Banen, banen, en nog eens banen...

Is al uitgebreid besproken, en nee, gaat niet om ab initos.

Initially, when filling the 330 new roles priority will be given to pilots employed by easyJet’s aviation training partners, CTC Aviation and Parc, who are already gaining experience as pilots with easyJet. The airline expects to be creating new permanent roles in both 2013 and 2014 and will also consider applications from pilots with appropriate experience.
[...]
Once they have flown for over 1250 hours with easyJet and completed two years, pilots then join easyJet as permanent employees at First Officer rank. easyJet has used CTC Aviation and Parc for several years but this is the first time for some time that the airline has been able to offer permanent roles at First Officer level.
 
Ze worden wel bij Oxford uit de klas getrokken?

Nee, maar dat staat toch ook nergens of zie ik iets over het hoofd?

Misschien dat ze o.a. oaa studenten die in het verleden bij Easyjet onder een Parc of ctc contract stonden nu de permanente baan aanbieden... Maar mijn punt is: het gaat niet om ab inito's. Easy heeft nu nog een aantal MPL klasjes lopen bij OAA maar hier hebben OAA en Epst verder niets mee te maken.
 
Jouw info is niet juist. Er worden op dit moment studenten van Oxford gehaald die nu in de klas zitten.
 
Jouw info is niet juist. Er worden op dit moment studenten van Oxford gehaald die nu in de klas zitten.

Weet jij hoeveel mensen van die "wannebe-premium-vliegschool" er thuis zitten?
Maar goed, dat je EPST (wannebe quality school, zodat ze meer geld kunnen vragen voor hun opleiding) loopt te verdedigen, doet niets aan het feit af dat de werkloosheid ook bij hen gigantisch is.

Het enige wat iedere vliegschool goed doet, is liegen...
 
Laatst bewerkt:
Er wordt op OAA helemaal niemand uit de klas getrokken die dan naar Easy zouden gaan. Er is, zoals ik al eerder aangaf, alleen sprake van MPL klasjes die door Easy zelf zijn gestart in de afgelopen jaren. Deze worden dan wel opgeleid op OAA (net als de CPA en FlyBe klasjes), maar die hebben verder niets met OAA te maken. De Oxford studenten en ook de EPST-OAA studenten zitten in APP klassen die niet rechstreeks voor plaatsing n aanmerking komen op dit moment. De holdingpool met OAA studenten die waren geselecteerd voor en door Easyjet is onlangs volledig geleegd en er is verteld dat er geen nieuwe A.I.s zouden worden geselecteerd. Dit is info uit de 0-de lijns.

Edit: I might stand corrected: ik zoek vandaag of morgen nog even uit wat er precies gaande is; er blijkt inderdaad sprake te zijn van een enkeling die in een klas is benaderd om naar Easy te gaan. Het zou gaan om een handjevol mensen, voor in een holdingpool, die weer los staat van de selecties, genoemd in het persbericht van WSH. De oudere klassen, die terug zijn in Oxford zijn vooralsnog niet inbegrepen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de KLS facebookpagina gaat KLM Second Officers aannemen. 12 in Augustus en dan tussen September en het einde van dit jaar nog een aantal.
 
En door de introductie van de 787(de verschuivingen die daardoor ontstaan) en de toename in pensioneringen worden nog meer nieuwe aannames verwacht komend jaar. Kunnen een aantal bufferlijsters een flesje bubbels opentrekken.
 
Wizz contract

Wizz contract

Hallo iedereen

Ik heb deze week mijn contract gekregen van wizz. Uiteraard wist ik al op voorhand dat ik het eerste 1,5jaar belachelijk weinig zou verdienen. Maar nu staat er ook in de training agreement dat het falen van de typerating in welke fase dan ook wordt aanzien als een breach of agreement en je dus aansprakelijk bent voor de gemaakte kosten. In dit geval 30.000 eur. Uiteraard begin je met een positieve instelling en ga je er gewoon voor. Maar wetende dat als je faalt, je moet opdraaien voor de kosten geeft mij niet echt een bepaald comfortabel gevoel. Aangezien dit mn eerste contract is bij een airliner wou ik weten of dit eigenlijk de normale gang van zaken is. Is dit ook zo bij andere airliners? Grtz
 
@dassault

I've never seen that in any contract I've signed. The only penalty clause I've seen is if you leave before the agreed duration of a training bond.

Wizzair has a long history of "lowering the bar" and non standard Terms and Conditions. No shortage of people prepared to fly "at any price" - so that is exactly what happens.

Suggest you consult a lawyer specialising in Labour Law to see what the legal status of your contract is. In the worst case you may be liable for actual costs - which are less than E30000. You do need to clarify this.
 
@1977

Tx for your answer. Just what i thought, this is not a standard thing. I was already mentally prepared to earn much less, but this really a non-motivating factor.
 
En bedenk : als boevenclub Wizz echt knaken aan je wil verdienen , verzinnen ze wel een maniertje om je laten failen hoor.
Liefst op het laatst , zodat er lekker veel kosten in rekening te brengen zijn.

Zo'n contract tekenen is echt pislink : doe het niet man , alsjeblieft.
Als het verkeerd gaat ( ook al heb je er zelf geen schuld aan! )heb je in de eerste plaats geen poot om op te staan en als tweede zijn je centen weg.
 
Terug
Bovenaan