Banen, banen, en nog eens banen...

Ach, de zogenaamde "objectiviteit" van de media moet je met een korreltje zout nemen. Wat zeg ik, een korrel? Zet het kilo pak JoZo maar op tafel!

man-dog-conspiracy-sheepdog.jpg
 
uit de VNV nieuwsflits:

• Transavia zal 12 FTE nieuwe First Officers aannemen. Deze First Officers zullen uiterlijk per 1 februari 2014 op basis van een arbeidsovereenkomst bij Transavia in dienst treden.
• Transavia zal voor 2014 gebruik maken van de bestaande inhuurregel (4%), waarbij tenminste 12 FTE First Officers zullen worden ingehuurd.
 
FYI, http://www.corendonairlines.nl/over-ons/vacatures/

First Officer posities open bij Corendon Dutch Airlines

Das mooi voor de jongens en meiden die wellicht ergens in een ver land hebben gevlogen en nu terug willen keren.

Echter snap ik niet helemaal de noodzaak van het genoten hebben van opleiding bij 1 van de genoemde scholen. Als je 1500 uur of meer heb gevlogen, lijkt het mij niet heel erg meer van toepassing waar je je opleiding heb genoten. Dan heb je al meer vliegervaring op gedaan. En zijn je skills hopelijk aanzienlijk verbeterd.

Weer gevalletje , typisch Nederland.
 
Echter snap ik niet helemaal de noodzaak van het genoten hebben van opleiding bij 1 van de genoemde scholen.

Het is ook geen noodzaak, slechts een voorkeur. Je zou ook kunnen zeggen dat het sympathiek is voorkeur te geven aan mensen van een Nederlandse vliegschool die wellicht al een paar jaar in een ver land uren aan het sprokkelen zijn en graag weer terug naar Nederland willen.
 
Het is ook geen noodzaak, slechts een voorkeur. Je zou ook kunnen zeggen dat het sympathiek is voorkeur te geven aan mensen van een Nederlandse vliegschool die wellicht al een paar jaar in een ver land uren aan het sprokkelen zijn en graag weer terug naar Nederland willen.

Ik snap de sympathie ook zeer zeker.
Maar er zijn ook mensen die op andere wijze aan hun brevet zijn gekomen en ook over goede skills beschikken.
Maar voorkeur zie ik nog steeds als iets heel vreemds.

Nee ik wens een ieder die heeft moeten zwoegen in een of ander bananenland onder waardeloze condities een mooie terugkeer naar de westerse wereld en een mooie carriere alhier. :biertje:
 
Weet iemand de verdienste/condities bij DCA?

Ik vind het netjes dat ze de voorkeur geven aan 'eigen volk'. Overal zie je dat andere landen/carriers steeds meer voorkeur geven aan hun eigen volk en buitenlanders/expats liever kwijt zijn. Dat moeten we allemaal maar slikken want het is een 'internationale wereld' want we zijn tenslotte ruimdenkende en tolererende Hollanders. Maar we hebben al zo'n mini thuis markt dat het onmogelijk is om terug te keren naar NL buiten dit soort acties om. Zelfs voor mensen met ervaring, dus laat staan voor low timers. Toch...?

Netjes DCA! :biertje:
 
V1,

De KLM heeft toch ook een voorkeur voor mensen van de KLS, NLS of luchtmacht.
Daar pikken we het ook allemaal.

Valt weinig aan te 'pikken' toch?

Voor wat betreft Dutch Corendon (CND): Echt een top club!
Klein professioneel bedrijf met leuke mensen en prima marktconform salaris (vergelijkbaar met HV). Stevige groeiplannen ook.
 
Terug
Bovenaan