Banen, banen, en nog eens banen...

Sounds like they are setting themselves up as a Recruiting Agency.

Website says Korea and China.

Not the greatest places to work.
 

Hmm... the article fails to mention these jobs are for Experienced, Type Rated Captains. They train their own F/O.

Delays at Chinese Airports are due to a lack of available airspace - especially when the weather goes down. I've done a fair amount of flying in China and we had one approved route to each destination. It was impossible to file a different route in the case of delays.

A colleague was refused clearance to his destination enroute over China. They refused to accept him at both filed alternates as well. Not area to be flying in with minimum fuel.

Off the Airways all the Airspace is controlled by the Military - they don't seem to want to relinquish control.


Regarding the Chinese contracts - they employ a classic "bait and switch" strategy. They promise big $$$ and overseas basings/commuting.

Big $$$ sounds good - but you need to look at the breakdown. For example this figure may be based on maximum overtime which you will not do. They will also do whatever it takes to avoid paying you the promised bonuses. Overseas basings/commuting will suddenly disappear and you will end up based in China.

It is also fairly common to be grounded 3 months/year in order to do various additional medical tests. No salary while this is going on.

I looked into this in some detail last year. That included talking to people that had worked there.

It is slowly getting better but they still have a long way to go.

As with any Expat job - Caveat Emptor.
 
I just e-mailed the NRC editor a text with the same context... I hope he rectifies his article.

Tenzij hij natuurlijk zwart een mooie beloning van een niet nader te noemen vliegschool uit Teuge heeft ontvangen... ;-)
Aan zijn andere geplaatste artikelen te zien, is hij nou niet bepaald een luchtvaartspecialist.
 
Het is gewoon een knip-en-plak vertaling van het gelinkte artikel van Quartz, met een kleine ge-googlde context die "betrekking" heeft op de Nederlandse situatie.
Ik geloof niet dat hier enige vorm van serieuze research heeft plaatsgevonden.
En ik hoop ook serieus niet dat de persoon wiens naam erboven staat zich journalist durft te noemen, ik geloof dat er aan het gemiddelde schoolkrant artikel meer tijd en aandacht besteed is.

Jammer dat zulke vuilnis artikelen natuurlijk weer gebruikt gaan worden door de recruiters om nieuwe leerlingen binnen te halen... En ik altijd maar denken dat het NRC nog een beetje niveau had... ;)
 
Tenzij hij natuurlijk zwart een mooie beloning van een niet nader te noemen vliegschool uit Teuge heeft ontvangen... ;-)
Aan zijn andere geplaatste artikelen te zien, is hij nou niet bepaald een luchtvaartspecialist.

Het artikel is aangepast :)
Er staat nu "Er wordt overigens vooral gezocht naar ervaren piloten."
 
Kom deze net tegen, direct entry FO's gezocht bij Ryanair..

Captains and First Officers B737NG Type Rated and non-rated positions
Due to the addition of new aircraft to the Ryanair fleet over the coming 5 years we are currently recruiting for a limited number of Direct Entry Rated / Non Rated Captain and First Officer positions in advance of our 2015 summer season. There are a number of contract options available; we are seeking Captains and First Officers for direct employment with Ryanair, contract positions and employee positions with other agencies.

http://corporate.ryanair.com/careers/pilot-recruitment/
 
Laatst bewerkt:
Minimum requirements for all applicants:
•A current licence on a Jet in excess of 20,000kg

:dozey: gaan we weer
 
Ik heb hier op gereageerd: http://www.bestaviation.net/jobs/listings/cessna-caravan-208-first-officer-6216/

Ik kreeg binnen een dag een email terug, waarvan hieronder een quote:

"We the Wright Aviation and TGI Airlines (non-scheduled operator) based at Bangalore; India, Jakarta; Indonesia and Bujumbura; Burundi (Central Africa) operates Cessna 208 B Caravan, Cessna 206 and A -320.

Currently we are in a process of hiring first officer (pilot with basic CPL and IR for those applying with Cessna Caravan and CPL, IR with MER for those applying with Airbus) of Cessna 208 Caravan, A -320 aircraft for our own company at Burundi as well as our lessor company at Ivory Coast and Indonesia and Thailand.

Cadet pilot will have to pay,

i. US $ 25000/ towards Cessna 208 Caravan type rating and other expenses.
ii. USD 65000/ towards Airbus type training and other expenses.

"

Is dit een scam? Ik kan namelijk helemaal geen TGI airlines vinden, niet via Google en ook niet via CH aviation bijvoorbeeld. Ook over Wright Aviation is niks te vinden.
 
Cadet pilot will have to pay,

i. US $ 25000/ towards Cessna 208 Caravan type rating and other expenses.
ii. USD 65000/ towards Airbus type training and other expenses.[/I]

Is dit een scam?
:stapelge::eek::rolleyes::wegkwijt:

$25k voor een Cessna 208 'type rating,' $65k voor een Airbus type rating voor een vage baan voor een vage outfit in exotische oorden als Bangalore en Bujumbura, en je moet mensen nog vragen of dit een scam is...?!

Legt je moeder ook nog iedere avond je kleertjes klaar die je de volgende dag moet dragen? :D
 
Terug
Bovenaan