Je blijft je maar op de borst kloppen over de MP productie voorafgaand aan het RVA. Je luistert niet, dus vandaar maar even wat harder: Die productie stelde in de ogen van de KLM vlieger helemaal niets voor. Niet interessant. Zat helemaal niemand op te wachten. Ik weet het: een waarde-oordeel. Maar als je een deal wilt maken gaat het er nu eenmaal om wat de andere partij er voor over heeft.
De enige motivatie voor de KLM vlieger om akkoord te gaan met het RVA was om de MP collega's de helpende hand te reiken.
Maar ik begrijp nu dat dat allemaal toch opportunistisch eigenbelang was, want stiekum zat de KLM vlieger al die tijd op de MP productie te azen.
Zo beter?
De productie die volgens jou niets voorstelde is wel in de taartpunt in de joint venture als structurele extra KLM productie ingevoerd, is genotuleerd in de KLM LR.
Het werd destijds afgedaan als een paar bestemmingen, maar bestemmingen is volstrekt irrelevant, het gaat om stoeltjes, of die nu op HAV of MIA of via de joint venture op EZE en PVG worden ingezet is niet belangrijk, zolang het stoeltje maar blijft en die zijn gebleven.
Dat is ook een van de onderdelen waarom de AF vliegers nu boos zijn, er zit een stuk erfenis van MP in die claim.
Ook de belly is aanzienlijk, volgens de KLM kan 90% van de FF in de belly vervoerd worden, we zijn van 15 FF naar 3 FF gegaan, maar de totale productie van KLM-Cargo is niet zoveel gekrompen. Dat is dus de belly ingegaan.
Verder gezien de gehele 2,3 PE discussie en de tot de 0,1 aan productie afspraken in de ERF 1+2 protocollen voor de KLM vlieger, het afbinden van de MP senioriteitslijst zodat de KLM vliegers in de vracht productie konden schuiven, de eerdere voorstellen van de VNV zoals de frietbak en de frietzak, het volledig uitverhouding zijn van de 'uitruil' zoals het in het MD11 aanvullende KLM protocol op het RVA werd genoemd door JW, afdekking van de KLM positie in het RVA zonder dezelfde garanties voor de MP vlieger en de weigering van de VNV om productie afspraken te maken over de FF om MP te kunnen gebruiken als buffer tov de AF FF krimp.
Ja dat is precies wat ik wil zeggen dat de VNV beoogde, dat het aan jullie anders verkocht is, is nu juist wat ik het VNV verwijd, een eenzijdig verhaal wat van geen kanten klopte.
Er is geen enkel VNV protocol wat
NIET over productie gaat, het is het trademark van de VNV, tenminste voor de KLM vlieger dan.
Wat ik de KLM vlieger groepering aanreken dat ze daar niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is en het nu nog steeds als makkelijk excuus gebruiken.
Die zogenaamde solidariteit had een zeer hoge prijs, afgezien van het bovenstaande was het enkel al om alle senioriteit die ingeleverd moest worden.
Dus jazeker was er opportunisme, misschien zag jij het wel als solidariteit, maar de realiteit is anders, jullie hebben je laten voor liegen door een partijdig bestuur wat een eenzijdig belang diende, de andere kant is slechts een inconvenient truth.
En om terug te komen op je eerdere posting waarin je aan gaf dat er veel nieuwe informatie was die jij niet kende, zou jij je kunnen afvragen of dat solidariteitsverhaal wel klopt en of de KLM LR misschien niet wat proactiever had moeten zijn in het informatie verzamelen en zelfstandig onderzoek doen zonder het bestuur op de blauwe ogen te geloven.
Dat gaat namelijk wel eens fout zoals de hele interne KLM discussie over pensioen aangetoond heeft onlangs.