metrodriver
New member
@Kliko: onze promoties gaan van DC10 f/o naar MD11 f/o, dan naar de 10 voor captain en uiteindelijk weer naar de 11.
De captain waar ik het over had stond nog maar halferwege op de -10 lijst en had nog een tijdje te gaan om naar de -11 te gaan. MD11 captain voor hem was dus een leuke promotie.
Waarom is er misschien een kans op -10 captaincy voor mij (als de geplande buitendienststelling van 2 kisten niet doorgaat)? Een aantal 11 f/o's hebben nog een 3-jaar seat lock, een aantal hebben de vereiste uren niet en een aantal beschikt niet over de personality of de vliegerschap om captain te worden. In de -10 voor het grootste deel hetzelfde verhaal, en er staan er verscheiden boven mij op de lijst die nog iets meer ervaring nodig hebben (dit volgens captain's, engineers en check airmen).
De captain waar ik het over had stond nog maar halferwege op de -10 lijst en had nog een tijdje te gaan om naar de -11 te gaan. MD11 captain voor hem was dus een leuke promotie.
Waarom is er misschien een kans op -10 captaincy voor mij (als de geplande buitendienststelling van 2 kisten niet doorgaat)? Een aantal 11 f/o's hebben nog een 3-jaar seat lock, een aantal hebben de vereiste uren niet en een aantal beschikt niet over de personality of de vliegerschap om captain te worden. In de -10 voor het grootste deel hetzelfde verhaal, en er staan er verscheiden boven mij op de lijst die nog iets meer ervaring nodig hebben (dit volgens captain's, engineers en check airmen).