Banen, banen, en nog eens banen...

Wat heeft je loon te maken met hoe ze vliegen?

Met Ryanair zul je zeker ook niet vliegen? Of met andere oost-europese maatschappijen?

1.Alles!
2.Inderdaad , ik ga liever te voet.
Iemand wiens voortbestaan afhangt van de nukken van die Ierse clown of zijn Oost-Europese counterparts.....nee , dat zaakje vertrouw ik niet.

I'd rather have a sister in the whorehouse than a brother at # vul hier een club naar keuze in #
 
Dacht ergens gelezen te hebben van iemand die dit van plan was om te doen.
In Colombo aangekomen werd er beweerd dat je helemaal geen contract kreeg na je TR, terwijl dit wel zwart op wit stond. Toevallig die persoon heeft uiteindelijk zijn geld teruggekregen, zijn klasgenoten die bang waren het geld te verliezen, zijn ermee begonnen.

Het zou een indiaans bedrijfje zijn, dat de naam van Sri Lankan heeft misbruikt..
 
En je moet nog voor de f-king website betalen, als je je registreert ook...

Die website is een job site die niet eens zo slecht is, maar ik zou geen cent uitgeven aan een '' job '' als deze.Dat is bijna nog duurder dan je initiele opleiding.

Ik meen mij nog te herinneren niet al te lang geleden , dat ze nog 300 en 500 uurs pakketten aanboden voor iets van 75K.

We schrokken voorheen nog van bedragen van 30K, maar nu is dat al het 3 dubbele.

En zeer waarschijnlijk geen baan. En dan nog. Al zou je een meerjarig contract erachteraan krijgen. Hoe ga je dat terug betalen van wat je geleend heb? Ik weet niet wat dan de salaris condities zijn, maar ik vermoed niet veel goeds.
 
Je moet een Skype id hebben...:eek:, wanneer ik dit soort dingen zie beginnen er meteen alarm bellen te rinkelen. Maar zelfs al was het genuine, dan is het nog steeds een rip off.
 
Apu_1024.gif
 
Dacht ergens gelezen te hebben van iemand die dit van plan was om te doen.
In Colombo aangekomen werd er beweerd dat je helemaal geen contract kreeg na je TR, terwijl dit wel zwart op wit stond. Toevallig die persoon heeft uiteindelijk zijn geld teruggekregen, zijn klasgenoten die bang waren het geld te verliezen, zijn ermee begonnen.

Het zou een indiaans bedrijfje zijn, dat de naam van Sri Lankan heeft misbruikt..

Zie ook de posts van 19 of 77 van een dik jaar geleden;

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?p=260928#post260928

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?p=260994#post260994

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?p=261043#post261043

@AIR, ik begrijp je. Maar heb ondertussen 2500h op privejet. Dat hele bizjet gedoe komt mn oren uit. Maar de realiteit is dat een beter salaris heb, een heel goed sociaal zekerheidssysteem, en kan elke maand goed sparen. Alleen is het bij mn huidige werkgever heel onzeker en de kans op een andere baan te vinden met mijn rating is bijna nihil. Heb me ondertussen gek gezocht en het enigste wat ik kon vinden is......Wizz. Ja ik zou de eerste 19 maand kunnen overleven door mn spaartegoeden aanspreken, maar ben daar niet happig op. Enfin, morgen de beslissing.
Dat geeft wel weer aan hoe de markt er voor staat, maar nog steeds beginnen er mensen aan een opleiding of een P2F avontuur... Gekkenwerk! :stapelge: :rolleyes:
 
Idd jack daniels,

Ik heb dit weekend es heel nuchter de cijfers bekeken indien ik de typerating (23500eur)zelf moest betalen en wat ik zou verdienen vs wat ik nu eigenlijk zou achterlaten( rekening houdend met het feit dat ik nu geen schulden heb en maandelijks kan sparen). Ik verschoot me te pletter. Ik zou vanaf de eerste maand dat ik daar zou gaan werken elke maand armer worden. Het zou voor mij pas lonen (lees status quo!!!!) als ik als FO 3300 eur net zou verdienen, vanaf de eerste maand welliswaar, (en dan nog, want hier is geen rekening gehouden met sociale zekerheid en pensioen). Conclusie, voor mij loont het pas als de werkgever mn type betaalt.
 
Laatst bewerkt:
http://www.flygosh.com/2013/07/self-sponsored-a320-type-rating-3-years.html

Pfff. Moe wordt je toch hiervan. Ben dan wel benieuwd naar hoe aantrekkelijk dat salaris is.
Program cost : USD115,000

Oftewel: dat 'salaris' is waarschijnlijk grotendeels een sigaar uit eigen doos want de kosten voor een type rating blijven hetzelfde, het enige wat anders is is de duur van het programma.

Nergens wordt gesproken hoeveel uur je dan binnen die 3 jaar gaat vliegen, dus als ik een shady tussenpersoontje met een Blogspot en Facebook pagina was was dan zou ik zoveel mogelijk van die programmaatjes verkopen onder het motto après nous le déluge! Over een paar jaar zien we wel weer verder, wie weet, misschien een 5 jaars programma voor $250k?

Anyway, zoals ik en velen anderen een aantal jaren geleden al hebben voorspeld zijn die 500 uur programma's geen ene fuck waard, en nu probeert men dus een nieuwe generatie suckers (34 "likes" op Facebook) te lokken met 3 jaar gegarandeerd werk. Waar moeten die mensen over 3 jaar naar toe? Plaatsmaken voor de volgende lichting sukkels natuurlijk! :duh: :haha:

Maar goed, ik zal wel weer een azijnpisser zijn, dus mensen: sla alle waarschuwingen in de wind en GA VOORAL BEGINNEN MET EEN OPLEIDING! Vervolgens laat je je na die opleiding lekker rippen door een vliegurenbroker!! :yeehaa:
 
Oftewel: dat 'salaris' is waarschijnlijk grotendeels een sigaar uit eigen doos want de kosten voor een type rating blijven hetzelfde, het enige wat anders is is de duur van het programma.

Nergens wordt gesproken hoeveel uur je dan binnen die 3 jaar gaat vliegen, dus als ik een shady tussenpersoontje met een Blogspot en Facebook pagina was was dan zou ik zoveel mogelijk van die programmaatjes verkopen onder het motto après nous le déluge! Over een paar jaar zien we wel weer verder, wie weet, misschien een 5 jaars programma voor $250k?

Anyway, zoals ik en velen anderen een aantal jaren geleden al hebben voorspeld zijn die 500 uur programma's geen ene fuck waard, en nu probeert men dus een nieuwe generatie suckers (34 "likes" op Facebook) te lokken met 3 jaar gegarandeerd werk. Waar moeten die mensen over 3 jaar naar toe? Plaatsmaken voor de volgende lichting sukkels natuurlijk! :duh: :haha:

Maar goed, ik zal wel weer een azijnpisser zijn, dus mensen: sla alle waarschuwingen in de wind en GA VOORAL BEGINNEN MET EEN OPLEIDING! Vervolgens laat je je na die opleiding lekker rippen door een vliegurenbroker!! :yeehaa:

Inderdaad. Onduidelijk wat aantal vlieguren is. Wat mogelijkheden zijn om te blijven. Dus wat dat betreft wacht ik mail af.

Haha. Die 250K. Ja zou zomaar kunnen. Wat hadden het 4 jaar geleden nog over 30-40K voor uurtjes kopen op 73 of 320 dat dat al zo ontzettend veel is. Maar nu wordt het steeds gekker. Er zit iemand ontzettend zijn zakken te vullen.

De wanhoop moet wel enorm zijn wil je hieraan beginnen.
Bij geen enkele bank krijg je dit geld los.

En als Nederlander moet je dit ook niet willen als je al 160K in het rood staat.

Nee dit is gewoon te ziek voor woorden.
 
Er zit iemand ontzettend zijn zakken te vullen.
Ach, ik neem het niemand kwalijk als hij/zij ergens geld aan wil verdienen.

Wat me meer zorgen baart is dat volwassen mensen, die nota bene een erg verantwoordelijke baan als pilot willen gaan uitoefenen, nog steeds blind in alle sprookjes van vliegscholen en urenbrokers trappen en zich keer op keer schaakmat laten zetten!

Situational awareness? NUL! Vooruitdenken? NUL! The big picture proberen te zien? NUL! Een alternate hebben? NUL!

• Must be physically and mentally fit.
:rolleyes:

In principe is dus iedereen al bij voorbaat afgekeurd!

Caveat emptor, buyer beware!
 
Idd zeer triest allemaal. En net ook wel heel jammer. Want vliegen blijft gewoon leuk maar de vrije markt verneukt het allemaal. Zeer triest. :(
 
Haha. Mentally Fit. Als je hier in trapt, ben je mentaal totaal ongeschikt en dien je in een gesloten inrichting worden gezet. Je bent een gevaar voor je omgeving.

Idd, vliegen is fantastisch, maar als je het beroepsmatig uitvoert ( Dat doe je als je verkeersvlieger bent ), hoor je een knap salaris te krijgen en betaald je werkgever je trainingen.

Welliswaar Duitstalig, maar hier een Facebookpagina die ook over het P2F praat.
Only Passengers Should PAY TO FLY.
https://www.facebook.com/groups/318003451635300/?fref=ts
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan