Amateurisme in de media

"Na de tweede hoop (stront) zaten de bijna 600 passagiers op de vlucht van Los Angeles naar Philadelphia zonder tissues en wc-papier"

Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je 600 mensen in zo'n toestel propt, er niet voldoende ruimte overblijft om een normale hoeveelheid wc-papier mee de lucht in te nemen.
 
Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je 600 mensen in zo'n toestel propt, er niet voldoende ruimte overblijft om een normale hoeveelheid wc-papier mee de lucht in te nemen.

Bedoel WC papier staat toch echt op de MEL ;) . Zonder kan er gewoon niet vertrokken worden :P .
 
Wat een mafketel... Hij heeft dus duidelijk geen idee wat hij aan het vertellen is. Duidelijk dat een "CB/superstorm/supercell" hier flink door elkaar worden gehaald. Misschien verstandig om met meteorologen en vliegers te gaan praten. Vlieg dagelijks in deze regio en heb nog nooit zoiets gezien als wat deze man aan het raaskallen is. Daarbij houden de meeste maatschappijen hier (en air asia zeker) rekening met het weer en brandstof. Ops heeft ons de weerkaarten laten zien, ja het was een aardige storm. Maar niet zoals meneer hier uitlegd
 
Wat een enorme idioot om alleen maar te gaan zitten speculeren zonder ook maar de geringste feiten kennis.
Zo'n luchtvaartdeskundige kan je niet eens kundig noemen en al helemaal niet van de luchtvaart.

Er zijn maar twee feiten bekend:
- het was slecht weer, we weten niet eens hoe slecht het was
- het vliegtuig is verongelukt

En dan zo'n verhaal ophangen !!

Toch wel beschamend en ook tekenend dat we, en ook het publiek, van dit soort lieden de informatie moeten krijgen van wat er in de wereld gebeurd !!
 
Op zich is dat niet onjuist, wellicht is de bewoording voor ons wat simplistisch.

Het is zowel simplistisch als onjuist. Maar vooral het simplisme is schrijnend. Dat "volgens een ervaren piloot" is echt lachwekkend. Want als het zou kloppen wat er staat, zou dat niet volgens een piloot zo zijn, maar volgens simpele natuurkunde.
 
Botsen zal wel iets anders voelen maar op de heen weg naar PHL gisteren met de B777 uit dat artikel haalde we een GS van net geen 400mph...hoe zou de Daily Mail dat noemen? We hadden een vliegtijd van 8:28 met een block time van 08:05!

Gelukkig vanavond "supersonic" naar huis :)
 
Terug
Bovenaan