Banen, banen, en nog eens banen...

Het is goed dat Virgin recruit! Mocht je terug willen dan is het zeker waard om te proberen op de wachtlijst te komen. Alleen twijfel ik zelf waarom er mensen aangenomen worden, gaan er mensen weg...? Pensioenering...? Virgin zit in een enorme concurrentie strijd met BA, Emirates en een hoop andere maatschappijen. Ik ben benieuwd of Virgin z'n hoofd boven water gaat weten te houden. Nu BA net een heel aantal slots erbij heeft gekregen, kan dat nog meer concurrentie voor Virgin betekenen. We zullen zien. Ik zou de gok niet wagen, zelfs als ik Long Haul zou willen vliegen.

Voor iemand uit het midden oosten daarentegen die terug wil komen, kan het het risico waard zijn.
 
ik ga er van uit dat de meeste M.O.-ers er bewust en vrijwillig naar toe zijn gegaan.

:1855:ehmm :......WAT?

Ik krijg dezelfde dichtgetimmerde reactie van mijn collega's in Teutonië :

-" Waarom ben je eigenlijk niet in Nederland gaan werken?"
-" Omdat Duitsland zo lekker dichtbij is , de mentaliteit zoveel meer ontspannen, de mensen veel minder conservatief en alle belasting- en verzekeringskwesties EU-wijd zo verdomd goed geregeld zijn ...nou goed?!"

Maar on topic : Virgin lijkt me een goeie club en ik ben blij dat ze weer recruiten!
 
Die dan weer onderaan de senioriteitslijst beginnen terwijl ze in het M.O. in of tegen de linkerstoel aan zitten?

Waarom zijn ze dan überhaupt naar het M.O. gegaan als ze weer terug bij af willen beginnen bij Virgin?

Nee, ik bekijk het realistisch, Jack Daniels. Het heeft carrieretechnisch absoluut geen zin om naar het M.O. te gaan om daarna weer bij een bedrijfje als Virgin opnieuw te beginnen.

I think you are forgetting that you are dealing with people who have families. When your wife is fed up living in X or Y you have 2 choices - a new job or a new wife.

I have seen this situation several times in the Expat world.

I have quite a few colleagues who commute on a 6/2 contract. They are working in Sri Lanka but have their families in their home countries. Personally I think they'd be better off bringing their families to Sri Lanka - so far this is too big a step.

I also have colleagues who have moved to the ME because it is a shorter distance to their home country. Any time they have a few days off they go home. They spend all their time on aircraft.

It's important to understand that very few people are Expats by choice - most of my colleagues are Expats because their last Airline went bankrupt. This can happen to any of us.

Personally I can't stand the ME - awful part of the World. I can't deal with the Bedouin mentality. I'm fortunate enough to be able to choose where I work - this isn't the case if you are F/O.
 
Laatst bewerkt:
Minimaal 500TT waarvan 250 op de bus.

Wizzair vliegt overigens al sinds 3 misschien 4 jaar vanaf Eindhoven.

Enter Air en Small Planet zijn overigens ook bezig met recuitment, alleen zijn de lonen niet om van te smullen.
 
Oh ik zie net dat ik het verkeerd gelezen heb, ze vliegen inderdaad al een tijdje op Eindhoven. Sinds kort ook vanaf Skopje.
 
Pilot DASH 8 Q400 (m/f)

Contract type

Short term contract
Reference

LUX GR01112
Location

Luxembourg Airport

Your main duties will be to:

• Participate in offering a first rate welcome to passengers and operate all flights under strict observance of safety regulations and procedures in force
Profile (Minimum required criteria):

• EU/EFTA national
• Arranged military obligations
• No criminal records (certified by competent authority and by candidate)
• No drugs, alcohol and driving problems history (certified by candidate)
• High school diploma or equivalent (to be certified by Luxembourg Ministry of Education) (“copie conforme”)
• European/JAA ATPL licence (or CPL/IFR with frozen ATPL) and a class 1 medical
• 70 hours as Pilot-in-command
• Completed MCC course
• Speak and write fluently English
• Have a swimming certificate or be able to demonstrate/certify corresponding swimming skills
• Height between 157 and 193 cm

Luxair
 
Wat bedoelen ze met short term...?

Het niet vermelden van info over eventuele TR in combinate van short term is mij een beetje verwarrend...
 
dat "short term contract" is voor mij ook een beetje vaag. Maar voor zover ik begrijp is Luxair gewoon een super bedrijf om voor te werken met lange contracten en een heel goed salaris, zeker voor dat soort type vliegtuigen. Dus wat mij betreft krijgen ze het voordeel van de twijfel.
 
Beste Airworkers,
Ik heb gehoord dat er een flink aantal studenten van de NLS zijn aangenomen bij o.a. AirAsia (40), RyanAir (8) en Qatar (6). Kan iemand deze berichten bevestigen?
 
Voor zover bij mij bekend:

Air Asia een stuk of 8 (als er meer nodig is meer op selectie)
Ryanair (loopt door met selecties)
Qatar 4
 
Terug
Bovenaan