Banen, banen, en nog eens banen...

Ik vind levensgevaarlijk een beetje overdreven. Maar ik heb nou nog nooit gehad dat ik na zo'n nachtje transatlantisch vliegen nog erg veel zin had om er een vluchtje van nog eens een uur of 3 a 4 aan te hangen. Vooral niet in de winter. Nog even afgezien van die 1 a 2 uur ground time. Ik wil in Chicago nog maar een ding: Mijn bedje in voordat de zon op gaat.

18 FDT kan ik me nog wat bij voorstellen, als je dan tenminste een uurtje of 4 a 5 aan een stuk in de bunk krijgt, maar met zo'n LEJ-BAH-SIN verhaal heb je het meer over twee keer anderhalf uur.

Dus ipv werkloos thuis zitten zou ik het doen, maar niet als ik al een baantje als piloot had.
 
Dus ipv werkloos thuis zitten zou ik het doen.

Er zijn een hoop dingen die ik zou doen in de plaats van werkeloos thuiszitten , maar zelfmoord plegen is er niet één van.

En fatigue is levensgevaarlijk : je merkt niks van je gecompromitteerde reactievermogen , je verslechterde analytisch denken of je probleemoplossend vermogen.
Je gaat toch ook niet bezopen of onder invloed van medicijnen vliegen?
Oververmoeidheid is hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Geen verbetering dus voor mij. Niet veel een verslechtering ook, zeker wat flight / duty times betreft. Salaris weet ik niet. Maar het zou me uit Afghanistan wegkrijgen dat ik een beetje zat begin te worden. Als je wilt leren om op de grenzen van de envelope te vliegen (hoe verlies je 10.000' in 15 track miles), het een challenge vindt om zelf approaches te bouwen omdat die in geen enkele database te vinden zijn, vliegtuigen die op je af komen 500' lager of hoger, granaten die met grote regelmaat inslaan op de flightline waar jij parkeert, small arms fire gerapporteerd wordt op base leg (waar jij iets eerder overheen vloog), vliegvelden die plotseling dicht gaan omdat er een kist de barrier doorging of op de een of andere manier op de baan vast komt te zitten en je nu met min fuel richting alternate kunt. Konstant problemen met slot times, zeker als de vracht weer eens niet door de deur wil.
Wil je dit dan zijn er nog enkele bedrijven die aan het aannemen zijn (om onze vliegtuigen te sparen voor ander werk).
 
"small arms fire in the vicinity of the airport"... Staat toch standaard in de Atis ;) ? Jullie vliegen toch wel eens op LEJ metro?
 
Met mijn nieuwe baas ben ik nog niet op Leipzig geweest.
Ja het small arms fire staat inderdaad op de ATIS, maar het wordt iets anders als het gerapporteerd wordt door vliegtuigen op base leg. Afgelopen week eerst een granaat die een C17 beschadigde, 2 dagen later een C130 die er een op de staart kreeg net na touchdown. En wat doet de relief f/o? zet alle lampen aan, inclusief logo light aan het begin van de take-off roll..... Dat is om aandacht vragen!
 
Pilot Vacancies at Fastjet

Our Current Requirements

Fixed term contracts (12 months) and permanent employment contracts for A320 Captains and First Officers for FastJet based in Nairobi and Dar Es Salaam

Please read the following qualification requirements before completing your application. Applicants without the minimum qualifications will not be accepted. For A320 experience any of the A319/320/321 group of aircraft is acceptable.

Qualifications required:

Hold unrestricted rights or be eligile to hold work permits in Tanzania or Kenya. (Company assistance will be provided). For further information go to :-

Tanzania immigration - http://www.tanzania.go.tz/permits.html

Kenya immigration - http://www.immigration.go.ke/

Captains and F/O’s: Must hold an ICAO ATPL (Captains) or Frozen ATPL (F/O’s) with Instrument Rating, current class 1 Medical Certificate and ICAO Level 5 or 6 English Language Proficiency (Level 6 preferable)
Captains: A minimum of 4,000 hrs total time and 500hrs in command on A320
First Officers: A minimum 400hrs A320 experience
Salary: Captains: up to $131,000 depending on experience
First Officers: up to $78,000 depending on experience

Fixed Term contracts are available through reputable agencies (terms available on request).

Click here to Apply

If you are not a pilot and are interested in other career opportunities at FastJet then please send your CV and brief covering letter to [email protected]. Thank you for your interest.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Met mijn nieuwe baas ben ik nog niet op Leipzig geweest.
Ja het small arms fire staat inderdaad op de ATIS, maar het wordt iets anders als het gerapporteerd wordt door vliegtuigen op base leg. Afgelopen week eerst een granaat die een C17 beschadigde, 2 dagen later een C130 die er een op de staart kreeg net na touchdown. En wat doet de relief f/o? zet alle lampen aan, inclusief logo light aan het begin van de take-off roll..... Dat is om aandacht vragen!

Dat is om zacht uit te drukken niet zo heel slim.. Ik had juist begrepen dat het weer wat rustiger was daar. Doe die italianen iig de groeten van me..
 
Je weet nooit, voor diegenen met F50 rating.

http://maastricht-airlines.nl/nl_nl/#jobs
Goh, ik wist niet dat je die Fokker 50 ook al single pilot kon vliegen want ik zie nergens een vacature voor F/O. Of staan de F/O 'vacatures' in de vorm van een P2F urenpakket op een andere website? :D

Anyway, de regio rondom MAA gaan verbinden met AMS, SXF, MUC en CDG (hint: NLM/Cityhopper, BASE, Air Exel, easyJet) en dat midden in een recessie. Moedig... :stapelge:
 
Geef ze een kans!

Geef ze een kans!

Ik wens hem ook zeker succes!
Dit plan is haalbaar.
P2F is voor het bedrijf in het begin een goedkopere optie. En zou dus begrijpelijk zijn.
Helaas voor de vliegers niet het meest ideale.
 
Wat ik heb begrepen is dat CX heeft besloten de 74 versneld uit te faseren en dat ze daardoor hun opleidingscapaciteit nodig hebben voor hun eigen piloten waardoor er geen ruimte is voor nieuwelingen.

my 2 cts.

sicko
 
Terug
Bovenaan