Amateurisme in de media

Volgens P. Eldering ("luchtvaart-journalist" v/d Televaag) is een motor storing een mogelijke oorzaak van de Germanwings crash. Je kan namelijk alleen maar een glijvlucht maken met 1 motor.

Godver! Ze hebben al die jaren tegen mij gelogen... en de simulatoren waar ik elke 3 maanden in moet kloppen dus ook niet.
 
zojuist bij Pauw : Benno vs Eldering , score 67 - 0.
Wat was die meneer aan het blaten zeg, kwam tenen te kort om te krommen....... Het frustreerde de eeuwig kalme Benno overduidelijk ook !
 
De Volkskrant heeft nog een dramatisch detail

http://www.volkskrant.nl/buitenland...dinsdag-ziek-melden~a3929549/?akamaiType=FREE

"Artsen van Lufthansa hadden hem 'fit to fly' verklaard. Wel zou Lubitz een 'bijzondere vorm van geregeld medisch onderzoek' door een arts hebben gekregen, alsmede de codering 'SIC'. Deze codering zou ook op zijn vliegbrevet hebben gestaan."

Jij ziet er nogal 'second in command' uit vandaag, misschien moet je eens een dagje uitzieken...
 
Wel zou Lubitz een 'bijzondere vorm van geregeld medisch onderzoek' door een arts hebben gekregen, alsmede de codering 'SIC'. Deze codering zou ook op zijn vliegbrevet hebben gestaan."
SIC - specific regular medical examination(s) - contact licensing authority

'This limitation requires the AME to contact the licensing authority before embarking upon
renewal or recertification medical assessment. It is likely to concern a medical history of which the AME should be aware prior to undertaking the assessment. '

[bron]
 
Cessna's werken wel goed over het algemeen.

http://www.gooieneemlander.nl/regio...Rood-waas-hulpdiensten-bij-luchtvaartincident

Niet alleen amateurisme in de media...

Wel een heel ander topic, maar wat mij altijd (tot op heden) heeft verbaasd, is dat op vliegveld Hilversum de PH-OKE altijd de passagiers oppikte vlakbij het terras van het restaurant en de vliegclub. Gelukkig is het ongeluk vorig jaar relatief goed afgelopen, maar stel dat dit gebeurd zou zijn op die plek.

Ik weet niet of dat nog steeds het geval is met de vervanger van de OKE, maar dit lijkt mij niet de veiligste plek op het veld. Wellicht is hier regelgeving voor of is de procedure na het ongeluk aangepast?

Hier zou de havenmeester en/of de media ook iets over kunnen zeggen. Heb ik volgens mij gemist.
 
Ik zie al dat iemand anders me voor is...serieus, tenzij wij hier een achtergrond verhaal missen, krant vullen? Of heeft Paul Eldering wellicht weer wat business class tickets nodig? ....
 
Terug
Bovenaan