maar de meesten waren mensen die zelf een type hadden gekocht en dan was er nog een gedeelte bij die 500h extra hadden bijgekocht.
Heerlijk zo gewoon als dergelijke teksten nu zijn....
Los van de discussie over hoe slecht de voorwaarden zijn en of je je moet lenen voor dergelijke praktijken zou je Wizz kunnen overwegen. Ik sluit me geheel aan bij PH-TIM
Als ik het goed begrijp hoef je dus niet vooraf in een keer je type te lappen ?
Dan moet je je goed verdiepen in het contract wat je tekent. Hoe waterdicht is dat ? Als je voortijdig vertrekt zal er gelapt moeten worden, maar als de gemiddelde Nederlandse rechts-bijstand advocaat de vloer aanveegt met dat contract sta je alweer iets sterker. Die verzekering sluit je natuurlijk af voordat je aan een dergelijk avontuur begint. Niet chique, maar dat zijn de low-cost ook niet. If you can't beat them, join them.....
Bovendien vertrekken er nu blijkbaar veel vliegers wegens de slechte financien. Misschien heeft Wizz nu wel de absolute bodem bereikt en kan er op korte termijn onderhandeld worden. Dan zien ze wellicht in dat ze voor een paar honderd euro meer per maand wel rust in het corps krijgen. Stoelendans kost Wizz ook (veel) geld, zeker als ze TR blijkbaar tegen kostprijs weggeven en daar niet flink op cashen zoals andere clubs doen.
Kiezen tussen enerzijds niet vliegen met "vervangend" werk in Nederland voor 1200 netto en "afzien" in Oost-europa maar wel uren schrijven voor 800 euro netto is niet eens een hele makkelijke.
En geef svp nog even duidelijkheid over de getallen. 15 maanden 1000 EUR inhouding is 15 mille bruto voor de type, dat mogen we gerust een koopje noemen. Als je al na anderhalf jaar naar 1700 netto gaat, wordt de deal minder duister. Valt er met belasting-trucs misschien nog wat te bij te schrapen ?
Kortom, het blijft allemaal uber-ruk en droevig dat het zo gaat, maar ik heb (veel) slechtere deals voorbij zijn komen de laatste jaren !
Overigens een keer met Wizz gevlogen en vond het hele plaatje geen onprettige ervaring.
Edit: als je die drie jaar in Oost-Europa kunt combineren met het drie jaar durende schuldsanerings traject in nederland ben je natuurlijk na die drie jaar helemaal het heertje !