Fokker&Sukke
New member
Hehehe, damn..moet ik nog nadenken ook! Probeer wel altijd een continuous descent te verzorgen, maar hoe drukker het wordt des te meer 'veilige levels' je in gaat bouwen waardoor aflevelen soms gewoon nodig is. Zeker met F50's is het vaak zaak om ze redelijk snel onder Fl100 te krijgen, zodat het inhalende verkeer ook 100- kan halen en je de Fokker er toch strak achter kunt krijgen. Vandaar dat die vaak wat langer op level 70 rondboren.
Dat de F50 wat vaker geforceerd op FL70 bij ARTIP zit merk k regelmatig ja. Helemaal als het rotweer is beneden de FL100 lijkt dit het geval. Lekker ijs pakken en de pax aan het kotsen krijgen. Helemaal op dat soort dagen neemt voor veel collega's de IAS als snel af naar 210kts, nog buiten het voordeel dat je hebt met een betere TAS kan ik me soms niet meer voorstellen dat het helpt. (met zo'n traag ding in de buurt is toch elke knoop GS er een lijkt me)
Waarom is verder alles bespreekbaar behalve de level restrictie van FL100? Als die net zo vrij genomen zou worden als de snelheid dan zou dat ook al weer heel veel schelen lijkt mij...
Last edited: