Banen, banen, en nog eens banen...

Naïef en wishful thinking, helaas erg typisch voor de magenta line en top gun generatie.

Ooit op PPJN gekeken naar salarissen in de 3e wereld? Post eens een link van één (!) Zuid Amerikaans bedrijf die Europese piloten aannemen! Heb je een werkvergunning voor Nieuw Zeeland?

Als je goed leest, zie je dat ik zeg ALS het mogelijk zou zijn. ALS ik dus een werkvergunning kan krijgen. Spaans spreken doe ik al. Dus daar ligt het niet aan.
Braziliaans Portugees zou ik ook kunnen leren.

En er zijn genoeg airlines ( als je maar ervaring heb, zeg 5000 uur met wat CPT uren ) waar je heus wel 7-10K per maand aan Eukjes binnen krijgt. Als je rijk wilt worden moest je niet voor piloot kiezen. Want die paar airlines die wel meer dan 12-15K betalen zijn zeer zeldzaam.

Voor een salaris van 2K mn hele leven vliegen is idd geen optie. Dat lijkt me duidelijk. Maar dus bovengenoemde is helemaal niet slecht. Dit is nog exclusief Diems etc.
Vind een beetje de toon waarbij je neerbuigend over de rest van de wereld praat,ja er bestaat meer buiten EU zijn grenzen erg jammer. En eigenlijk ook wel arrogant overkomen. Ik kan het mis hebben, want ik ken jou niet.

En wie zegt dat ik Magenta liefhebber ben? Ja klopt ik heb tijdens mijn opleiding IFR gevlogen met G1000, vanwege dat de school dit beter vindt aansluiten op de moderne luchtvaart. Maar ik ben persoonlijk meer fan van Analoog. Weinig automatisation.
En mij maakt het werkelijk niet uit op wat voor kist ik moet vliegen.
Al moet ik op een Tupulev vliegen.
Beetje avontuur is toch leuk? :biertje: . Maak je nog eens wat mee.
 
En er zijn genoeg airlines ( als je maar ervaring heb, zeg 5000 uur met wat CPT uren ) waar je heus wel 7-10K per maand aan Eukjes binnen krijgt. Als je rijk wilt worden moest je niet voor piloot kiezen. Want die paar airlines die wel meer dan 12-15K betalen zijn zeer zeldzaam.

Noem er eens een waar je 7-10k euro's verdient. (Ja verdienen misschien wel, nu nog op je bankrekening bijgeschreven krijgen...
 
Gaat lekker Red Matter! :confused: Wat is er nou zo mis met het Midden-f*cking-Oosten?

Je kan zonder problemen van flydubai naar Emirates na 3 jaar service. Dat is de enige regel. Je krijgt op dit moment overigens geen voorkeursbehandeling van/bij Emirates omdat je bij flydubai vandaan komt. Iets wat schijnbaar wel in de maak is omdat ze bij Emirates natuurlijk ook wel snappen dat ex-FDB klanten het gemakkelijkst-en goedkoopste zijn om binnen te halen. Niet mijn woorden maar die van de Emirates reqruitment manager. Er zijn op dit moment redelijk wat mensen overgestapt naar de grote broer. Je kan alleen niet naar Etihad en Qatar/Air Arabia is ook geen probleem.

En ik heb ook geen ambitie (OP DIT MOMENT) om over te stappen naar iets in de EU. Ik heb het best naar mijn zin tussen de wokenkrabbers, Ferrari's en Lambo's. :yeehaa:
 
Na de TR moet je dus nog door een selectie bij flyDubai? Niet aan beginnen. Bij Ryanair heb je die tenminste nog vóór de TR...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk
 
Noem er eens een waar je 7-10k euro's verdient. (Ja verdienen misschien wel, nu nog op je bankrekening bijgeschreven krijgen...

I was making that at SriLankan - everything was tax free.



As for the Middle East (or any Expat job) - it's not for everyone.

I can see the Middle East being an option for people who need experience or a fast(er) Command. In these cases there is a clear benefit.

The key to survival seems to be the opportunity to get out of the region for a few days on a regular basis.

However for someone like me the Middle East doesn't have much to offer - probably why I've chosen not to work there.

I've turned down 2 potential jobs in the region in the last 12 months.

My current job gives me 10 days/month at home - hard to beat.
 
Laatst bewerkt:
Geluk is met de domme ;) maar de 330 is voor mij na volgende maand ook voorbij check whatsapp!

Hmmmmm ben helemaal niet nieuwsgierig hoor maar toevallig omscholing naar de A380? Kan mij n.l. helemaal niet voorstellen, gelet op je positieve bijdragen, dat je de zandbak al helemaal zat bent. Integendeel zelfs.
 
Kan me niet herinneren dat Airnout zich ooit écht negatief heeft uitgelaten over Doha en de club. Veel plezier met de volgende stap!
 
Kan me niet herinneren dat Airnout zich ooit écht negatief heeft uitgelaten over Doha en de club. Veel plezier met de volgende stap!

Dat heb ik dus ook niet gezegd. Zoals ik al zei: "integendeel zelfs" !! En ik snap ook wel dat ie erg voorzichtig is dan wel MOET zijn met z'n uitlatingen ook al zijn die dus altijd positief maar om de een of andere reden zit de Arabian Oryx niet op loslippige piloten te wachten en heb daar dan ook begrip voor (maar ik mis z'n blog nog steeds hoor). :traantjes Succes !!
 
Stel je zit thuis op de bank en je heb echt niets te doen....

Www.rafeyintairlines.com

Jobs Vacancies

1. We are looking for the following flight crew:

Experienced Commanders, Instructors, Examiners, Line Trainers, Technical Pilots, First Officers, etc. on the B777, B747-400 and B737NG.

We're also looking for First Officers with various expertise to assist us in the start-up phase as follows;

- IT - Data Bases
- IT - Apps
- Word Processing
- Social Media

Thereafter, upon successful completion of the type rating, they will be offered a position as First Officer.

Requirements

- Rated on the B777, B747-400 and B737NG
- Be in possesion of a JAA/EASA Pilots License and Medical
- Commanders - Minimum of 7000 hours total time of which 2000 hours on type
- First Officers - Minimum of 2000 hours total time of which 500 hours on type
- The right to work and live in the EU
- Language preference - Dutch and English

To apply please send your CV which need to be include a passport picture to: [email protected]


2. We are looking for personnel with experience in various areas of a Flight Department such as but not limited to:

- Crew Schedulers
- Crew Coordinators
- Flight Support
- Operation Managers
- Duty Officers
- Ground Instructors
- Travel Manager
- Security Manager
- Safety Manager
- Quality Manager

Requirements

- Practical experience in the fields as mentioned above
- The right to work and live in the EU
- Fluent in Dutch and English

To apply please send your CV which need to be include a passport picture to: [email protected]
 
Stel je zit thuis op de bank en je heb echt niets te doen....

- Commanders - Minimum of 7000 hours total time of which 2000 hours on type
- First Officers - Minimum of 2000 hours total time of which 500 hours on type

Thuiszitters hebben meestal niet veel uren en voldoen dus niet aan de eisen.
Jammer.
 
Ja Collega dat is waar van de 3 jaar op dit moment om over te stappen naar EK, let wel dat was eerst 1 jaar toen verhoogd naar 2 jaar en is op dit moment 3 jaar tot er weer teveel piloten overstappen van Flydubai naar Emirates. Zou morgen ineens 4 jaar kunnen zijn.

Midden-Oosten is per persoon afhankelijk sommige vinden geld het belangrijkste ding in het leven anderen hebben een ander beeld van quality of life...
 
Banen

Banen

For our CAE Central Civil Aviation Training organization we are looking for a:

Deputy Head of Training “Manager Training Services”

Fulltime: 37,5 hours/week
Preferred Location: Hoofddorp

The role:
The Deputy Head of Training is responsible for the overall pilot and cabin training delivery and supervision on the assigned simulator fleet in the central region of Europe.

http://www.aviabanen.net/Flex/Jobs/DisplayE.aspx?cid=7&id=2380





CAE Center: Instructor, Aircraft Technical Training (ft) @Bordeaux
 
Laatst bewerkt:
Iemand ooit iets van die toko gehoord? Klinkt als een scam of 'doomed-to-fail.'

Dikke scam dus:

De heer Azhar Ahmad, oprichter en bestuurder van Rafey International Airlines heeft helaas zijn beloftes niet waargemaakt en concluderen dan ook dat hij niet kan beschikken over de door hem toegezegde financiële middelen en vliegtuigen die hij reeds aan menige toehoorders heeft aangekondigd die benodigd zijn om de Airline op te starten.


Sinds afgelopen weekend is er geen contact meer geweest met de heer Azhar Ahmad en zijn familie, ook telefonisch zijn zij niet meer bereikbaar. Wij moeten dan ook veronderstellen dat ze wellicht Nederland reeds hebben verlaten. Voor al die genen die via brieven en e-mails hun diensten hebben aangeboden voor een mogelijke functie op de grond en in de lucht is deze gang van zaken ten zeerste te betreuren waarvoor de ondergetekenden middels dit bericht helaas slechts onze oprechte verontschuldigingen kunnen aanbieden.

Getekend : de directe gedupeerden


Click Here for the related news in De Telegraaf and Het Parool(Dutch language)
 
Terug
Bovenaan