Banen, banen, en nog eens banen...

@ Thioda, zie nu weer SAS langskomen online dat ze (alweer) rated CRJ vliegers zoeken. Echter nodigen ze practisch niemand uit. En als iemand al uitgenodigd word (sprak een vlieger van Adria), dit was een captain met een total van meer dan 10k uren en paar duizend uur op de CRJ. Ze boden hem een FO positie onderaan de ladder. Ze willen zwaar ervaren mensen voor Junior FO posities. Ik zou prima in die positie passen (gezien de upgrade jaren etc etc) ment mijn leeftijd en ervaring. Maar om zulke ervaren mensen alleen maar uit te nodigen.

Overigens klein detail dat ik dan geen scandinavisch spreek, maar dat deed deze man ook niet haha
 
En weer een hoop werkeloze erbij :( .

http://en.wikipedia.org/wiki/Augsburg_Airways
Augsburg Airways ter ziele.

Ik weet niet of hier nog Airworkers zijn die bij deze airline vlogen. Maar ik wens jullie enorm veel sterkte bij het vinden van een nieuwe baan.
Het was natuurlijk niet onverwacht nadat Lufthansa de samenwerking vorig jaar had opgezegd.
 

Enerzijds goed nieuws, anderzijds de kanttekening dat de studenten die nu aangenomen worden uit 'topjaar' 2008 kwamen waar er 150 destijds zijn opgeleid. Betekent dat iedereen die in dienst komt steeds langer moet wachten op een arbeidsplaats. Wachttijd is momenteel 4 jaar voor degene die begin 2014 in dienst gaan treden.

Maar desalniettemin goed nieuws, en de verwachtingen zijn dat er wellicht nog meer aangenomen kunnen gaan worden in 2014, en dat de aannamegolf minstens tot 2015 doortrekt. Met een beetje mazzel is de wachtlijst er in 2,5 jaar doorheen en komen wellicht de KLS-ers vanaf 2010 ook weer aan de beurt (die niet op de wachtlijst staan).
 
Zoek: "database" tadaa :biertje:

Inderdaad een misleidende titel, maar wel heel fijn voor de kandidaten die ein-de-lijk aan de beurt zijn voor een plek!!! :yeehaa:
 
De KLM zoekt helemaal geen nieuwe piloten, de KLM heeft te veel bestaande piloten.

Ik snap er geen r**t van, net als de gemiddelde leek zonder dossier kennis. Je bedoeld de wachtlijst of zo? Die zijn toch niet in dienst van de KLM? of gaat het over die 8 piloten bij VLM?

nauw ja, een ding heb ik wel gelezen op airwork. Als piloot moet je de hele dag zeuren en de zuurpruim uithangen ook bij wat positiefs (hoe klein dan ook)
 
Ik snap er geen r**t van, net als de gemiddelde leek zonder dossier kennis. Je bedoeld de wachtlijst of zo? Die zijn toch niet in dienst van de KLM? of gaat het over die 8 piloten bij VLM?

Het probleem is dat deze "nieuwe" piloten helemaal niet gezocht hoeven worden, ze staan namelijk inderdaad al jaren op een wachtlijst. Ze zijn weliswaar nog niet in dienst van KLM, maar wisten de afgelopen jaren wel al dat dit er ooit aan zat te komen. Het is natuurlijk geweldig nieuws dat ze nu eindelijk aan de beurt zijn, maar voor alle andere vliegers die niet van de KLM Flight Academy komen heeft dit nieuws geen enkele waarde. Een leek (of iemand zonder dossierkennis) zal deze krantenkop echter al snel verkeerd interpreteren en denken dat het weer een stuk beter gaat met de pilotenmarkt, wat helaas niet zo is.

Student van vliegschool X jammert dat hij nog altijd geen baan als vlieger heeft gevonden.
Burger die het nieuws heeft gevolgd zegt: "Dan solliciteer je toch bij KLM? Die zoeken 100 nieuwe piloten!"

Zelfs als je het hele artikel hebt gelezen kan je de situatie nog verkeerd inschatten. Er staat namelijk:

De kandidaten zullen in eerste instantie van de wachtlijst van de KLM Flight Academy komen. Daar staan 400 kandidaten op. Daarnaast zijn er nog eens 1200 piloten werkloos die op andere scholen zijn opgeleid.

Dit stukje tekst suggereert dat deze mensen initieel wel van die wachtlijst komen, maar dat er ook nog 1200 anderen zijn van andere scholen. Nergens staat dat die helemaal niet de mogelijkheid hebben om überhaupt bij KLM te solliciteren.

Conclusie: goed nieuws, matig krantenartikel.
 
Ik snap er geen r**t van, net als de gemiddelde leek zonder dossier kennis. Je bedoeld de wachtlijst of zo? Die zijn toch niet in dienst van de KLM? of gaat het over die 8 piloten bij VLM?

nauw ja, een ding heb ik wel gelezen op airwork. Als piloot moet je de hele dag zeuren en de zuurpruim uithangen ook bij wat positiefs (hoe klein dan ook)

Heb ik ooit geschreven dit ik het nieuws an zich bedenkelijk of slecht vind?
Ik schreef dat het artikel beter kon. Vertel mij nou eens wie hier de zuurpruim is? Mogelijk diegene die in een discussie zijn ongelijk niet kan erkennen en dan de ander maar woorden in zijn mond gaat leggen.

@ PH-TIM: precies
 
Heb ik ooit geschreven dit ik het nieuws an zich bedenkelijk of slecht vind?
Ik schreef dat het artikel beter kon. Vertel mij nou eens wie hier de zuurpruim is? Mogelijk diegene die in een discussie zijn ongelijk niet kan erkennen en dan de ander maar woorden in zijn mond gaat leggen.

@ PH-TIM: precies

welk gelijk zou ik in godsnaam moeten krijgen? ik geef mijn mening en stel en paar vragen.

maar als je wilt: jij bent geweldig en je hebt gelijk.
 
Terug
Bovenaan