Amateurisme in de media

Bijna botsing

Bijna botsing

http://www.haarlemsdagblad.nl/:

"SCHIPHOL/UITGEEST - (met geluidsfragment) De luchtverkeersleiding van Schiphol maakte dinsdag 13 november via de luchtvaartradio excuses aan een KLM-piloot, die kennelijk door foute instructies van de verkeerstoren bijna werd geramd door een Garuda-vliegtuig.
Blablabla

Als de luchtverkeersleiding door heeft dat er iets niet goed gaat, worden beide vliegtuigen haastig een andere kant op gedirigeerd. De KLM-piloot, die keurig op koers ligt voor de Polderbaan, wordt geïnstrueerd om naar rechts uit te wijken. De Garuda-piloot moet snel naar links."

Nou, dan kan ik me die bijna botsing wel voorstellen!!!

Vermoeiend
 
??? Ze vlogen niet recht op elkaar af hoor, ze zaten evenwijdig aan elkaar op het moment dat LVLN de boel corrigeerde ( dus na de draai boven het uitgeestermeer). In dat opzicht klopt links en rechts dus wel.... Althans zo begreep ik het....
 
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21212904/__Ryanair_rocks___.html
Weer een stukje Riool Journalistiek . Met uiteraard ook aan het woord Sigtenhorst.

V1Rotate, zou jij willen uitleggen waarom dit volgens jou "Riool journalistiek" zou zijn?

Wat is er mis met een beschouwing die even niet past in het plaatje dat ons de afgelopen weken veelvuldig werd voorgehouden door allerlei types die het allemaal zo goed wisten?
Ook de bekende engelse krant heeft flink bakzeil moeten halen met haar verhalen over de vermeende verschrikkelijke toestanden bij Ryanair.

Als ik kijk naar je eigen bijdragen op dit forum dan komt het bovengenoemde stukje nog niet zo slecht uit de verf. :1855:
 
Moah. Volgens mij waren er ook aardig wat criticasters hier op het KRO programma, dus in dat opzicht valt het wel mee.
Echter de Televaag is wel weer kampioen in de boel omdraaien en gaat ook, net als het programma reporter, helemaal nergens over.
 
V1Rotate, zou jij willen uitleggen waarom dit volgens jou "Riool journalistiek" zou zijn?

Wat is er mis met een beschouwing die even niet past in het plaatje dat ons de afgelopen weken veelvuldig werd voorgehouden door allerlei types die het allemaal zo goed wisten?
Ook de bekende engelse krant heeft flink bakzeil moeten halen met haar verhalen over de vermeende verschrikkelijke toestanden bij Ryanair.

Als ik kijk naar je eigen bijdragen op dit forum dan komt het bovengenoemde stukje nog niet zo slecht uit de verf. :1855:

Waarom ik dat vind? Omdat ik bij het lezen van het stuk gewoon echt weer zo een gevoel krijg, dat deze reporter zowiezo de ballen verstand heeft van de stand van zaken. Hoe het er aan toe gaat in de luchtvaart en hoe bepaalde zaken in elkaar steken. Ik zeg niet dat ik alles weet , want ben immers zelf ook nog maar een in opleiding.
Persoonlijk zou ik niets schrijven waar ik de klok wel horen luiden maar niet wetende waar de klepel hangt.

Vandaar dat ik zo reageerde. Verder hou ik mij afzijdig van wat wel en niet waar is, en lees ik mee wat de kenners ervan weten. Er vanuit gaande dat de mannen en vrouwen die dicht bij het vuur zitten wel weten waar ze over praten. Dus voor mij heel leerzaam.

De manier hoe dit stuk geschreven is daar druipt in mijn opzicht behoorlijk het amateurisme van af. En daar gaat dit topic toch over? ;) .

Cheers :biertje: .
 
Riooljournalistiek is in deze situatie misschien het verkeerde woord, maar het lijkt er wel erg op dat deze journalist op de loonlijst van Ryanair staat.
 
Laten we 'Jos v. N.' vooral geen journalist noemen. De Televaag heeft deze man in dienst heeft genomen om discussies los te maken... dat resulteert dan weer in extra page-clicks... reclame inkomsten! Je kan 'n t best vergelijken met 'Mike' van 'TelSel'. Een verkoper met een foute trui...
 
Terug
Bovenaan