Banen, banen, en nog eens banen...

SO salarissen zijn sinds kort verdubbeld gelukkig. (26E/uur).
Je moet rekenen op een jaar SO salaris en dan Upgrade naar FO.

Club draait op zich goed en volgend jaar basis Strasburgo met 2 717s.
Wat V1 zegt; veel geld voor een type dat bijna niemand vliegt. Maar wel EFIS jet > 50 ton.

Saludos.
EG
 
Belangrijk hierbij te vermelden. Als je minder dan 1000 uur heb, krijg je MAAR 13,5 eu per block hour. Dat was een jaar geleden. Geen Basis Salaris.
Dat was mijn reden waarom ik hiertegen NEE heb gezegd.

En wat betaalt je huidige vliegbaan?
 
En wat betaalt je huidige vliegbaan?

Mijn huidige baan als FA betaald redelijk. Ongeveer gelijk aan de nieuwe salarissen van SO's bij Volotea.
Werd ook wel tijd dat die 13,5 eu per uur omhoog gegooid werd. Is toch te belachelijk voor woorden dat je als SO welgeteld 13,5 eu per uur verdient. En GEEN basissalaris.

Ja daar heb je inderdaad gelijk EL. Is idd EFIS en 50T. Dat is inderdaad wel een plus.
Hoe is het dan bij jullie nu in de winter? Want ik begreep dat je dan nagenoeg NIET vliegt. Hoe vang je dat financieel op?
 
Op een SO salaris is het over leven. Zorgen dat je zsm FO contract krijgt.
De zomermaanden compenseren wat ik 's winters op de rekening krijg bijgeschreven. Maar als je links zit is dat goed te doen.
 
Op een SO salaris is het over leven. Zorgen dat je zsm FO contract krijgt.
De zomermaanden compenseren wat ik 's winters op de rekening krijg bijgeschreven. Maar als je links zit is dat goed te doen.

Ja CP salaris heb ik gezien is best aardig te noemen. En inderdaad , het is zaak om zo snel mogelijk FO to worden.

Het was toch zo dat als je al 1000 uur TT had dat je dan meteen instroomt als FO?
Anders is het echt 1,5 a 2 jaar lang van 250 uur TT tot die 1000 uur TT droog brood en water eten en drinken. Leven in de plaatsen van de verschillende bases is niet heel goedkoop namelijk.

Jij ben nu CP EL?
 
Nee, het leven in Frankrijk en Venetie is niet goedkoop. Palermo is een stuk minder duur.

Na 1000 TT kom je in aanmerking voor een FO contract.

Ik vlieg hier als captain maar ben beginnen als FO met s slechtere condities dan de huidige FOs hebben.

EG
 
Nee, het leven in Frankrijk en Venetie is niet goedkoop. Palermo is een stuk minder duur.

Na 1000 TT kom je in aanmerking voor een FO contract.

Ik vlieg hier als captain maar ben beginnen als FO met s slechtere condities dan de huidige FOs hebben.

EG

Ok. Ja prettig dat je nu Capt ben. Ja die 13 eu per uur was echt een freakin Joke. 26 lijkt enigsinds ergens op, maar het zou wel fijn zijn als er ook een basis salaris aan zit en die 26 per BS erbovenop komen :D .
 
2 jaar op een houtje bijten, daarna uren maken als FO, eventuele upgrade in het vooruitzicht.. ok het is een kist die niet veel meer gevlogen wordt, maar als het bedrijf er goed voor staat zou ik er voor gaan. Als je blijft wachten op die golden job kan je nog lang wachten these days...

Mede job-hunters zijn allang blij als ze 300 uurtjes op een propkist kunnen maken vanaf Texel voor nog geen 400E per maand...
 
Met 200 uur op een jet terecht komen is een luxe. Vele airworkers onder ons zijn op een turbo prop begonnen tegen een miniem salaris.
Denken alle ab initio vliegers maar dat ze met hun 200 uur direct op een jet komen met een riant salaris?

Bij ons is het salaris niet geweldig nee, maar je doet hele goede ervaring op en hebt na een paar jaar de keuze om naar links te gaan of bij een andere maatschappij te solliciteren met betere condities.
Wat AIR terecht schetst is dat je kan wachten op die ideale baan maar feit is dat die baan waarschijnlijk niet langskomt.

Een beetje realiteitszin is af en toe ook wel op zijn plaats…………


Saludos EG
 
For Experienced airbus Pilots. Company is Hifly.

http://www.confairrecruitment.com/categories.html?cid=45

Not sure about the terms associated with the A320 to A330/340 CCQ. You'll have to get further details from Confair.

Just a word of caution - Hifly operates globally. Some very interesting flying but it will be a steep learning curve if you've never operated outside Europe.

In the last year I have operated in Australia/Asia/Africa/South America/Greenland/Scandinavia and multiple Atlantic crossings.
 
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Sky_Service_Netherlands

De NLse markt gaat weer vooruit.....

Lots of pilots leaving for Emirates, big hiring wave expected

td50137_fry-not-sure-if-trolling.jpg
 
Maar waarom zou iemand dat nou doen. Ik wil zo graag bij EK vliegen dat ik zelfs bij DE bank geweest ben om mijn SEP te vernieuwen. Ik had namelijk ook nieuwe flip flops nodig en de bank vond het gewoon helemaal fantastisch en dan nu dit nieuws dat ik ook zonder SEP naar EK kan, de markt trekt echt aan!!!
 
Terug
Bovenaan