VNV sluit interne forum

De reden voor het sluiten is de discussie over Martinair, dan is het voor buitenstaanders handig om de interne discussie even te schetsen.
Dat was niet de reden, stemmingmaker.

maar....je gaat dan toch nog bereiken waar je al hard mee bezig was op het VNV-Forum:

De goodwil verliezen van de KLM vlieger.
Alhoewel sommige KLM'rs zich daar hard voor proberen te maken, wordt die goodwil dankzij jouw gedram en de eenzijdige, gekleurde berichtgeving ook hier weer lekker de nek omgedraaid.

Gefeliciteerd...

Door de anonieme, juridische acties door (gepensioneerde) Mac'rs is een mooie deal down the drain.
En nu geprobeerd wordt het schip weer vlot te trekken, wordt dat door dat gedram weer tegengewerkt...en nu op een openbaar forum...

succes....maar ik denk niet dat het jou of je collega's gaat helpen.

PaBlauw
 
Max Rate.

het is overduidelijk waarom het VNV forum uit de lucht is gehaald. Daar moet ik 3-holer toch echt wel een punt geven. de andere punten die je opnoemt zijn allemaal kul. Media die meeleest, uitspraken die de betiepsgroep kunnen schaden in CAO onderhandelingen?
Laat me niet lachen. Of is het VNV forum tegenwoordig open voor iedereen?

Je het zelf het SCB erbij gehaald....
En het is natuurlijk wel heeeeeeeeeeel erg toevallig dat nadat de genoemde metafoor is gepost het forum uit de lucht is gehaald. En weet je. Ik vind de metafoor nog wel passend ook. Net als de Bassie opmerking hierboven. :biertje:
 
Max Rate.

het is overduidelijk waarom het VNV forum uit de lucht is gehaald. Daar moet ik 3-holer toch echt wel een punt geven. de andere punten die je opnoemt zijn allemaal kul.

Ik wist niet dat jij VNV lid was. Volgens mij ben je dat ook niet. Dat is dus het bewijs dat derden meelezen. Bedankt dat je m'n punt bevestigt;)

Probeer nu eens niet de kat op het spek te binden omdat je tegen alles bent wat blauw is. Het ging niet inhoudelijk over de discussie omtrent het RVA die al langer speelt. Dat is waar 3-holer al tijden zijn gelijk op probeert te halen en nu ook weer nu weer naar toe probeerde te sturen.

Verder haal ik mogelijkheden aan die de forumregels geschonden kunnen hebben. Dat zijn precies de regels die jij niet kent als niet VNV lid.
 
De nieuwsflits in kwestie:




VNV-forum gesloten

Tot nader orde is het VNV-forum gesloten. Directe aanleiding is een post waarbij de schrijver ver over de schreef is gegaan. Echter in eerder stadium zijn al meerdere teksten verwijderd wegens het overtreden van de forumregels.

Bij de forumregistratie stemmen gebruikers ermee in geen berichten te plaatsen die op enige wijze de belangen van de VNV of de luchtvaart in het algemeen schaden. Daarnaast is het niet toegestaan berichten te plaatsen van kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, discriminerende of sexueel-georienteerde aard.

Het overtreden van de regels komt steeds vaker voor. Hierdoor valt de meerwaarde van het forum niet of slechts in zeer beperkte mate te herkennen. Enkel een klein gedeelte van de achterban is actief deelnemer. Dit aantal staat niet in verhouding tot de benodigde aandacht voor het in correcte banen leiden van dit medium. De VNV kan het zich niet veroorloven dat ongepaste teksten van het forum hun weg naar buiten zouden vinden. Dit zou onnodige schade toebrengen aan de naam van onze vereniging.

Het bestuur zal zich buigen over de vraag of het forum of een variant daarop nog een kans verdient in de toekomst. Wij vertrouwen op uw begrip.
 
Max Rate, ik geef letterlijk een paar posts boven de jouwe aan:

En het is natuurlijk wel heeeeeeeeeeel erg toevallig dat nadat de genoemde metafoor is gepost het forum uit de lucht is gehaald

Komt aardig overeen met de post van 76-er, nietwaar?

Ik ben absoluut niet tegen alles wat blauw is, dat is weer een aanname van jouw zijde.
In reactie op Q zeg ikzelf bijvoorbeeld dat het inderdaad te hopen is dat de weg naar boven weer gevonden is. Mijn alias is geen Murphy.
 
Alhoewel vriend en vijand van mening is dat een dergelijke zaak kansloos is reageert het bestuur van de VNV disproportioneel en zegt het Ringvaart akkoord op 31 december 2013, 1 dag voor de indiensttreding van de resterende Martinair vliegers.
De KLM typeert deze opzegging als onwenselijk en onnodig.



Niet waar, en dat weet je want je hebt het antwoord blijkens de notulen zelf gehoord tijdens de ledenraadsvergadering. Dit is een mooi voorbeeld van het selectief lekken van informatie van de SCB. En als het wél waar was, dan had je nu allang op de jumpseat van een KLM-kist gezeten met suppletie.


Q, je liegt of bent niet goed geïnformeerd. Het waren bijna de letterlijke woorden van de KLM advocaat in de Amsterdamse rechtszaal op 18 december 2013, tijdens het Kort Geding van de AVB tegen de KLM.

De KLM wilde NIET van het RVA af, punt. Get your facts straight.




Op verjaardagen, borrels etc. krijg ik ook weleens vragen over de penibele situatie waarin de Martinair-vliegers verkeren. Maar als ik dan uitleg dat er een goudomrande deal was, en dat een aantal daar tegen is gaan procederen en dat als gevolg daarvan de deal overboord ging, dan zijn ze opeens helemaal om en geven ze KLM groot gelijk. Gek he?

Heeft de KLM het RVA opgezegd dan?

Ahh, de power of progaganda. Als ik op verjaardagen, borrels etc het verhaal van de slikken of stikken deal vertel geven ze de SCB groot gelijk. Gek hè?
 
Natuurlijk 767, alleen mondeling;) Yeah right... De screenshotjes circuleren al wild in bepaalde gemeenschappen.

Nogmaals, informatie word gelekt. Is dat een betere formulering voor je? Je ziet het in de post boven je gebeuren. Hoe kun je dan in godsnaam ontkennen dat dat gebeurd en dat dat een mogelijke oorzaak is geweest?

Zoals je "gehoord" hebt ging de betreffende post niet inhoudelijk over het RVA. Je zat dus gewoon mis omtrent de oorzaak van het sluiten van het VNV forum maar hebt wel vanaf het begin af aan gepropageerd de ware oorzaak te weten en bleef achter onze grote vriend 3-holer staan zonder dat daar ooit een gefundeerde basis is geweest. Jullie constante misleiding komt me de keel uit.

Nu jij en 3-holer de ware reden kennen, kan dit topic op slot.
 
Q, je liegt of bent niet goed geïnformeerd. Het waren bijna de letterlijke woorden van de KLM advocaat in de Amsterdamse rechtszaal op 18 december 2013, tijdens het Kort Geding van de AVB tegen de KLM.

De KLM wilde NIET van het RVA af, punt. Get your facts straight.

Tjonge jonge, toch mooi dat bepaalde woorden door bepaalde mensen anders worden geïnterpreteerd dan de goegemeente.

Natuurlijk vond de KLM de opzegging zo kort dag voor het ingaan onwenselijk en onnodig! Dat had echt niks met coulance naar de MP vlieger te maken, maar puur uit eigenbelang heb ik uit bronnen begrepen.

Het hele MP korps integreren had ze al klauwen met geld gekost. De blauwe pasjes waren al in huis, het hele backoffice was al ingericht; er waren al behoorlijke kosten gemaakt en vele manuren in gaan zitten. Met de opzegging op korte termijn mocht men alles weer van terugdraaien. Daar zat men natuurlijk niet op te wachten.

Het is echt niet zo dat KLM niet van het RVA afwilde om de MP vliegers tegemoet te komen. Het was gewoon puur eigenbelang, hetzelfde als waardoor ze de VNV maar het varkentje heeft laten wassen.

Iedereen is schuld van de situatie waar we nu in zitten behalve MP, AVB en SCB.:blabla:
 
Natuurlijk 767, alleen mondeling;) Yeah right... De screenshotjes circuleren al wild in bepaalde gemeenschappen.

Nogmaals, informatie word gelekt. Is dat een betere formulering voor je? Je ziet het in de post boven je gebeuren. Hoe kun je dan in godsnaam ontkennen dat dat gebeurd en dat dat een mogelijke oorzaak is geweest?

Zoals je "gehoord" hebt ging de betreffende post niet inhoudelijk over het RVA. Je zat dus gewoon mis omtrent de oorzaak van het sluiten van het VNV forum maar hebt wel vanaf het begin af aan gepropageerd de ware oorzaak te weten en bleef achter onze grote vriend 3-holer staan zonder dat daar ooit een gefundeerde basis is geweest. Jullie constante misleiding komt me de keel uit.

Nu jij en 3-holer de ware reden kennen, kan dit topic op slot.

MR,

Aangezien jij kennelijk beter weet wat ik allemaal in me bezit heb, nodig ik je uit om dat gezellig eens bij mij te komen controleren. Je mag mijn hele computer komen omkeren, alle harde harde schijven eruit slopen om eerder verwijderde bestanden terug te halen, maar je zult op mijn PC, laptop en mobiel, cloud of mobiele opslagruimte of wat dan ook geen enkel screenshot vinden van het VNV forum. Geen enkele!
Over vooroordelen gesproken... Om je eigen woorden te gebruiken: Jouw constante stroom van insinuaties richting mij en enkele anderen hier welke nergens op gebaseerd zijn komt me de keel uit.:stapelge::stapelge: je hebt geen idee wie of wat ik ben, hoe ik aan informatie kom en dat zal jij ook nooit weten. Deal with it en oordeel er dan ook niet over, of blijf lekker weg :blabla:
:blabla:

En nogmaals, ik heb nergens mis gezeten, ik heb zelf de conclusie getrokken dat het dus MP gerelateerd was (aangezien door jou zelf en alleen door jouzelf het woord SCB is genoemd)Ga me dus geen woorden in de mond leggen die ik niet gebruikt heb. Ik heb het woord RVA niet in de mond gehad en nergens gepost in relatie met de reden van het dichtgooien van het VNV forum. Het woord RVA heb ik alleen als antwoord naar Q-Nimbus gebruikt omdat hij hier iets zei wat pertinent niet waar is over de KLM en wat hierboven ook bevestigd wordt door 76-er.
Ikzelf heb hier de opmerking van de metafoor geplaatst in steekwoorden. En die opmerking was de druppel.

Je opmerking over de kosten die KLM gemaakt heeft en wat het KLM zou kosten kost het nu nog steeds hoor. Of je nou een lagere FP moet betalen met suppletie of een hogere FP, het komt allemaal op hetzelfde neer. De zak van KLM is dezelfde als die van MP en hetzelfde als van de holding, uiteindelijk komt het allemaal uit 1 potje. Bullshit argument dus. En terugdraaien? gewoon in de prullenbak gooien kost niet veel geld hoor. Is met 1 handeling gedaan.

Ik moet 76-er gelijk geven. Als er iets tegen het zere been gebeurd moet van een aantal van jullie de topic op slot of de ware persoon achter de schuilnaam vandaan komen. Simpelweg te triest voor woorden.

Ik pak mijn strandstoel maar weer eens naar voren en ga weer lekker op het strand liggen voordat ik pas over een paar dagen weer terug naar huis moet.
 
Q, je liegt of bent niet goed geïnformeerd. Het waren bijna de letterlijke woorden van de KLM advocaat in de Amsterdamse rechtszaal op 18 december 2013, tijdens het Kort Geding van de AVB tegen de KLM.

De KLM wilde NIET van het RVA af, punt. Get your facts straight.


Exact wat ik ook al postte inderdaad. Het was niet KLM die er vanaf wou.

Ahh, de power of progaganda. Als ik op verjaardagen, borrels etc het verhaal van de slikken of stikken deal vertel geven ze de SCB groot gelijk. Gek hè?

Het is "of dit of een bord in de tuin"-opmerking bedoel je hier toch?
 
Grappig, vroeger dacht ik altijd dat er oude, wijze mannen in de cockpit zaten. Blijken het gewoon een stel kleine kinderen te zijn...
 
Niet waar, en dat weet je want je hebt het antwoord blijkens de notulen zelf gehoord tijdens de ledenraadsvergadering. Dit is een mooi voorbeeld van het selectief lekken van informatie van de SCB. En als het wél waar was, dan had je nu allang op de jumpseat van een KLM-kist gezeten met suppletie.


Natuurlijk vond de KLM de opzegging zo kort dag voor het ingaan onwenselijk en onnodig! Dat had echt niks met coulance naar de MP vlieger te maken, maar puur uit eigenbelang heb ik uit bronnen begrepen.

Het hele MP korps integreren had ze al klauwen met geld gekost. De blauwe pasjes waren al in huis, het hele backoffice was al ingericht; er waren al behoorlijke kosten gemaakt en vele manuren in gaan zitten. Met de opzegging op korte termijn mocht men alles weer van terugdraaien. Daar zat men natuurlijk niet op te wachten.

Het is echt niet zo dat KLM niet van het RVA afwilde om de MP vliegers tegemoet te komen. Het was gewoon puur eigenbelang, hetzelfde als waardoor ze de VNV maar het varkentje heeft laten wassen.

Iedereen is schuld van de situatie waar we nu in zitten behalve MP, AVB en SCB.:blabla:

Wat is het nou jongens, wel of niet?

In elk geval staat het zwart op wit in de memorie van Antwoord van de KLM in het hoger beroep van de SCB-zaak.

Het RVA is afgesloten omdat partijen het eens waren dat intergratie van de corpsen nu eenmaal de best oplossing was (en is) daar was de KLM zeker bij gebaat.
Rust in de tent om de echte problemen op te lossen die buiten de KLM-groep liggen.
 
:nicethread:

Deze discussie geeft overigens voor buitenstaanders wel een mooie inkijk in de interne strijd en waar de twee kampen staan, de ene groepering met 10 tot 25 dienstjaren voor de KLM-groep maakt zich zorgen over wanneer dat bord 'te koop' in de tuin staat, de andere die soms nog koud geen 1/2 jaar bij de KLM vliegt vindt dat hij het 'recht' heeft om die ander maar buiten de deur te houden en dus te vooroordelen tot ontslag, want anders zou in zijn nog komende 35-jarige loopbaan hij wel es een centje kunnen missen.

Je zou verwachten dat het bestuur van een 'vakbond' daarboven zou staan en een juiste belangenafweging kan maken, helaas blijkt de werkelijkheid zo te zijn dat het VNV bestuur de weg kwijt is, kiest voor de grootste groep en de Martinair vlieger in de kou laat staan.
Als de forum discussie dan wat lastig wordt omdat ze wel erg opzichtig gefaald hebben in hun 'missie' en daar door nota-bene KLM-vliegers op aangesproken worden gaat opeens het forum dicht.

Daar ging de metafoor over, wellicht wat cru. De boodschap is dat de Martinair vlieger in de steek gelaten wordt, de verschillende reacties van posters hier maakt duidelijk onder welke conditie dat gebeurt en wat de achtergronden daar van zijn, aan ieder weldenkend mens om te oordelen of hier sprake is van een juiste belangenafweging.

enjoy life!
 
Last edited:
KLM uk 2.0

KLM uk 2.0

Grappig, vroeger dacht ik altijd dat er oude, wijze mannen in de cockpit zaten. Blijken het gewoon een stel kleine kinderen te zijn...
Bedoel je misschien iedereen een "klein kind" noemen die tegen het zere beentje aantrapt zonder verder ook maar iets concreets toe te voegen aan de discussie? Da's namelijk pas echt volwassen! :kiss:

De afdelingen "damage control" (stekker uit forum) en "propaganda" (if all else fails dan maar met grof geschut de dissidenten zwart maken) draait blijkbaar op volle toeren bij het politbureau! :D
 
Nee hoor, heb part noch deel aan de discussie hier of op het VNV forum. Ik constateer echter wel dat een aantal mensen druk bezig zijn hun eigen glazen in te gooien. En dat doe ik zonder op de inhoud in ga en wil gaan, die discussie staat namelijk gepland op 3 maart
 
Het was inderdaad niet KLM die van het RVA af wilde of opzegde. Maar KLM steunde de VNV wel onvoorwaardelijk toen zij het RVA eenzijdig opzegde. De advocaat van de KLM stond nota bene naast die van de VNV toen de betreffende brief werd overlegd ten tijde van het kort geding dat de AVB had aangespannen.

Het gaat er met die brief om om de juridische aansprakelijkheid voor de gevolgen van het opzeggen bij de VNV te leggen. Een waardeoordeel van de KLM is leuk, maar zegt niets; zij is gebonden aan de bepalingen die voort vloeien uit het opzeggen van het RVA.

Martinairders moeten de ogen openen voor de realiteit: na het niet willen bespreken van het SBA akkoord door de MP-LR is het SBA door zowel de KLM als de VNV van tafel gehaald. Persoonlijk denk ik dat KLM er nog begrip voor had dat de AVB een kort geding aanspande. Maar nadat de AVB in hoger beroep ging en mee probeerde te liften op de SCB was KLM er op een gegeven moment ook klaar mee en was het SBA niet langer bespreekbaar. Dit laatste kan ik niet onderbouwen, maar daar wijst alles wel op.

Als KLM zich er namelijk ook maar iets aan gelegen was om een nieuw akkoord op te stellen inclusief suppletie, dan hadden de MP-ers die laatst over konden stappen naar Transavia óók suppletie gehad.

En dat is niet liegen of verkeerd geïnformeerd zijn: zonder oogkleppen zie je nu eenmaal alles veel beter.

Desalniettemin hoop ik oprecht dat er een oplossing komt.
 
:nicethread:

Deze discussie geeft overigens voor buitenstaanders wel een mooie inkijk in de interne strijd en waar de twee kampen staan, de ene groepering met 10 tot 25 dienstjaren voor de KLM-groep maakt zich zorgen over wanneer dat bord 'te koop' in de tuin staat, de andere die soms nog koud geen 1/2 jaar bij de KLM vliegt vindt dat hij het 'recht' heeft om die ander maar buiten de deur te houden en dus te vooroordelen tot ontslag, want anders zou in zijn nog komende 35-jarige loopbaan hij wel es een centje kunnen missen.

Je zou verwachten dat het bestuur van een 'vakbond' daarboven zou staan en een juiste belangenafweging kan maken, helaas blijkt de werkelijkheid zo te zijn dat het VNV bestuur de weg kwijt is, kiest voor de grootste groep en de Martinair vlieger in de kou laat staan.
Als de forum discussie dan wat lastig wordt omdat ze wel erg opzichtig gefaald hebben in hun 'missie' en daar door nota-bene KLM-vliegers op aangesproken worden gaat opeens het forum dicht.

Daar ging de metafoor over, wellicht wat cru. De boodschap is dat de Martinair vlieger in de steek gelaten wordt, de verschillende reacties van posters hier maakt duidelijk onder welke conditie dat gebeurt en wat de achtergronden daar van zijn, aan ieder weldenkend mens om te oordelen of hier sprake is van een juiste belangenafweging.

enjoy life!


Weer die eeuwige polarisatie waarbij de KLM vlieger wordt neergezet als iemand die 1/2 jaar in dienst is tegenover de MP vlieger die "al" 10-15 jaar voor "de groep" werkt. Wat schiet je hier mee op?

De KLM vlieger heeft in 2011 met overgrote meerderheid VOOR het RVA gestemd. Waarom moeten wij nu weg gezet worden als iemand die de MP vlieger het ontslag gunt? Je weet net zo goed als ik dat dat te belachelijk voor woorden is. Precies dat is de reden dat weinig mensen je nog serieus nemen. Je brengt je hiermee behoorlijk is diskrediet en doet hiermee de zaak voor de MP vlieger niet goed.

Het zijn jouw (ex) collega's die er voor gezorgd hebben dat er mogelijk ontslag dreigt voor jullie. Niet de KLM vlieger.

Ook ik gun jullie het beste, maar als ik zie hoe jullie nu weer hier reageren en dingen verdraaien dan vraag ik me werkelijk af wat jullie bezielt.


@B767, veel plezier nog in Cancun;)
 
Back
Top