Banen, banen, en nog eens banen...

Hoeveel PIC uren zijn hiervoor vereist?

Voldoende om ATPL aan te vragen:

JAR–FCL 1.280
Ervaring en toekenning
(Zie JAR-FCL 1.050(a)(3))
(a) Een kandidaat voor een ATPL(A) moet als een bestuurder van vliegtuigen ten minste 1.500
uur vliegtijd hebben voltooid (zie ook JAR-FCL 1.050(a)(3)). Van de 1.500 vlieguren mag
hoogstens 100 uur vliegtijd zijn voltooid in FS en FNPT, waarvan een maximum van 25 uur
mag zijn voltooid in een FNPT, waaronder begrepen ten minste:
(1) 500 uur in meervliegervluchtuitvoeringen op vliegtuigen, typegecertificeerd
overeenkomstig de JAR[/EASA-CS]/FAR-25 transportcategorie of de JAR[EASA-CS]/
FAR-23 commutercategorie, of BCAR of AIR 2051;
(2) (i) 500 uur als eerste bestuurder onder supervisie; of
(ii) 250 uur ofwel als eerste bestuurder; ofwel
(iii) 250 uur bestaande uit ten minste 70 uur als eerste bestuurder en de benodigde
aanvullende vliegtijd als eerste bestuurder onder supervisie;]
(3) 200 uur tijdens overlandvluchten, waarvan ten minste 100 uur als eerste bestuurder of
als [ ][eerste bestuurder] onder [ ]supervisie[ ];
(4) 75 uur instrumentvliegtijd waarvan niet meer dan 30 uur instrumentvliegtijd in een
vluchtnabootser mag zijn; en
(5) 100 uur nachtvliegen in de hoedanigheid van eerste bestuurder of als tweede
bestuurder.
 
Wel leuk om af en toe er naast (part time) te kunnen doen wellicht, jammer. Je zou denken dat met genoeg part timers je uiteindelijk ook voldoende FTE's hebt. En wellicht juist wel mensen met zeer bruikbare achtergronden en ervaringen. Just sayin'... Kan me ook voorstellen dat met uitzending elders dit niet handig is.
 
Misschien wat off-topic.

Ik sprak een Duitser die graag piloot wilde worden en vertelde mij dat vanwege de krisis zowel Lufthansa als Air Berlin hun scholen gesloten hebben! Dit gaat dus nog wat verder dan de KLS.

Is er iemand die dit bericht kan bevestigen?
 
Ik ken er toch ECHT een aantal.

Daarnaast gingen er bij de CAE scholen (ik geloof 9 of 15) bij QR op selectie. Een aantal hersencellen zijn verdampt afgelopen nacht :biertje: ...

Maar er zijn toch echt een aantal Hollanders bij QR aangenomen.

Cheers.

PS: Aangenomen betekent toch niet direct in de seniority list? Totdat ze de DOJ krijgen zijn we al een kwartaal verder :)

Houdoe
We zijn 2 kwartaal verder, ze staan er nog steeds niet. Care to explain?
 
We zijn 2 kwartaal verder, ze staan er nog steeds niet. Care to explain?

Nee klopt. De NTSO path zit zo goed als dicht, iedereen die is aangenomen zit in een 'pool'. Er zijn mensen die meer dan een jaar wachten om richting Doha te gaan. Bad timing I guess?

Misschien dat jij nog wat kan doorlichten KL?
 
Laatst bewerkt:
Deze mensen hebben misschien de selectie gehaald, maar zoals je zelf al zegt; er is een enorme wachtlijst voor mensen zonder rating en/of ervaring. Deze mensen hebben overigens ook nog geen contract getekend. Ik heb er mijn twijfels bij of ze ueberhaupt aan de slag gaan in de toekomst. De uitbreiding is zo fors, dat de trainingsafdeling het veel te druk heeft met type changes (B787) en upgrades/new entries, dat ik denk dat het nog wel even kan duren.
 
Terug
Bovenaan