Banen, banen, en nog eens banen...

Nou ik kan er in ieder geval één eraan toevoegen, het is in ieder geval niet het minste: Dragonair uit Hong Kong. Valt onder Cathay Pacific.

De baan: je word Second Officer op de A320. Hè wat, denk je zeker. Ik zal het eea even toelichten: de duties zijn bijna gelijk aan die van een FO, dus je zit achter de controls, doet take offs en landings etc etc. Maar: je wordt er niet naar betaald. Het eerste jaar vlieg je alleen met training captains. Na jaar 1 word je geëxamineerd en wordt er gekeken of je kan upgraden naar JFO.

Maar voordat je zelfs SO wordt op de A320 ga je een aantal examens onder van Dragonair zelf en HKCAD. Je moet in ieder geval de Air Law examen doen. De Cathay Pacific 250hrs AE studenten gaan voor een halfjaar naar Adelaide, voor een deel van de ATPL theorie en klein gedeelte praktijk. Misschien doen de PQC's van KA precies hetzelfde.. Dunno.

Daarnaast is er geen standaard rooster als bij Ryanair, dus niet alsmaar 5on/4off maar het varieert meer. Er zijn weken dat je 6 dagen in de week werkt, maar er zijn ook weken dat je 2 dagen in de week werkt. Gemiddeld vlieg je 4 tot 5 dagen per week waarna 2 tot 3 dagen off zijn.

Daarnaast wordt er gemiddeld 75 tot 85u gevlogen met haar pieken en dalingen. Tevens worden veelal Chinese bestemmingen aangedaan. Oh om niet te vergeten: je bent bijna elke keer na het werk thuis. Maar natuurlijk zijn er ook layovers. Als je deze wilt weten welke bestemmingen layover zijn, PM.

Het meest besproken onderwerp bij KA is de salaris. Why? Now this is the @#$%^& reason:
In de afgelopen tijd heeft het management van KA besloten om een nieuw salariëring door te voeren: dit gaat de Standard CoS heten. Van wat ik weet is het een vaste salariëring waarin de allowances zijn uitgezonderd. Er zijn captains bij KA die veel geld verdienen en ook veel overhouden (oude garde). Maar door het invoeren van deze Standard CoS gaat er daar in de toekomst wel verandering in komen.

Als SO bij KA ga je HK$30,000 verdienen in de maand exclusief de special allowance. De captains die daar voor het geld heen gingen krijgen aardig wat centjes qua housing allowance. Deze housing allowance is eruit gewipt en is er de special allowance voor in de plaats gekomen. Uiteraard, extreem verminderd. Maar niet getreurd: je krijgt HK$20,000 als special allowance (HK$10,000 meer dan bij Cathay Pacific!!). Dit kan je als housing gebruiken.

Dus 30k + 20k = HK$50,000 per maand. Houd je ongeveer HK$40.000 netto over ivm de belasting. Als je na jaar 1 je upgrade naar JFO krijgt, wordt de salaris verhoogd van 30k naar 69k. Tel daar de housing op: HK$69,000 + HK$20,000 = HK$89,000 bruto.

Oh btw, volgens mij zit er zelfs geen bond aan je typeratingkosten. Dit weet ik niet zo zeker. Daarnaast is de DPA van KA in bespreking over de allowances met het management. Deze moet natuurlijk omhoog.

Normaal was de PQC bestemd voor HKID holders. Vandaag is daar verandering in gekomen. Oh ja nog ff: HKID holders krijgen wel de voorkeur.

Link: http://www.dragonair.com/da/en_INTL...efID=2e46dcc79112a210VgnVCM1000000ad21c39____

Ik zou het weten!!

PS: Als je vragen hebt: je kunt me altijd PM'en. Ik zal proberen er een zo goed mogelijk antwoord op te geven.
 
Laatst bewerkt:
Dragonair kent geen bonding omdat dit illegaal is in HKG alhoewel een andere maatschappij aan de andere kant van het gebouw denkt dat ze het wel mogen ondanks dat ze verscheidene rechtszaken hebben verloren
 
Prachtig, zo zit de pilotenmarkt nu in elkaar! Lekker eerst zelf je typerating betalen en dan $1500 per maand verdienen......jongens, lekker veel opleiden zou ik zeggen!
 
Xolon Wel gaaf 727 en 732 vliegen (alleen tegen een hongerloon )

Hongerloon?
12 maanden $1500 per maand, (totaal dus $18000), jezelf laten afschieten in Afghanistan, je eigen typerating betalen ( ik gok $35000, dit levert je dus helemaal niets op, maar je betaalt $17000 om je eigen leven in de waagschaal te stellen) en na een jaar weer oprotten omdat de volgende onnozele wannabee in de rij staat om hetzelfde te doen...ik ben benieuwd of Stella al heeft aangeboden om sukkeltjes te leveren hiervoor.:stapelge:
 
De toko heet volgens sommige bronnen op internet ook geen aero lanka meer maar lankan cargo en heeft slechts een B727F. Beetje raar verhaal dit..
 
De toko heet volgens sommige bronnen op internet ook geen aero lanka meer maar lankan cargo en heeft slechts een B727F. Beetje raar verhaal dit..

The Lankan Cargo 727 has been parked on the apron here for quite a while. I have not seen it flying at all recently. Not aware of any crew here for it either. Most Pilots live close to where I live.

Never seen or heard about any 737.

The telephone number is an Indian number.

Plenty of red flags here - stay clear. It all looks like a scam.
 
Ach kom op,
zeer betrouwbaar verhaal, mooie mogelijkheden qua stationering, een riant salaris,
en vooral, een @yahoo email adres van een kerel die zichzelf captain noemt en volgens zijn LinkedIn AL drie maanden als "Ferry Pilot" "werkt" bij Aero Lanka. Verder heeft hij een zeer bewonderenswaardige carriere achter de rug bij Bismallah Airlines, en het helaas in het westen nog relatief onbekende Fly East Horizon (http://www.flyeasthorizon.com/), in Kabul al aangemerkt als "De nieuwe Emirates".
http://forums.jetcareers.com/threads/east-horizon-airlines-afghanistan.122779/

Ik zeg: DOEN!, dit is je kans! Uren maken, en je bent de eerste die hier aan de bak komt als de pensioengolf begint. (Meer info over het wanneer van de pensioengolf via LH in een andere thread).

Sarcasme uit: Als je zo graag van je geld af wil, dan mag je het ook gewoon naar mij overmaken. Dan beloof ik dat ik er wat leuks mee doe!

http://lk.linkedin.com/in/biswendu
 
Laatst bewerkt:
Looks like the "fly at any price"mentality is alive and well :rolleyes: :rolleyes:

Sad to see the unbelievable level of Naivety on display once again on this Forum.

And People wonder why they don't get any respect at Airline X or Y. :rolleyes: :rolleyes: Tragic.

(Hint:- Respect has to earned!)
 
Laatst bewerkt:
Looks like the "fly at any price"mentality is alive and well :rolleyes: :rolleyes:

Sad to see the unbelievable level of Naivety on display once again on this Forum.

And People wonder why they don't get any respect at Airline X or Y. :rolleyes: :rolleyes: Tragic.

(Hint:- Respect has to earned!)

I didn't see anyone in this topic react positively to this " vacancy ". :biertje:

edit: Ah never mind, probably you were referring to pprune.
 
edit: Ah never mind, probably you were referring to pprune.

No - I'm referring to the fact that people here are unable to determine that this is a scam.

(WTF? Have some of you spent your entire life in a cardboard box or something?)

Read the posts - at least one person has actually called the number.
 
Laatst bewerkt:
No - I'm referring to the fact that people here are unable to determine that this is a scam.

(WTF? Have some of you spent your entire life in a cardboard box or something?)

Read the posts - at least one person has actually called the number.


ok, for future reference, how does one recognize a scam? :confused:
I have to admit I was planning to call the guy as well. After the warnings above, for which I thank you all, I will stay away.
 
Terug
Bovenaan