Yo Q !
Late night bird? of werk je alle stupid o'clock duties ?
Blijf een lekker topic dit he...
FD:
Het is redelijk duidelijk dat je helemaal idolaat bent van Amerika (waar overigens niets mis mee is).
Idolaat? hou van dit land net zoveel als dat ik er een hekel aan heb. Ben nooit van plan geweest te blijven, maar rolde van de ene baan in de andere, heb mn vrouwtje hier en voor je het weet zit je 'vast' ...
Nou is mijn vraag, als je puur vanuit een zakelijk (werk) oogpunt in Amerika had gezeten, maar je toch liever in Nederland had willen zitten, zou je dan nog dezelfde mening toegedaan zijn als die je nu hebt? Met andere woorden, beinvloedt Amerika als land, en dus niet de vliegtrajecten daar jouw visie?
Goeie vraag, moet echter je vraag in meerdere stukjes hakken ipv te zien als 1 vraag.
1) Als ik liever in NL zou zitten, zit ik binnen 14 uur in NL. Heb mn sociale leven hier, en zou mijn woon/leef situatie niet voor heel veel dingen willen in ruilen. Ik gooi nooit deuren dicht, maar moet er niet aan denken op dit moment om in NL te zitten. Echter, voor de juiste aanbieding ben ik morgen weg. Ik woon liever hier zeer prettig en gelukkig, ipv dat ik in Noord Ierland moet wonen en voor FR werk (niks mis met FR, puur personelijke overwegingen met in acht neming met waar ik nu ben in mn loopbaan).
2)Of ik de zelefde mening toegedaan zou zijn ? absoluut ! ervaring kun je geen prijskaartje aan hangen. Ik twijfel er niet aan echter dat je een lowtimer succesvol op de line kunt krijgen. Echter zou iemand met ervaring makkelijker ouside the box kunnen denken en handelen, indien nodig, vergeleken bij een lowtimer. Heel simpel.
3) beinvloed amerika als land !? natuurlijk !!! zou wel erg kort door de bocht zijn als ik zou claimen van niet! op die zelefde fiets, beinvloed jouwn nederlandse opleiding, en baan jouwn manier van denken. Het enige dat ik wel heb geleerd in het buitenland is dat we in NL dus totaal niet het wiel hebben uitgevonden. Ik denk heel kort door de bocht gezegd dat veel lowtimers (wat wettelijk ook verboden is) in hun broek zouden poepen als ze 120 uur per maand, maandag tot vrijdag elke nacht single pilot vracht zou moeten vliegen raw data in gare, afgetrapte chieftains. Maakt dit mij een betere piloot dan een lowtimer? nee, maar sta wel sterker in mn schoenen, en heb het leven leren te waarderen. Maar geloof me, als ik een 73 baan zou krijgen met 200 uur had ik deze uiteraard met beide handen aangepakt. Ben erg blij dat ik van beide walletjes heb mogen eten (JAA en FAA), en het enige wat ik zeker weet op dit moment is dat ik een hoop kan leren van mensen met 10.000 uur, en een hoop kan opsteken van mensen met 500 uur.
Ik vind het JAA systeem te theoretisch en het FAA systeem te simpel. Daar tegenover staat dat de prakijkt examens Stateside weer een stuk meer veei eisend zijn (VMC/drag demos / departure stalls etc etc).
Kan je echter verzekeren dat na een uur of 2/3/4000 het geen bal meer uit maakt waar je hebt leren vliegen.
Capt relax -
Het is mooi en aardig, maar voor een europese baan zul je je echt moeten richten op de europese markt. dus JAA papieren >> goedkope tr scoren en solliciteren....
Voor de rest als je in de VS wilt blijven, is het grootste probleem een GC te krijgen. Maar voor de rest banen zat. CRJ/ERJ jobs voor het oprapen. telefonisch solliciteren, maandag beginnen. Handen in het haar hier links en rechts bij de HR mensen.
FD