B767-300ER
New member
Omdat sommige maatschappijen hun kwaliteit in de cockpit wel belangrijk genoeg vinden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat zou een plausibele verklaring zijn. Ik hoop ook dat dat daadwerkelijk zo is.Omdat sommige maatschappijen hun kwaliteit in de cockpit wel belangrijk genoeg vinden?
http://www.aviationjobs.me/2013/07/a319-non-type-rated-first-officers-germanwings-germany.html?m=1
Heeft Germanwings de deuren weer geopend of is dit alleen om hun database te vullen voor de toekomst??
Ik heb dit even nagevraagd bij iemand die al aangenomen is en ondertussen wacht op TR plek en hij zei dat het inderdaad misleidend is.
Want als je namelijk doorklikt op die pagina, dan krijg je vanzelf de melding dat de deur momenteel dicht is. Ze hebben immers ruim 900 wachtenden die de selectie al hebben gehaald.
Maar die WA leek mij een mooie voor de PPLers met NQ. Weet natuurlijk niet de exacte condities voor deze training. Misschien iemand anders hier meer info over?
Er zijn niet 900 wachtenden die de selectie hebben gehaald; aan het einde van dit kalenderjaar staat de teller vanuit LFT op 780 luitjes die staan te wachten om LH binnen te stromen, maar deze krijgen de gelegenheid om bij GWI in te stromen (vastgelegd in het opleidingscontract). Hierdoor komen alle ready entries die na de laatste typerating course nog aan het wachten waren of werden 'aangenomen', allemaal achter de 780 LFTers. Ik heb nog van geen van de wachtende R.E.'s begrepen of de FU nu langer geldig is dan voorheen.
..... als F/O is het leven daar niet zo goed.
So the working atmosphere is bad or are they just really strict?
Out of interest: Why did you do the selection? I thought you had a nice job?
Flight crew (Guernsey, Jersey, Alderney)
Aurigny employs ATR pilots based in Guernsey, and Trislander pilots based in Alderney, Guernsey and Jersey.
Aurigny does not currently run any pilot training schemes and therefore applicants must hold at least a valid CAA or JAA ATPL (Turboprop Captain), 'Frozen' ATPL (Turboprop First Officer) or CPL (Trislander) as appropriate with a valid Instrument Rating and Class 1 Medical. Additionally, they must meet the following criteria:
Turboprop Captains - Minimum 2,000 hours including Command experience on type.
Turboprop First Officers - Type-rating on either ATR42/72
Trislander Captains - 2,000 hours total, 1,500 in-command with a proportion of multi-engine commercial flying and current MEP rating.
Please note that in the interests of efficiency, applications that do not meet the above criteria will not be held on file or replied to other than locally resident applicants who anticipate gaining the appropriate qualifications.
Bron (About Us --> Recruitment)
Op dit moment gaat het in de UK de goede kant op: voor werk zoekende op dit moment nemen Thomson, Jet2.com, BA Cityflyer, easyJet, Monarch and Virgin Atlantic nieuwe vliegers aan (meeste ook non rated, sommige zelfs Ab-initio).
Sommige van de bovenstaande zijn alweer dicht of legen eerst hun hold pool. Echter alle eerder genoemde bedrijven hebben cursussen voor nieuwe vliegers gepland staan voor in het najaar/voorjaar.
Succes