Banen, banen, en nog eens banen...

Leuke video! Vooral dat stukje dat er weer een pensioengolf aan zit te komen...detail: veel piloten (vooral in Amerika) hun pensioen is verdampt! Zullen dus een stuk langer door moeten vliegen om nog wat centjes bij elkaar te sprokkelen. Helaas zeggen ze dat er niet bij.
Het is overigens bekend dat er wereldwijd een trend is om de pilotensalarissen te drukken. Dit kan alleen als er een overschot is. Hoe krijg je een overschot? Je lobbied overal dat er een tekort dreigt te komen...ik hoor dit soort verhalen al 20 jaar! En in 20 jaar is het overschot alleen maar groter geworden.

Cheers!
 
Er staan bij Qatar Airways GEEN Nederlandse namen in de lagere regionen van de senioriteitslijst.

Ik ken er toch ECHT een aantal.

Daarnaast gingen er bij de CAE scholen (ik geloof 9 of 15) bij QR op selectie. Een aantal hersencellen zijn verdampt afgelopen nacht :biertje: ...

Maar er zijn toch echt een aantal Hollanders bij QR aangenomen.

Cheers.

PS: Aangenomen betekent toch niet direct in de seniority list? Totdat ze de DOJ krijgen zijn we al een kwartaal verder :)

Houdoe
 
Wel bijzonder dat je zonder uren on type via een gmail adres aan een baan kan komen, terwijl er op de website van citilink zelf staat dat je iets meer nodig hebt. Ik heb even de eisen op een rij gezet en dik gedrukt wat voor veel mensen een "probleem" zal zijn:

First officers

Direct Entry First Officers

Must hold a valid Commercial Pilots License issued by Indonesian DGCA with a valid A320 type rating +500 hrs on A320 type.
Must Hold a valid Indonesian DGCA medical certificate. (Class 1)
Indonesian Citizen or Indonesian Permanent Resident
MINIMUM TOAL of 1500 hours jet time experience on civil registered transport aircraft certified for multi crew operations.

Age Limit : Minimum 26 years old, Maximum 55 years
ICAO English Language Proficiency Level 4 or above.
Minimum documentation required to support application should be.
1. Copy of current Passport / ID card ( photo page)
2. Copy of current applicable license
3. Copy of CV stating employment history, flying qualifications and personal details.
 
Wel bijzonder dat je zonder uren on type via een gmail adres aan een baan kan komen, terwijl er op de website van citilink zelf staat dat je iets meer nodig hebt.

Gmail: Tja, tis nu eenmaal een land van procentjes ....

Overigens krijgen wij uit Asia of Middle East zelfs van big name companies emails met een gmail of hotmail adres als afzender en toch serieuze aanvragen, die uiteindelijk een deal geven.
 
Die FlyGosh weblog post overigens doorgaans Pay2Fly aanbiedingen of laat je betalen alvorens je ergens op selectie mag komen. Hij schijnt er goed z'n brood mee te verdienen...
 
In maart ben ik op sollicitatie geweest in Jakarta. Was daar nog met 5 anderen. 2 via rishwoth 3 via parc. Ik direct.

Van de 6 hebben 5 de selectieprocedure gehaald. Hotel en transport werd vergoed. Ticket naar en van Jakarta moest worden 'voorgeschoten.' Zodra de selectie met succes zou zijn afgerond zouden deze kosten worden geretourneerd.

Nadat wij geslaagd waren is het management (australisch) opgestapt omdat ze niet meer de vrijheid kregen van de moedermaatschappij Garuda om onder de eigen cao verder te gaan.

Tot de dag van vandaag niks meer gehoord. Heb nog verschillende malen geprobeerd om mijn geld terug te krijgen. Ook de andere 5 kunnen er naar fluiten.

Deze maand zat ik in de sim voor een ander bedrijf in Azie en naast mij zat de chief pilot die mijn check deed voor citilink.

Ver weg blijven naar mijn mening.... Ze beloven bergen...
 
Niks met thread te maken maar uit pure interesse:

Oveur, is al besloten naar wie die 777F's gaan? Lufti Cargo oder Aerologic? En wat gaat Cargo doen mbt de nightslots op FRA?
 
Ik hoorde dat het woensdag beslist had moeten zijn, maar of en wat er beslist is, is nog niet bekend gegeven.

Ik denk dat de kans dat ze naar Aerologic gaan heel klein is, omdat dat bedrijf maar 50% van Lufthansa is. Als ze de KTV-piloten er niet op willen hebben, denk ik dat een nieuw AOC waarschijnlijker is. De signalen die ik gehoord heb, is echter dat het waarschijnlijk is dat ze gewoon naar LH Cargo komen.

Cargo blijft gewoon in FRA en vliegt wat vroeger weg (wel zo lekker voor het vleigend personeel).
 
@ Oveur: ATPL acceptable to the German authorities... is dat inclusief FAA? Enig idee hoe de werkomstandigheden bij Aerologic zijn? Ken jij daar iemand? Evt via pm.
 
Ik heb een aantal collega's die bij aerologic vandaan komen. Heb er zelf niet zulke goede verhalen over gehoord. Slecht betaald, onstabiel rooster bijna onmogelijk om buiten Leipzig te wonen. Zeer lange vluchten met bijna altijd minimum rest daartussen. Ik denk als eerste baan een goede keuze, maar zou er zeker mijn huidige baan niet voor opzeggen.
 
@ Oveur: ATPL acceptable to the German authorities... is dat inclusief FAA? Enig idee hoe de werkomstandigheden bij Aerologic zijn? Ken jij daar iemand? Evt via pm.
Ik denk niet dat je met enkel FAA hier terecht kunt. Ben ook geen expert voor gelijkstellingen etc., maar ik lees het als JAA ATPL. Hadden ze wel wat duidelijker kunnen formuleren.

Ken niemand bij AL, maar weet wel ongeveer wat voor dingen ze vliegen. Soms hoor je wel eens van lang vrij op een mooie plek, maar vooral over hun 2-leg enlargement. Waar bijv. LH Cargo LEJ-BAH-SIN-DEL-LEJ met overal layover deden, doen zij het met enkel een layover in Singapore. Of bijv FRA-ORD-LAX, het zelfde verhaal. Dat doen ze dus in een ruk. Het duitse Luftfahrt-Bundesamt laat namelijk een FDT van 18 uur toe voor een enlarged crew (CP,FO,SO), zonder verdere beperkingen, als er maar een slaapplaats aan boord is. De betaling is ook laag, zeker voor een 777. Maar ja, in tijden waarin niemand wat te kiezen heeft, is nu half Duitsland bij hun aan het solliciteren.
 
Ik heb een collega die bij Aerologic heeft gevlogen. Komt erop neer dat de collega's, type, routenet best wel leuk is, maar dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet met minimale rust. Wat dat betreft geen bedrijf om lang te blijven hangen. Ik ken indd de verhalen van zeer lange arbeidsdagen en indd het salaris zeer laag.

Daarnaast begin je als Cruise-Relief pilot (Co-Co) en pas als je 1000 of 1500 uur hebt dan mag je zelf starts en landingen uitvoeren.

Als je een paar jaar wilt opofferen, dan is het zeer interessant omdat je dan vervolgens met 777-TR verder kunt gaan shoppen. De Boeing 787 kun je met een kleine aanvullende cursus ook gaan vliegen.

Als ze af en toe recruteren dan zetten ze een minimale eis neer van bijv. 500 of 1000 vlieguren. Maar ik weet dat ze ab-initio's aannemen vers van de vliegschool met 200 uur. Dus niet laten afschrikken door hun eisen.
 
Waar bijv. LH Cargo LEJ-BAH-SIN-DEL-LEJ met overal layover deden, doen zij het met enkel een layover in Singapore. Of bijv FRA-ORD-LAX, het zelfde verhaal. Dat doen ze dus in een ruk. Het duitse Luftfahrt-Bundesamt laat namelijk een FDT van 18 uur toe...


Wat een droombaan , man!
 
Laatst bewerkt:
Waar bijv. LH Cargo LEJ-BAH-SIN-DEL-LEJ met overal layover deden, doen zij het met enkel een layover in Singapore. Of bijv FRA-ORD-LAX, het zelfde verhaal. Dat doen ze dus in een ruk. Het duitse Luftfahrt-Bundesamt laat namelijk een FDT van 18 uur toe.../QUOTE]

Levensgevaarlijk..:mad:

Ja, dat is echt gevaarlijk. Niet te doen... Ik werd een beetje geïnteresseerd in dit soort werk, maar nee hoor laat maar...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan