Banen, banen, en nog eens banen...

D@rwin zoekt mensen voor de ATR, rated waarschijnlijk het liefst al weet ik dit niet zeker.

Doe er je voordeel mee. :biertje:
 
D@rwin zoekt mensen voor de ATR, rated waarschijnlijk het liefst al weet ik dit niet zeker.

Doe er je voordeel mee. :biertje:

Sarcasme mode on:

Ga je eerst even Rating doen bij Farnair, en daarna Darwin ;) .

Sarcasme mode off :biertje: .
 
Laatst bewerkt:
Etihad Regional expands the ATR 72/500 fleet and opens selection for:

•Captains
•First Officers

Selection requirements

•Captains: rated or previously rated on ATR 72 with a minimum of 500 hours on type and 1500 hours in command on equivalent aircraft type.
•First Officers: rated on ATR 72 with a minimum of 250 hours on type.

Please apply online by clicking on the 'Apply now' button

Send application before 24th January 2014:
Darwin Airline SA
HR Departement, Pilots selection C.P. 4121, 6904 Lugano.
 
Laatst bewerkt:
Voor de ATR: rating is vereist.

Frans en Italiaans is idd een pré maar Duits ook.

Voor de concordino:
FO: rating niet persé vereist, het liefst nemen ze tegenwoordig onervaren gasten die ze kunnen persen en drillen (recent weer enige net klaar van rating, maar hoofdzakelijk Zwitsers en Italianen met een enkele verdwaalde Duitser)
Cpt: dikke dosis ervaring (op beide stoeltjes), rating ook niet vereist maar kan wel helpen
 
Ben je misschien werkzaam bij Darwin? Zo ja, sprake van enige doorstroom naar moeder Etihad?

Voor de ATR: rating is vereist.

Frans en Italiaans is idd een pré maar Duits ook.

Voor de concordino:
FO: rating niet persé vereist, het liefst nemen ze tegenwoordig onervaren gasten die ze kunnen persen en drillen (recent weer enige net klaar van rating, maar hoofdzakelijk Zwitsers en Italianen met een enkele verdwaalde Duitser)
Cpt: dikke dosis ervaring (op beide stoeltjes), rating ook niet vereist maar kan wel helpen
 


Langzaam maar beetje komen de goede berichten steeds meer naar voren. Ik heb ook goede hoop! Hoop ook voor de jongens die al tijden thuis zitten dat ze nu aan de bak kunnen..
 
Ik zou er niet aan beginnen:

"After obtaining a Boeing 737-800 type rating at the Dubai based facility, candidates recommended by Emirates-CAE Flight Training (ECFT) may be invited by flydubai to conduct a series of tests, which include aptitude, group exercise, aviation knowledge and a technical & competency interview."

Dus het komt er op neer, dat je een TR betaald, net zoals bij vele andere TRTO's en daarna nul zekerheid heb. Beginnen hun ook al aan het betalen voor TR?

Eens te meer een reden om dit te ondertekenen:
http://www.change.org/petitions/european-aviation-safety-agency-stop-with-linetrainings .

Maar mocht je wel door die hele selectie komen, dan zit je wel gebakken voor de komende jaren.
 
Maar mocht je wel door die hele selectie komen, dan zit je wel gebakken voor de komende jaren.
Ja inderdaad, vastgebakken in het Midden-f*cking-Oosten!

Terug naar Europa wordt moeilijk tenzij je weer bij een of andere low-cost club voor een type wilt betalen en voor peanuts wilt werken, en om van FlyDubai naar Emirates over te stappen is volgens mij niet mogelijk vanwege een non-poaching agreement.

Maar goed, voor alle perma-positivo's hier, misschien kun je wel om de hoek in Doha aan de slag joh!?

Mooi man! Overal glanzende wolkenkrabbers, Lamborghini's en Ferrari's, zo ver je kunt kijken! :rolleyes: :stapelge:

http://www.expressen.se/nyheter/the-truth-about-the-luxury-of-qatar-airways/
 
Ja inderdaad, vastgebakken in het Midden-f*cking-Oosten!

Terug naar Europa wordt moeilijk tenzij je weer bij een of andere low-cost club voor een type wilt betalen en voor peanuts wilt werken, en om van FlyDubai naar Emirates over te stappen is volgens mij niet mogelijk vanwege een non-poaching agreement.

Maar goed, voor alle perma-positivo's hier, misschien kun je wel om de hoek in Doha aan de slag joh!?

Mooi man! Overal glanzende wolkenkrabbers, Lamborghini's en Ferrari's, zo ver je kunt kijken! :rolleyes: :stapelge:

http://www.expressen.se/nyheter/the-truth-about-the-luxury-of-qatar-airways/


Niet iedereen wil of kan bij de Blauwe Zwaan, BA of bij Lufthansa terecht.

Er bestaat meer buiten die clubs waar je ook goed betaald wordt.

En niet iedereen wil terug naar Europa. Persoonlijk zou ik best als het mogelijk was naar Zuid Amerika of Nieuw Zeeland gaan. Of een ander Tropisch oord.
Europa zou voor mij niet heilig zijn.
 
Doha is echt niet slecht, het is wat je er van maakt en na 5jaar vermaak ik me meer dan goed. Zit nu in Madrid met de vrouw 4 dagen cargo trip en zo kan het elke maand gaan :)
 
Er bestaat meer buiten die clubs waar je ook goed betaald wordt.

Persoonlijk zou ik best als het mogelijk was naar Zuid Amerika of Nieuw Zeeland gaan. Of een ander Tropisch oord.
Naïef en wishful thinking, helaas erg typisch voor de magenta line en top gun generatie.

Ooit op PPJN gekeken naar salarissen in de 3e wereld? Post eens een link van één (!) Zuid Amerikaans bedrijf die Europese piloten aannemen! Heb je een werkvergunning voor Nieuw Zeeland?
 
Terug
Bovenaan