Banen, banen, en nog eens banen...

http://www.aviationjobs.me/2013/07/a319-non-type-rated-first-officers-germanwings-germany.html?m=1

Heeft Germanwings de deuren weer geopend of is dit alleen om hun database te vullen voor de toekomst??

Ik heb dit even nagevraagd bij iemand die al aangenomen is en ondertussen wacht op TR plek en hij zei dat het inderdaad misleidend is.

Want als je namelijk doorklikt op die pagina, dan krijg je vanzelf de melding dat de deur momenteel dicht is. Ze hebben immers ruim 900 wachtenden die de selectie al hebben gehaald.

Maar die WA leek mij een mooie voor de PPLers met NQ. Weet natuurlijk niet de exacte condities voor deze training. Misschien iemand anders hier meer info over?
 
Ik heb dit even nagevraagd bij iemand die al aangenomen is en ondertussen wacht op TR plek en hij zei dat het inderdaad misleidend is.

Want als je namelijk doorklikt op die pagina, dan krijg je vanzelf de melding dat de deur momenteel dicht is. Ze hebben immers ruim 900 wachtenden die de selectie al hebben gehaald.

Maar die WA leek mij een mooie voor de PPLers met NQ. Weet natuurlijk niet de exacte condities voor deze training. Misschien iemand anders hier meer info over?

Ken iemand die al 2 jaar wacht op de typerating. Of het er 900 zijn weet ik niet maar het zijn er wel veel!
 
Er zijn niet 900 wachtenden die de selectie hebben gehaald; aan het einde van dit kalenderjaar staat de teller vanuit LFT op 780 luitjes die staan te wachten om LH binnen te stromen, maar deze krijgen de gelegenheid om bij GWI in te stromen (vastgelegd in het opleidingscontract). Hierdoor komen alle ready entries die na de laatste typerating course nog aan het wachten waren of werden 'aangenomen', allemaal achter de 780 LFTers. Ik heb nog van geen van de wachtende R.E.'s begrepen of de FU nu langer geldig is dan voorheen.
 
Er zijn niet 900 wachtenden die de selectie hebben gehaald; aan het einde van dit kalenderjaar staat de teller vanuit LFT op 780 luitjes die staan te wachten om LH binnen te stromen, maar deze krijgen de gelegenheid om bij GWI in te stromen (vastgelegd in het opleidingscontract). Hierdoor komen alle ready entries die na de laatste typerating course nog aan het wachten waren of werden 'aangenomen', allemaal achter de 780 LFTers. Ik heb nog van geen van de wachtende R.E.'s begrepen of de FU nu langer geldig is dan voorheen.

Mijn excuses hiervoor. En er zijn in dat geval al veel meer wachtenden op de lijst achter de LFTers. Getal ga ik mij niet aan wagen dan in dit geval ;) . Maar schokkend is het in ieder geval wel.
Ik mag toch hopen dat die FU BU geldig blijven. Die DLR is al geen feest om te doen.
 
I've done the selection at Korean.

They failed me on the medical (vision). Their medical takes a full day. I did every vision test they had. My case wasn't covered by their rules - it was interesting watching them run around not knowing what to do.

People were friendly enough - but there are rules for everything. Level of English was generally good but there are issues on the flightdeck (this was a question on the final interview).

Simulator was interesting. First exercise was a 15 mile straight in approach almost on profile but at 250 knots. Exactly what their Asiana colleagues screwed up recently.

They also wanted to see a landing with a 30knot crosswind which is their limit - manufacturers limit is 41 knots.

Every landing is graded. They want to see less than 5 degrees of crab because it says so in the FCTM. Never seen this sort of thing in any grading anywhere before.

One Captain 777 (non rated) had been there for 4 months continuously and was just about to start his Line Training.

Another Captain I met described the Line Training as "painfull" :eek::eek:

From what I saw you need a special skillset to survive this job - they have been continuously looking for people for the last 10 years. Failure rates are 50% on the interview alone.

I'm not sure I would have been happy working here.
 
To Whom it May Interest ;)

Flight crew (Guernsey, Jersey, Alderney)

Aurigny employs ATR pilots based in Guernsey, and Trislander pilots based in Alderney, Guernsey and Jersey.

Aurigny does not currently run any pilot training schemes and therefore applicants must hold at least a valid CAA or JAA ATPL (Turboprop Captain), 'Frozen' ATPL (Turboprop First Officer) or CPL (Trislander) as appropriate with a valid Instrument Rating and Class 1 Medical. Additionally, they must meet the following criteria:

Turboprop Captains - Minimum 2,000 hours including Command experience on type.
Turboprop First Officers - Type-rating on either ATR42/72
Trislander Captains - 2,000 hours total, 1,500 in-command with a proportion of multi-engine commercial flying and current MEP rating.

Please note that in the interests of efficiency, applications that do not meet the above criteria will not be held on file or replied to other than locally resident applicants who anticipate gaining the appropriate qualifications.

Bron (About Us --> Recruitment)
 
Op dit moment gaat het in de UK de goede kant op: voor werk zoekende op dit moment nemen Thomson, Jet2.com, BA Cityflyer, easyJet, Monarch and Virgin Atlantic nieuwe vliegers aan (meeste ook non rated, sommige zelfs Ab-initio).

Sommige van de bovenstaande zijn alweer dicht of legen eerst hun hold pool. Echter alle eerder genoemde bedrijven hebben cursussen voor nieuwe vliegers gepland staan voor in het najaar/voorjaar.

Succes
 
Op dit moment gaat het in de UK de goede kant op: voor werk zoekende op dit moment nemen Thomson, Jet2.com, BA Cityflyer, easyJet, Monarch and Virgin Atlantic nieuwe vliegers aan (meeste ook non rated, sommige zelfs Ab-initio).

Sommige van de bovenstaande zijn alweer dicht of legen eerst hun hold pool. Echter alle eerder genoemde bedrijven hebben cursussen voor nieuwe vliegers gepland staan voor in het najaar/voorjaar.

Succes

Mijn oude werkgever, BA Cityflyer, neemt wel aan maar mondjes maat. Daarnaast nemen ze mensen maar alleen vanuit hun holdpool (nieuwe low time Jerez pilots), en mensen die overkwamen vanaf de deal tussen BA en BMI Baby. Veel van de nieuwe vliegers bij BACF komen daar vandaan. Geen kans voor externe aannames.

Na mijn ontslag bij Gulf Air begin dit jaar heb ik geprobeerd terug te gaan naar BACF maar ik kon alleen aansluiten in de rij achter de mensen van BMI Baby. Die kregen voorkeur ondanks dat ik rated was, ex BACF en zij nog een typerating moesten krijgen. (Deal policy)
 
Terug
Bovenaan