Banen, banen, en nog eens banen...

Chesley Sullenberger heeft in ieder geval geen kans. Niet alleen omdat hij niet 737 rated is, maar vooral "Keine Accident-/ Incident-Historie" :niet_bli:
 
Ziek dat dat tegenwoordig bij veel sollicitatie's gevraagd wordt. Zegt veel over de 'safety culture' binnen een bedrijf. 'Just Culture' my ass...
 
Ziek dat dat tegenwoordig bij veel sollicitatie's gevraagd wordt. Zegt veel over de 'safety culture' binnen een bedrijf. 'Just Culture' my ass...

Is dat door een nieuwe werkgever überhaupt te achterhalen?

En wat is bovendien een 737 COP rating? Een Duitse 737 rating :rolleyes:? Vreemd dat er geen ureneis aan gekoppeld is... Info anyone?
 
Indien rated A320/E190, Gulf Air is hard op zoek. En let niet op het nieuws over Bahrain, er is niks meer aan de hand. Een van de beste plekken in het midden oosten om te wonen, if not the best.
 
Met spoed gezocht:

Jetstream 31/32 Captains.

Minimaal ATPL 2000 uur en type rated .

Salaris marktconform.

vanaf april gezocht

Jetstream 31/32 Captains.

Minimaal ATPL 2000 uur en turboprop ervaring .

Salaris marktconform.

Interesse stuur mij een PM
 
Iemand hier onlangs nog deelgenomen aan de selecties van Wizzair? Vroeg me af hoe hard die min TT van 240 uur is..
"*
You Will Need To Have
*
·******Unrestricted right to live and work in the European Union (and/or) Republic of Serbia (and/or) Republic of Ukraine
·** * *JAR FCL-1 (or Ukrainian National equivalent)*Commercial Pilot's Licence, with:*
·*****Single Pilot Multi Engine/Instrument Rating endorsement (SPA-IR/ME),*and
·** * *a completed Multi Crew Cooperation certificate,*and
·** * *a Jet Familiarisation or Jet Orientation completion certificate,*and
·******good passes in all 14 ATPL theoretical subjects.
·******Current and Valid JAR FCL-3 (or Ukrainian equivalent) Class One Flight Crew Medical Certificate
·******ICAO English Language Proficiency Level IV or greater
·******A minimum total flight time(1)*of 240 hours
·******ATPL Theoretical examinations average of at least 85% with no more than 2 re-writes/failures
·** * *First time (Series 1, Attempt 1) pass in Single Pilot Multi Engine Instrument Rating exam (SPA-IR/ME)
·** * *A minimum of National High School Diploma, or equivalent with Grade 'B' or '4/5' or '6/7' or 80% result in Mathematics and a Physical Science (Physics, Chemistry, or Biology).
*
Notes
1. Synthetic (simulator) shall not be counted towards flight experience.**"


http://tbe.taleo.net/NA6/ats/careers/requisition.jsp?org=WIZZAIR&cws=1&rid=159

Grtz Bobermo
 
Heb voor mijn werkgever voor Norwegian gevlogen, ACMI etc.

De reden was dat vliegers door hun vakbond zijn opgeroepen om nee te zeggen tegen de vele requests voor vliegen op dagen vrij; er werd gezegd dat Norwegian een structureel tekort heeft aan piloten omdat dit 'de goedkopere oplossing' schijnt te zijn... Dat kan vast niet zo doorgaan, dus wie weet aardig wat banen daar in de toekomst??
 
BINGO AIRWAYS, start up in polen..

A320 Family First Officers

Minimum Requirements:
- unrestricted right to live and work in European Union
- commercial Pilot's License with:
- MPA Instrument Rating (MPA-IR)
- a completed Multi Crew Cooperation certificate
- current and Valid JAR Class 1 Flight Crew Medical Certificate
- a current and valid Airbus A320 Family Type Rating
- a minimum total flight time of 500 hours and 250 h on Airbus A320 Family

Doe er je voordeel mee,..of niet:biertje:
 
Terug
Bovenaan