in Breda so dont u worry.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan