Banen, banen, en nog eens banen...

Als je de 208 wilt vliegen kan ik nog SUSI air hier in Indonesie aanraden. Pay is niet eens zo slecht, housing en eten worden betaald (komt dus bovenop je salaris). Veel vliegen (niet meer dan max is toegestaan) en het roster is 6 weken op 2 weken af. Sprak gister de fleet manager van Balikpapan (expat ook) Klonk best goed, helemaal voor ab-initio om uren te bouwen.
 
Inderdaad! Super! Lichtpunten aan de horizon, hopelijk vinden de afgestudeerden die al lang wachten op een baan (en wellicht bijna de hoop opgeven) ook snel een baan in de cockpit.
 
Als je de 208 wilt vliegen kan ik nog SUSI air hier in Indonesie aanraden. Pay is niet eens zo slecht, housing en eten worden betaald (komt dus bovenop je salaris). Veel vliegen (niet meer dan max is toegestaan) en het roster is 6 weken op 2 weken af. Sprak gister de fleet manager van Balikpapan (expat ook) Klonk best goed, helemaal voor ab-initio om uren te bouwen.

om even terug te komen op SUSI air. bekijk deze prachtige docu even. http://www.youtube.com/watch?v=F4_oUf5qXbE&feature=share
 
Gisteren gehoord dat Condor ook een cadet program heeft voorgesteld ism TFC Kaüfer.

MPL word gehaald en dan aansluitend een type gedaan op 320 of 757 met een baan bij Condor.

Verder weet ik hier ook weinig van maar misschien toch nog handig voor iemand...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Aer Lingus Cadet Training Program.

Je hoeft maar 25K op te hoesten voor je opleiding. De overige 75K wordt betaald door Aer Lingus. Opleiding wordt gedaan bij FTE Jerez.
Na afronding van opleiding doe je TR A320. En dus baan bij een Major.

Zie link : http://www.pilotcareernews.com/aer-lingus-launches-2014-cadet-training-programme/

V1

Ik lees op de site van Air Lingus dat je in 25% tijdens je opleiding moet betalen (in 5 termijnen). Er staat nergens dat Air Lingus de overige 75% gaat betalen. Ik vermoed dat je dit na je opleiding terug moet betalen:

Training Costs
The approximate cost of the initial training programme is €100,000. If you are successful in your application you will be required to fund approximately 25% of this training cost during the course. The payments are made directly to the Flight Training School on a phased basis over five instalments. The Flight Training School will provide further details at a later time.

Bron: http://careers.aerlingus.com/careers-in-the-air/cadet-pilots/
 
Ik lees op de site van Air Lingus dat je in 25% tijdens je opleiding moet betalen (in 5 termijnen). Er staat nergens dat Air Lingus de overige 75% gaat betalen. Ik vermoed dat je dit na je opleiding terug moet betalen:

Training Costs
The approximate cost of the initial training programme is €100,000. If you are successful in your application you will be required to fund approximately 25% of this training cost during the course. The payments are made directly to the Flight Training School on a phased basis over five instalments. The Flight Training School will provide further details at a later time.

Bron: http://careers.aerlingus.com/careers-in-the-air/cadet-pilots/

Het gaat erom dat je MAAR 25% zelf vooruit betaalt. Bij Lufthansa is het zo dat ze 100% vooruit betalen maar later als je in dienst bent het terug betaald. Lees, ingenomen van je salaris. Dus niets vreemds aan als Aer Lingus hetzelfde doet als je bij hun in dienst treedt.

Verschil met vrije markt opleiding. Je heb baan aan het einde. En of er dan wat van je salaris afgenomen wordt is natuurlijk niet heel erg. Want salarissen bij hun lijken mij vrij in orde vermoedt ik zo. Maar dat kan ik niet bevestigen uiteraard.
 
Weet ook iemand hoe zwaar er wordt getild aan de eis om Frans te spreken/schrijven?
Nederlands en Engels is uiteraard geen probleem alleen Frans is wel erg lastig.
 
http://www.volotea.com/en/recruiting/pilots/

B717 SECOND OFFICERS
Description:

We are looking for candidates to our self-sponsored Second Officer Programme. Permanent Seasonal Contract.

Capabilities:

Valid EASA CPL and unrestricted Class 1 medical
ME/IR rating
English language fluency - minimum ICAO level 5
EU Passport
Age and experience:
Less than 300 hrs total time: 30 years old
301 hrs to 1000 hrs total time: 35 years old
More than 1000 hrs or previous jet type rating: no age restrictions
Candidates with previous experience in airline operations but not enough hours to apply as First Officers, may apply for the Second Officer programme with possibilities of receiving a partially company sponsored type rating.
 
http://www.volotea.com/en/recruiting/pilots/

B717 SECOND OFFICERS
Description:

We are looking for candidates to our self-sponsored Second Officer Programme. Permanent Seasonal Contract.

Capabilities:

Valid EASA CPL and unrestricted Class 1 medical
ME/IR rating
English language fluency - minimum ICAO level 5
EU Passport
Age and experience:
Less than 300 hrs total time: 30 years old
301 hrs to 1000 hrs total time: 35 years old
More than 1000 hrs or previous jet type rating: no age restrictions
Candidates with previous experience in airline operations but not enough hours to apply as First Officers, may apply for the Second Officer programme with possibilities of receiving a partially company sponsored type rating.


Deze optie kreeg ik ook aangeboden na afronden van mijn opleiding. Toen was het zo dat je niet met minder dan 1500 uur kon solliciteren, maar wij mochten alsnog solliciteren.

Belangrijk hierbij te vermelden. Als je minder dan 1000 uur heb, krijg je MAAR 13,5 eu per block hour. Dat was een jaar geleden. Geen Basis Salaris.
Dat was mijn reden waarom ik hiertegen NEE heb gezegd.
Betalen voor TR ben ik op tegen, mits er na training een proper Salaris staat met knappe contractsduur. Hier dus niet het geval. In de winter vlieg je HOOGUIT 20 uur per maand, puur om enigsinds skilled te blijven.

Daarnaast zijn kosten voor TR ook niet om te onderschatten. Rond de 27K ( voor een kist die heeeeel weinig voor komt in EU ) .

Leek mij wel handig om te vermelden.

Voor verdere vragen moet men bij El Guiri zijn. Die vliegt daar zover ik weet.
 
Terug
Bovenaan