Banen, banen, en nog eens banen...

Alleen wel Duits niveau B2 verplicht. En ze accepteren alleen een certificaat van het Goethe instituut of je moet bij hen een test afleggen.

Apart, dan beheers je volgens de test het Duits perfect en als je dan naar Zwitserland gaat versta je alsnog nog geen woord van wat ze daar zeggen. Het Zwitsers is echt een spraakgebrek ;)
 
Bij mij werkte de link wel, excuus dat ik je lui noemde:biertje:

Haha. Excuses aanvaard :biertje: . Ja uiteindelijk gewoon naar jet2 site gegaan. En toen werkte het wel.

We zullen zien. Ja die JOC is ook de grootste oplichterij. Maar goed. Mochten ze daar ineens om gaan zeuren, zal ik eens gaan kijken wat de voorwaarden zijn. Maar het is dus afwachten. Ik ga niet voor iets een vermogen lappen als er daarna nog geen mogelijkheid geboden wordt voor job. Anders heb ik praktisch een nutteloos JOC certificaat. Iets wat ze alleen in de UK kennen.
 
Apart, dan beheers je volgens de test het Duits perfect en als je dan naar Zwitserland gaat versta je alsnog nog geen woord van wat ze daar zeggen. Het Zwitsers is echt een spraakgebrek ;)

Maar als je een Zwitser in Duits aanspreekt spreekt hij gewoon verstaanbaar Duits terug hoor ;) En van het Schweitzer Deutsch valt best wat te maken na een maandje :)
 
Jetstar

Jetstar

Via via ter oren gekomen:

Jetstar Japan Co., based Tokio, zoeken Capt's en F/O's voor A320.

Tegemoetkoming opleidingskosten en F/O base salary 6,4Milj.Yen + Flightpay 1,8Milj.Yen(bij 840 hr/year).

HR manager:
 
Via via ter oren gekomen:

Jetstar Japan Co., based Tokio, zoeken Capt's en F/O's voor A320.

Positions available include:

A320 Captain and First Officer for Jetstar Japan based in Japan
View a video on Jetstar Japan
Before submitting an application please refer to the minimum requirements information detailed below.
Minimum Requirements
The minimum requirements for selection for Jetstar Japan are:

Hold a JCAB ATPL for Captain position or JCAB Commercial Pilot License with Instrument Rating for First Officer position
Current JCAB Class 1 Medical Certificate
JCAB Level 4, 5 or 6 English Language Proficiency (prospective)
Hold, or be eligible to hold, relevant Permanent Residency status or an unrestricted rights to work in Japan
A person will not be appointed unless Jetstar Japan is satisfied that the person's employment with Jetstar Japan will at all times be subject only to those industrial instruments which bind Jetstar Japan at the time it considers the person's application
And

Command Positions:

Minimum 4,000 hours total time on fixed wing aircraft, and 3,000 hours on Jet
Minimum EFIS 1,000hours
Minimum 1,500 hours PIC on aircraft on aircraft with MTOW > 50,000kg or Minimum 2,000 hours PIC on aircraft with MTOW > 30,000kg
First Officer Positions:

Minimum 1,500 hours on fixed wing aircraft (Preference will be given to applicants who have jet airline aircraft experience)
Minimum EFIS 500hours
500 hours PIC or First Officer on multi-engine aircraft
Note

In exceptional circumstances the Appointments and Promotions Committee may determine that a pilot is sufficiently qualified and experienced for recruitment with less than the qualifications and experience specified above.

Wie kent er mensen bij Jetstar:biertje:?

Hier de betreffende vacature
 
Ik werk bij jetstar, vietnam base. Wat ik heb gehoord is dat Japan ipv de besteld 15 vliegtuigen op dit moment genoeg heeft aan 8. De overige lease contracten zijn dan ook aangeboden aan de rest van de jetstar groep. Ze nemen inderdaad aan maar zoals menigeen weet duurt het in japan min 6 maanden voordat je alle toesten hebt gehaald voordat je begint aan de lijntraining. Ze zijn dus specifiek op zoek naar mensen met een japans brevet. Toch kan je het altijd proberen!

Succes
 
Hier zijn ze volgens mij nog wel op zoek naar CRJ captains voor de 1000. FO zitten er genoeg geloof ik, er zit weer beweging in ivm mensen die weggaan. Met moeite hebben ze genoeg crews gevonden maar er komen nog 2 kisten bij en geruchten gaan over nog eens 18 opties die zijn omgezet in firm orders.

Binnen 2 / 3 maanden beginnen de leveringen van 25 ATR72-600. Geen idee hoe ze daar vliegers voor gaan zoeken/vinden maar op de CRJ kunnen ze het amper rondkrijgen op dit moment. Mochten mensen CRJ/ATR rated zijn zou ik even Garuda in de gaten houden.

gr
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn ze volgens mij nog wel op zoek naar CRJ captains voor de 1000. FO zitten er genoeg geloof ik, er zit weer beweging in ivm mensen die weggaan. Met moeite hebben ze genoeg crews gevonden maar er komen nog 2 kisten bij en geruchten gaan over nog eens 18 opties die zijn omgezet in firm orders.

Binnen 2 / 3 maanden beginnen de leveringen van 25 ATR72-600. Geen idee hoe ze daar vliegers voor gaan zoeken/vinden maar op de CRJ kunnen ze het amper rondkrijgen op dit moment. Mochten mensen CRJ/ATR rated zijn zou ik even Garuda in de gaten houden.

En voor de 737? Laat ik daar nou net een rating op hebben met wat uren. Of wordt gevuld met ex-Lion leute?
 
Ik geef je weinig kans hier, alleen nationals komen op de 737. Zijn wel wat buitenlanders begin dit jaar aangenomen op de 737CL, maar die word eind van het jaar uitgefaseerd voor wat ik weet. Daarbij komen ze van Sriwijaja en Merpati, dus al een Indo license.

Ze spelen het wat dat betreft wel slim (voor het bedrijf dan) hier, alle expats met expat salaris op de CRJ, bases buiten Jakarta (alle nationals hebben Jakarta base). Slechts paar nationals als instructeurs. Zo houden ze dus alle contacten buiten de vakbond. Komen nu wat meer locals op de CRJ maar die kiezen er zelf voor (rooster voor hun is best slecht als CGK base hebt, CRJ bases zijn Makassar , Medan en Balikpapan)

Moet iedereen op de 737 helaas teleurstellen, ze hebben wel nog tekorten maar gaan een hoop van de academy afkomen hier. Uiteraard in de gaten houden en proberen kan altijd !!!

mvg
 
wpid-facebook_-520286533.jpg


Done.
 
Terug
Bovenaan