200 TT = niks

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 676$
  • Startdatum Startdatum
Metro -

Ryanair (waar overload werkt) heeft enkel 73's... Voor een baas 340 zijn er genoeg (financieel betere) mogelijkheden bij Emirates, Cathay, Etihad, Qatar, Gulf Air etc.. daar staan ze te springen om 340 rated commanders.
 
Een falliete grote maatschappij, wilde bij huis in de buurt blijven en veel thuis zijn. (5 op 5 af) Fast track command na de winter. En Ryanair betaald behoorlijk goed en direct entries krijgen de typerating betaald.

Krijgen overigens veel gepensioneerde vliegers van BA, KLM, LUfthansa etc. Ook mensen die vanwege hun leeftijd geen captain meer mogen zijn.

Als je als contracter bij Ryanair werkt en je laat betalen in bijvoorbeeld de Caymans, betaal je geen belasting en neem je heel veel geld mee naar huis. Dat in combinatie met 's-avonds thuis en de helft van de tijd vrij zijn, blijkt toch heel aantrekkelijk voor veel mensen.
 
Overigens merk ik veel meer verschil tussen iemand met 250 uur en 1000 uur dan tussen iemand met 1000 uur en 5000 uur.
De leercurve is toch hoger in het begin. Het lijkt ook zo te zijn dat de ex turboprop vliegers veel beter kunnen sturen, terwijl de jet mensen beter kunnen managen. Descent planning blijkt een van de moeilijkste dingen te zij voor de turboproppers. Maar geef ze max crosswind en geen probleem. Ik had graag turboprop gevlogen. Misschien komt het nog wel eens.
 
@ overload,

laat me raden ex sabena!! ik heb zelf ook zeer slechte ervaringen met gasten van die toko. zat er 1 op interview die hoog en laag beweerde dat als je de in de bus een overspeed hebt de machine stalt:eek!: voor de vorm in de sim gegaan, was airbus rated, bakte er helemaal nix van.
vraag m, waarom wil je naar KA, antwoord, omdat sabena failliet is, dus geen keus, lekkere motivatie
bizar dat zo iemand captain op een grote jet is geweest.
elke gast van sabena die op gesprek geweest is heeft het niet gehaald. helaas voor de goeie gasten die daar gezeten hebben.
zoals altijd , een paar slechte verzieken het voor de goeie

@metro
na die fuck up werd ie gepromoveerd, heeft ie nu 5 strepen:)

k.
 
Laatst bewerkt:
Maak je geen zorgen, als je met mij vliegt met 200 of met 20.000 uur heb je gegarandeerd een leuke tijd. Tenzij je geen gevoel voor humor hebt, hekel aan Nederlanders hebt, over niks anders als vliegen kan praten. Dan gaat het saai worden.

FD mag ik je co'tje zijn..... PLEASE...;)

LuB:rt:
 
Nee, na die bange uren SEP over Hollandsch landschap, stap ik nooit meer een kist met jou in.

take it easy buddy.
FD
 
Vind ik niet echt appels en peren hoor. Trek het nog maar iets verder door: Iemand met 3000 uur total time waarvan 2840 uur B744 als coco, of iemand met 1000 uur total time met 800 uur fokker 50, wie heeft er meer meegemaakt?

Of 1000 uur 737 versus 1000 uur metroliner?

Ik heb in 1000 uur turboprop meer meegemaakt dan in 3500 uur big jets. Rapid decompressions, engine failures, electrical fire in de cockpit, met zuurstof op over de rockies tussen de CB's met tops op FL650 door, severe icing op je gepatchworkte boots, hier en daar wat bijna-dood ervaringen, en kei, KEIhard werken.

Niet dat het me een betere vlieger maakt, maar toch ben ik blij om het allemaal meegemaakt te hebben. Het verbreedt je perspectief op het vak "vliegen" enorm. Je weet maar nooit wanneer je het nodig kunt hebben, al hoop ik dat het nooit nodig zal zijn. Da's het paradoxale.
 
Maar om even terug te komen op de stelling:

Als iemand met 200TT niets te zoeken heeft op een jet.

Hoeveel uren zou iemand moeten hebben om op een jet te mogen komen volgens jullie??
 
Maar om even terug te komen op de stelling:

Als iemand met 200TT niets te zoeken heeft op een jet.

Hoeveel uren zou iemand moeten hebben om op een jet te mogen komen volgens jullie??


Volgens mij zijn we in de afgelopen 70 posts tot de conclusie gekomen dat een absoluut "ervarings-getal" zinloos is.
 
Jullie zijn dus tot de conclusie gekomen dat iemand met 200TT wel wat op een jet te zoeken zou hebben of niet.
Er zitten volgensmij hier een paar die met 200TT op een jet zijn gekomen.
Ben benieuwd wie van hun dit gaat tegenspreken. Tot nu toe nog geen.

Enige die ik dit heb horen tegenspreken zijn mensen die op een Tprop zijn begonnen met hun 200TT.
 
Wat mooier zou zijn is om een poll hiervan te maken.

Dus wie is het eens of niet eens met de stelling
en daarbij gaat het ook om de achtergrond van degene waarop hij/zij is begonnen met zijn 200TT.
 
@TF

de jongens die met 200 uur op een jet gekomen zijn hebben geen vergelijkingsmateriaal, iets wat de TP jongens wel hebben.
Ook ik heb TP gevlogen en ook veel geleerd, en afgeleerd:grijns:

de jongens met 200 gelijk jet hebben zoals gezegd geen vergelijk, je zou het aan captains moeten vragen die met die gasten moeten vliegen.
dan pas krijg je een idee

en wat beoordeel je, puur het machien bedienen, of het hele plaatje.

k.
 
@TF

de jongens die met 200 uur op een jet gekomen zijn hebben geen vergelijkingsmateriaal, iets wat de TP jongens wel hebben.
Ook ik heb TP gevlogen en ook veel geleerd, en afgeleerd:grijns:

de jongens met 200 gelijk jet hebben zoals gezegd geen vergelijk, je zou het aan captains moeten vragen die met die gasten moeten vliegen.
dan pas krijg je een idee

en wat beoordeel je, puur het machien bedienen, of het hele plaatje.

k.


Precies wat ik net zei: mensen die meteen met 200TT jet hebben gedaan zullen stelling tegenspreken en de andere groep die met 200TT op een Tp zijn gegaan zullen zeggen dat die andere gasten niks te zoeken hebben op een jet.

Juist voor zulke reacties zou de poll perfect zijn.
 
Ik ben met 166 uur TT op de A320 gekomen. Laten we het zo zeggen, de eerste 300 tot 500 uur was erg hard werken en de leercurve erg steil. Van 12 F/O's A.I.'s die na mij hier zijn begonnen hebben er 2 de linetraining niet gehaald.

Maar het ligt inderdaad puur aan de ATPL en vliegtuig kennis plus de houding c.q. inzet die bepalen of je op de betreffende kist hoort. Hetzelfde speelt zich hier nu met enkele jongens die in upgrade zijn. één kerel met 6000 on type heeft zijn upgrade niet gehaald omdat hij gewoon niet geleerd heeft terwijl 4 jongens met 3000 uur TT en 1000 on type de upgrade vlekkeloos hebben gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan