Amateurisme in de media

MH17 hysterie in de TeleRoddel

MH17 hysterie in de TeleRoddel

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/24605216/__KLM_acht_luchtruim_Iran_veilig__.html

Volgens een zegsman vliegt KLM op 9 à 10 kilometer hoogte over Iran, terwijl de raketten een maximale hoogte bereiken van 3 kilometer.
:duh:

De Duitse krant Die Welt schreef eerder dat de raketten volgens het agentschap een regelrecht gevaar voor lijnvliegtuigen van en naar Europa vormen.
De leugens en de propaganda regeren, ook in Die Welt: http://www.welt.de/wirtschaft/article147478425/Airlines-fuerchten-die-russischen-Raketen.html
 
ach dat weten we toch, daar heeft Transavia destijds ook nog mee gevlogen (Caravelle)
 
Zaterdagmiddag is bij Eindhoven Airport een vliegtuigje in de problemen geraakt. Er was sprake van zogenoemde 'stand by call' op de luchthaven.

Het ging om een klein privévliegtuig, een C172. De inzittenden zijn opgevangen.

Een van de motoren van het vliegtuig was uitgevallen. Hulpdiensten rukten uit, maar het vliegtuig kon veilig landen op de luchthaven.

http://www.ad.nl/ad/nl/38261/Nieuws...even-in-problemen-bij-Eindhoven-Airport.dhtml

--> Strikvraag aan het AD: Hoeveel motoren heeft een C172? :rolleyes:
 
Av Herald " TCAS activated with a Traffic Advisory (TA), However the KLM crew did not receive a resolution advisory (RA)...."

Typische sensatie sucht van de Televaag..:passed:

Wie betaald amateur-journalist Paul Eldering nog?! :dozey:[/QUOTE]

Schijnt een eerste vereiste te zijn bij de Televaag om je te gedragen als amateur en sensatie "journalist" anders kun je een vast dienstverband wel uit je hoofdzetten.
 
Even advocaat van de duivel spelen, ze zeggen alleen dat er een 747 was opgestegen vanuit Moskou, niet dat dit een 747 is ;) Dit toestel lijkt me ook eerder bezig met de landing dan dat hij net opgestegen is.

Je hebt helemaal gelijk ;) :grijns:
In het AD hebben ze ook een goed beeld van een A320 :D

http://www.ad.nl/buitenland/vliegtuigen-op-nieuwjaarsdag-bijna-in-botsing-boven-gent~ab7c8ed9/

En dan de reactie van ene Frenske op de berichtgeving in dezen:

En zo heb ik nog meer nieuws: vanmorgen botsten BIJNA 2 fietsers op elkaar, alsmede 2 auto's, 2 vrachtwagens, 2 slakken.
 
Pareltje weer! Voor het gemak even vergeten te vermelden dat er naast verticale separatie ook zoiets als horizontale separatie is. In dit geval 3.6nm...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27109042/__BIjna-botsing_toestel_KLM__.html

Wie betaald amateur-journalist Paul Eldering nog?! :dozey:

Ja, en wat had de horizontale separatie dan minimaal moeten zijn ?? Toch wel iets meer dan 3.6 NM als je op FL350 vliegt. Het goede antwoord is ..... ?? Helaas weet ik zo niet met welke hulpmiddelen ter plaatse de verkeersleiding wordt gedaan dus kan ik zo ook niet aangeven wat de minimale separatie horizontaal zou moeten zijn maar ga eens uit van een goed door radar ondersteund gebied dan had je 5NM separatie moeten hebben of zonder radar begeleiding veel groter. Kijk anders even in DOC4444.

Zorg dat jezelf dan wel objectief en correct blijft als je uithaalt naar de pers.

Terecht dat TCAS ingegrepen heeft in dit voorval en terecht dat er een onderzoek naar gedaan wordt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan