Wie doet het licht uit?

Hehehe, damn..moet ik nog nadenken ook! ;) Probeer wel altijd een continuous descent te verzorgen, maar hoe drukker het wordt des te meer 'veilige levels' je in gaat bouwen waardoor aflevelen soms gewoon nodig is. Zeker met F50's is het vaak zaak om ze redelijk snel onder Fl100 te krijgen, zodat het inhalende verkeer ook 100- kan halen en je de Fokker er toch strak achter kunt krijgen. Vandaar dat die vaak wat langer op level 70 rondboren.

Dat de F50 wat vaker geforceerd op FL70 bij ARTIP zit merk k regelmatig ja. Helemaal als het rotweer is beneden de FL100 lijkt dit het geval. Lekker ijs pakken en de pax aan het kotsen krijgen. Helemaal op dat soort dagen neemt voor veel collega's de IAS als snel af naar 210kts, nog buiten het voordeel dat je hebt met een betere TAS kan ik me soms niet meer voorstellen dat het helpt. (met zo'n traag ding in de buurt is toch elke knoop GS er een lijkt me)

Waarom is verder alles bespreekbaar behalve de level restrictie van FL100? Als die net zo vrij genomen zou worden als de snelheid dan zou dat ook al weer heel veel schelen lijkt mij...
 
Last edited:
Krijg je inmiddels alweer wat slaap Boer?

Ja joh, heb nooit slaaptekort gehad :D Die kleine is net zo lui als ik, dus prima, vanaf week 6 slaapt ze door, ideaal! Wij moeten haar vaak wakker maken, aanradertje dus, neem een luie baby:biertje:
 
Heb dr vanavond op geboden op ebay maar iemand anders bood meer
 
Dat was ik, maar ik zet hem weer op Ebay: De kleur past niet bij ons meubilair en niemand gelooft dat het van ons is...ik heb er toch voor betaald, verdorie?!
 
Back on topic;

Het is ondertussen alweer een stuk drukker aan het worden voor de resterende F50 vliegers. Waar een 5-daagse blokreserve tot voorkort maar zelden werd onderbroken door een telefoontje van de baas, is dat nu zeker meer dan de helft werken als ik het zo om me heen hoor.
Voor mij was het alweer een jaar geleden dat voordat mijn reserve begon, al wist dat ik op meerdaagse zou gaan.
Reden: omscholing, vakantie, onbetaald verlof, TLO`ers helpen, etc. In ieder geval, er moet weer gewerkt worden voor de achterblijvers. En in deze tijden is dat maar goed ook....
 
Dat de F50 wat vaker geforceerd op FL70 bij ARTIP zit merk k regelmatig ja. Helemaal als het rotweer is beneden de FL100 lijkt dit het geval. Lekker ijs pakken en de pax aan het kotsen krijgen. Helemaal op dat soort dagen neemt voor veel collega's de IAS als snel af naar 210kts, nog buiten het voordeel dat je hebt met een betere TAS kan ik me soms niet meer voorstellen dat het helpt. (met zo'n traag ding in de buurt is toch elke knoop GS er een lijkt me)

Waarom is verder alles bespreekbaar behalve de level restrictie van FL100? Als die net zo vrij genomen zou worden als de snelheid dan zou dat ook al weer heel veel schelen lijkt mij...

Ha, zo kan ik 'm ook lezen...ben denk ik even slim als Onassis! :kerst: Juist met slecht weer kun je niet meer vertrouwen op laterale of longitudinale separatie (Iedereen wil om het weer heen, alleen niemand doet dat precies op dezelfde manier) daarom moet je bijna alles oplossen met levelseparatie. Dus dan is het helemaal zaak dat iedereen vroeg laag zit, anders is het gewoon niet te doen.

De levelrestrictie is best bespreekbaar, als er niet veel inbounds zijn er geen conflicterende outbounds zijn....'s nachts wel eens een HV-kist op 180 over River zien gaan....
 
Heb net ff gekeken naar de nieuwe dienstregeling en het ziet er naar uit dat we de BRE BRU en DUS nachtstop gaan verliezen in oktober :niet_bli: Maar goed, was te verwachten natuurlijk.

Groeten Supergrover...
 
Heb net ff gekeken naar de nieuwe dienstregeling en het ziet er naar uit dat we de BRE BRU en DUS nachtstop gaan verliezen in oktober :niet_bli: Maar goed, was te verwachten natuurlijk.

Verliezen? Ik dacht dat we die er juist bij zouden krijgen! Oh... wacht... :biertje:
BRE en BRU kon ik nog niet vinden in onze pairings. Misschien eind oktober pas?
 
Allemaal naar de 70/100 vanaf eind oktober. We blijven wel overdag naar BRU en DUS vliegen. Maar niets zo veranderlijk als de luchtvaart (en v......).

Groeten Supergrover...
 
En aangezien CGN nog de leukste van de drie is, kun je wel raden welke er als eerstvolgende vanaf gaat......:biertje:
 
Zit net in de pairing te kijken na 24 oktober, de 70/100 krijgt een dag over BRE...

Daarnaast ook weer de nachtstop VCE en TRF (tijdelijk)...

Let the good time roll....
 
Back
Top