B767-300ER
New member
Iets met VNVbestuur, Islamitische Staat, Onthoofdingen en MP collega's
ps de aangehaalde metafoor werd door een KLM-collega geuit!!
Aangezien het interne VNV forum juist een aangelegenheid is van de KLM-vlieger en zij met 3000 vliegers binnen de VNV door het VNV bestuur nu gedupeerd worden!
Wat was de strekking van die metafoor?
Iets met VNVbestuur, Islamitische Staat, Onthoofdingen en MP collega's
Als groep zullen die 3000 daar denk ik helemaal niet rouwig om zijn. Behalve dat vermoedelijk 98% er nog nooit op gepost heeft en 90% er nooit op leest had een groot deel zelfs een sterke afkeer van het forum en de manier waarop mensen daar met elkaar communiceren. Denk niet dat als er gestemd zou worden onder alle leden dat het forum ooit nog open zal gaan.
Op zich is dat weinig belangrijk, het is slechts de aanleiding, de reden is dat het VNV bestuur al langer de grip verloren heeft op de discussie en het voor haar meer en meer de verkeerde kant op ging, in iets ander bewoording heeft het VNV bestuur dat ook gemeld.
Op zich is dat weinig belangrijk, het is slechts de aanleiding, .
Klinkt best heftig. Kan mij wel voorstellen dat een moderator daar actie tegen onderneemt maar om nou een compleet forum te sluiten dat is ook weer iets als met een kanon op een mug schieten.
Als groep zullen die 3000 daar denk ik helemaal niet rouwig om zijn. Behalve dat vermoedelijk 98% er nog nooit op gepost heeft en 90% er nooit op leest had een groot deel zelfs een sterke afkeer van het forum en de manier waarop mensen daar met elkaar communiceren. Denk niet dat als er gestemd zou worden onder alle leden dat het forum ooit nog open zal gaan.
"denk ik"
"vermoed"
Klinkt gek he, een post waarbij iemand in eerlijke bewoording zegt dat hij genoemde zaken inschat en niet feitelijk kan bewijzen. Dat soort posts lees je hier inderdaad niet veel. Maar ik zeg, laat maar komen dat referendum, wat dat hele forum heeft meer schade berokkend dat dat een bestuur ooit zou kunnen ondanks de goede bedoelingen van sommige.
Dit terwijl Martinair in 2013 €21,6 miljoen winst gemaakt heeft, dat valt niet te rijmen met het krimpen en ontslag terwijl het slecht draaiende KLM haar eigen vliegers een aanzienlijke salarisverhoging heeft gegeven.
The misgivings of the KLM Workers Council and the unions about the shutdown plans are mirrored by the Deloitte report.
3-holer said:Intussen moet de vracht van Martinai in opdracht van de KLM krimpen, dit om de ballans met de krimp van zeer zwaar verliesgevende Air France vracht tak te behouden. Feitelijk vangt de Martinair vlieger de krimp voor de KLM vlieger op, welke hier geen enkele last van heeft.
3-holer said:De KLM typeert deze opzegging als onwenselijk en onnodig.
3-holer said:Het VNV bestuur is niet wars van censuur, zo stapte bijvoorbeeld de voltallige redactie van het vakbondsblad 'Op de bok' op, omdat zij niet onafhankelijk zou kunnen schrijven.
3-holer said:Dit terwijl Martinair in 2013 €21,6 miljoen winst gemaakt heeft, dat valt niet te rijmen met het krimpen en ontslag terwijl het slecht draaiende KLM haar eigen vliegers een aanzienlijke salarisverhoging heeft gegeven.
3-holer said:Zeker het stuk over ontslag van de Martinair vlieger indien nodig om elke 'mogelijke' carrièreschade van de KLM-vlieger te voorkomen is voor buitenstaanders niet te bevatten, zeker niet als dat geplaatst wordt in de context van de 'vakbond' die de VNV pretendeert te zijn.
Referendum, dat is ook een lastige met 3000 vliegers tegen 1000 anderen of zelfs een kleine groepering van pakem beet 240 man.
Dan kom je toch een beetje bij het principe van de "Tirannie van de meerderheid" uit, voeg daarbij de al aangekaarte polarisering en het intussen volledige monopolie op communicatie vanuit het bestuur naar de leden, de uitkomst laat zich dan wel raden....
3-holer said:Vandaag de cijfers van AFKL, bedroevend als je moet toegeven dat de eigen doelstellingen te ambitieus zijn en de doelstellingen van Tranform 2015 om de schuld te reduceren naar 2,5 miljard niet gehaald is, sterker er is in 5 jaar tijd zelfs een groter schuld ontstaan.
Welles, nietes, welles, nietes...Je kaapt het wel.
Disproportioneel. Nou, vertel.... Ik ben oprecht benieuwdNiet waar, het zijn immers ook 'onze' 747ERF-en met bijbehorende functies die nu bij MP staan. De KLM-vlieger vangt dus wel degelijk ook krimp op. Disproportioneel veel zelfs.
Hoeveel daarvan was op conto van FF?Post nog eens die link naar dat artikel alsjeblieft? Volgens mij stond er in de laatste zin namelijk iets in de trant van dat dit ook door middel van rare boekhoudkundige trucs tot stand zou kunnen zijn gekomen. En vergeet ook niet te melden dat AF/KLM/MP Cargo dit jaar 188 miljoen euro verlies heeft geleden.
Ze geven KLM groot gelijk? Dat is inderdaad heel Apart, mij werd hier altijd verteld dat het SCB de deur heeft dichtgegooid voor de MP vliegers mbt het RVA. Dat de VNV niet anders kon door de actie van het SCB dan de deur dicht te gooien? Maar dat het toch echt het SCB was. En nu opeens is dat een daad van de KLM?Op verjaardagen, borrels etc. krijg ik ook weleens vragen over de penibele situatie waarin de Martinair-vliegers verkeren. Maar als ik dan uitleg dat er een goudomrande deal was, en dat een aantal daar tegen is gaan procederen en dat als gevolg daarvan de deal overboord ging, dan zijn ze opeens helemaal om en geven ze KLM groot gelijk. Gek he?
De belangen van ieder vakbondslid moeten net zo zwaar tellen. Ongeacht de grootte van de achterban. Ze betalen dezelfde contributie en mogen op basis daarvan ook hetzelfde verwachten van hun Vakbond/Vereniging. Dat de belangen van andere leden elkaar kruisen komt door de structuur van deze vakbond en dat is niet het probleem van de KL vlieger of de MP vlieger, maar het kan niet zo zijn dat de MP vlieger daar alleen het slachtoffer van is.Dat is het probleem: een aantal denken dat de belangen van 240 Martinair-vliegers boven de belangen van 2700 KLM-vliegers gaan. Dat is geen 'tirannie van de meerderheid', natuurlijk wegen de belangen van 2700 KLM-ers zwaarder dan die van 240 Martinair-vliegers. Dat dat soms een hard gelag is voor de MP-ers is natuurlijk een uiterst vervelende realiteit. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat ten faveure van een groep van minder dan 10% de andere 90% benadeeld wordt.
Daar heb je gelijk in: het is ronduit bedroevend en zeer zorgelijk. Feit is wel dat de resultaten met 1,6 miljard (!) euro verbeterd sinds vorig jaar, de lijn naar boven lijkt weer terug te zijn gevonden.
Je kaapt het wel. Dit topic gaat over het sluiten van het VNV-forum en in post #8 begin je weer met je Martinair-kruistocht.
Niet waar, het zijn immers ook 'onze' 747ERF-en met bijbehorende functies die nu bij MP staan. De KLM-vlieger vangt dus wel degelijk ook krimp op. Disproportioneel veel zelfs.
Niet waar, en dat weet je want je hebt het antwoord blijkens de notulen zelf gehoord tijdens de ledenraadsvergadering. Dit is een mooi voorbeeld van het selectief lekken van informatie van de SCB. En als het wél waar was, dan had je nu allang op de jumpseat van een KLM-kist gezeten met suppletie.
Voor de volledigheid en om dit in het juiste perspectief te zetten voeg ik er aan toe dat dit onder het vorige bestuur plaats vond.
Post nog eens die link naar dat artikel alsjeblieft? Volgens mij stond er in de laatste zin namelijk iets in de trant van dat dit ook door middel van rare boekhoudkundige trucs tot stand zou kunnen zijn gekomen. En vergeet ook niet te melden dat AF/KLM/MP Cargo dit jaar 188 miljoen euro verlies heeft geleden.
Overigens heb ik geen cent salarisverhoging gekregen.
Op verjaardagen, borrels etc. krijg ik ook weleens vragen over de penibele situatie waarin de Martinair-vliegers verkeren. Maar als ik dan uitleg dat er een goudomrande deal was, en dat een aantal daar tegen is gaan procederen en dat als gevolg daarvan de deal overboord ging, dan zijn ze opeens helemaal om en geven ze KLM groot gelijk. Gek he?
Dat is het probleem: een aantal denken dat de belangen van 240 Martinair-vliegers boven de belangen van 2700 KLM-vliegers gaan. Dat is geen 'tirannie van de meerderheid', natuurlijk wegen de belangen van 2700 KLM-ers zwaarder dan die van 240 Martinair-vliegers. Dat dat soms een hard gelag is voor de MP-ers is natuurlijk een uiterst vervelende realiteit. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat ten faveure van een groep van minder dan 10% de andere 90% benadeeld wordt.
Daar heb je gelijk in: het is ronduit bedroevend en zeer zorgelijk. Feit is wel dat de resultaten met 1,6 miljard (!) euro zijn verbeterd sinds vorig jaar, de lijn naar boven lijkt weer terug te zijn gevonden.
Heerlijk, daar gaan we weer. Mooi om te zien, ik ben expres vaag gebleven en toch lezen bepaalde personen wat ze willen lezen en kapen vervolgens het topic met hun eigen propaganda.
Nogmaals, er wordt een conclusie getrokken aan de hand van NUL feiten en daar worden 30+ posts aan besteed terwijl het juist NIET daarover ging op het VNV forum.